Interviu cu @scepticism

36 6 0
                                    




         — Numele tău de utilizator este scepticism. Care este povestea din spatele acestuia?

         — Aici, pe Wattpad, toți simțim nevoia să ne ascundem în spatele unui pseudonim. Am ales să mă cheme scepticism fiindcă mă reprezintă . Sunt sceptică din fire și mă încred greu în oameni.

          — Crezi că asta te împiedică să creezi personaje mai diverse, sau alegi să te bazezi pe psihicul tău ca un fel de barem?

          — Personajele mele sunt bucăți din mine, sunt reale. Faptul că sunt sceptică mă ajută să privesc lumea cu alți ochi și să creez diverse portrete temperamentale.

          — Scrii din ceea ce te inspiră sau te inspiri din ceea ce scrii?

          — Scriu din ce mă inspiră. Cred că oamenii mă inspiră cel mai mult. Lasă-mă să îți exemplific. Să spunem că sunt în autobuz și aud o conversație care pare banală pentru mulți și lipsită de culoare. Reușesc să găsesc în acea conversație anostă ceva magic care reușește să mă inspire. Astfel, pot lua naștere noi personaje cu diverse caracteristici. Pe lângă oameni, natura și fauna joacă un rol deosebit de important în scrierile mele. Rareori, visele reușesc și ele să mă inspire, bineînțeles dacă nu sunt prea ieșite din comun fiindcă ceea ce scriu eu se bazează pe realitate.

          — Preferi mai mult, pe platforma Wattpad, să citești sau să scrii?

          — Ambele. Scriu pentru că nu pot altfel, și citesc să văd ce mai e la modă. Sunt foarte multe voci tinere aici, pe Wattpad, care au talent și merită să fie ascultate.

          — Venind vorba de ascultare, ce ai vrea să asculte cititorii cărților tale, dincolo de poveste în sine? Un fel de morală pe care ai vrea să o transmiți în fond prin procesul de scriere însuși.

          — Mesajele sunt multe. Voi încerca să scot în evidență esența. Primul ar fi să se bucure de micile momente ale vieții și să prețuiască  fiecare persoană dragă. Iar ce-l de-al doilea ar fi să nu se mai roage să fie oameni mari, să se bucure de copilărie.

          — Îți mai amintești momentul în care ai decis că vrei să scrii? Poți povesti?

          — A venit de la sine. Cumva aveam de mult timp în cap o idee ce nu îmi dădea pace, dar momentul în care m-am decis să scriu a fost vara trecută. Aveam multe pe cap,iar scrisul a fost cea mai bună metodă de eliberare.

          — Te regăsești mai mult în proză sau în poezie?

          — Scriu proză și sunt îndrăgostită de poezie. Mă regăsesc în ambele, bănuiesc.

          — Ai vrea să profesezi ca scriitoare?

          — Ar fi frumos, dar din păcate în România nu pot fi doar o scriitoare. Da, îmi doresc pe viitor să public dacă o sa ma ajute bunul Dumnezeu.

          — Ce părere ai despre scriitorii din zilele noastre?

          — Mi se pare trist faptul că nu prea mai citește lumea din ziua de azi. Sunt puțini cei care o mai fac ,la fel și cei care scriu. Cred că sunt niște voci care trebuie să fie ascultate într-un număr mai mare, fiindcă e frumos, dar și greu să fii scriitor. Mesajul lor ar trebui să fie auzit de mai mulți oameni.

          — Asculți muzică în timp ce scrii?

          — Da. Cred că nu aș reuși fără ea. Muzica, la fel ca scrisul e artă pură. Mă ajută să simt mai bine prin ce trec personajele mele , mai ales că am ales să relatez evenimentele la

          — De ce ai ales persoana a treia în locul persoanei întâi?

          — Pot descrie mult mai bine tăirile persoanelor mele. Pot fi pretutindeni.  Camil Petrescu spunea: ,,Eu nu pot să scriu onest decât la persoana I", dar din păcate mie nu mi se aplică chiar atât de bine. Prologul a fost scris la persoana I fiindcă e un fel de scrisoare, o bucată din tot ceea ce am simțit.

          — Personajul Teodor este un om sau mai degrabă o proiecție a idealului personajului Artemis?

          — E un subiect destul de sensibil. E un om, fratele pe care Artemis și-ar fi dorit să îl aibă. Teodor e real, mai real decât pare.

          — Crezi că Teodor ar putea fi considerat ca fiind o idolatrizare din perspectiva romantismului?

          — Ar putea fi. Artemis îl idolatrizează căci Teodor a fost modelul ei în viață, cel care a învățat-o să scrie ,să citească și să recite poezii.

          — Cât de importantă este partea de aspect a unei cărți și de ce?

          — Joacă un rol deosebit de important fiindcă dinainte să o citești ,coperta îți sare prima în ochi. Estetica paginației este și ea foarte importantă mai ales aici pe Wattpad.

          — Ce crezi despre clișeele de pe Wattpad și ce crezi că le cauzează?

          — Consider că efectul de turmă e cel care le cauzează. Sincer, m-am săturat să tot văd lucrări despre fata cuminte care se îndrăgostește de băiatul cel rău. Toate lucrările astea au o farâmă de adevăr în ele,însă finalul e diferit față de realitate.

          — Ce carte, atât fizică, cât și în format cibernetic, recomanzi cu încredere?

          — Mă doare inima sincer să aleg doar o singură carte. O să îmi iau inima în dinți și voi spune Maitreyi. E o poveste exotică unică. E preferata mea din literatura obligatorie de liceu de citit.

          — Pe final, ce mesaj dorești să transimiți cititorilor Wattpad de pretutindeni?

          — Să fie fericiți . Cred că e cel mai important lucru.

— Ony

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 12, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

InterviuriWhere stories live. Discover now