7. Bölüm

15 1 0
                                    

61) Belki 1'den 100'e kadar sayabilirim... Belki milyondan milyara kadar sayabilirim... Ama O, istemedikçe ne kadar ömrümün kaldığını sayamam...

62) Bir balık olsam; uçsuz bucaksız okyanuslara açılmamın mı yoksa bir akvaryumda yaşamamın mı iyi olacağına karar veremezdim sanırım...

63) Gözlerin; sözlerin kadar sahtekâr...

64) Hayat herkese "Hayır..." diyormuş... Şeytanın "Evet..." demesinden daha iyidir...

65) "Gelen, gideni aratır..." derler... Belki yerine göre doğru bir deyiş olabilir... Lâkin gelen sevaplarımın giden günahlarımı arattığını hiç görmedim...

66) Nasıl ki; gülmek için her zaman ağlamak gerekmiyorsa, huyun çıkması için de canın çıkması gerekmeyebilir...

67) İnsanoğlu toprak üstünde hesap yapabilir, toprak altında hesap verebilir...

68) Kim demiş ayrılıklar kötüdür diye...? İnsanların, üzüntülerinden ayrılması güzeldir mesela... İnsanların yüzünde tebessüm oluşturur, yüreğini ferahlatır, mutlu ve huzurlu olmasını sağlar bu tip ayrılıklar... Dilerim ki böyle ayrılıklar yaşarsınız hüzünlerinizle, acılarınızla ve kederlerinizle...

69) Yanlışı bilmek; yanlışı bilmemekten iyidir... Çünkü bilinmeyen yanlış, başka bir zamanda bambaşka bir yerde doğru olarak gösterilebilir ve kandırılabilirsiniz...

70) Bir çobana; kuzulara bakabilmesi için para ödenir... Kuzuları, kurtlara teslim etmesi için değil...

Can Sıkıntısında Şöyle Bir EsenlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin