Daechung berjalan sendirian menuju ke taman permainan, setelah itu dia berehat sebentar di atas bangku khas untuk orang awan duduk.Ini merupakan kali pertama Daechung datang ke sini selepas beberapa hari berpindah ke rumah sewanya. Itupun sebab nak cari pekerjaan.
Dah beberapa kali Daechung interview, dia masih lagi tak diterima. Rasa pasrah dan penat menguasai dirinya.
Sedang Daechung mengelamun memikirkan tentang pekerjaan tiba-tiba satu kertas melayang mengenai mukanya.
Pak !
" Adui ! sakitnya hidung aku.. ". Digosok-gosok hidungnya yang sedikit kemerahan itu. Dipandang kertas yang terkena dia tadi.
Layang-layang rupanya.
Daechung mendengus geram. Hampir saja batang kayu layang-layang itu mengenai matanya. Nasib kena hidung! Daechung menoleh kiri dan kanan..
Daechung terpandang seorang lelaki yang sedang menuju ke arahnya. Terkebil-kebil mata Daechung melihat ketampanan lelaki tersebut. Terus terbatal niat. Ehek
Baru sahaja Daechung ingin bersuara. tiba-tiba dia tercengang melihat lelaki itu berlalu pergi setelah mendapatkan layang-layangnya tanpa meminta maaf langsung. Apa dia buta ke apa aku dekat sini?
Hish takleh jadi ni.
" Eh helo encik! "
Daechung menjerit begitu kuat sampaikan orang yang lalu lalang memandang dia pelik. Termasuklah lelaki layang-layang tu.
Daechung dengan beraninya, menghampiri lelaki itu dengan gaya samsengnya.
Ni kalau ada orang nak masuk meninang, confirm diorang lari dulu.
Daechung berdiri berhadapan dengan lelaki itu dengan pandangan tajamnya. Kening sebelah lelaki itu diangkat tanda tanya.
Lemah lutut Daechung. Buat muka centu pun still lagi hensem ke?!
Daechung berdehem sebentar. " Ni layang-layang encik kan? Tadi benda ni hampir kena mata saya tahu tak? "
" Yess. And so what?? "
Dan kali keduanya, Daechung tercengang memandang lelaki yang berada dihadapannya ini.
" Benda ni hampir kena mata saya dan encik boleh kata kenapa? Eh encik ni ada otak ke tak ada otak? Kalau takde jom lah, saya nak bawak encik pergi hospital sekarang "
Nak bawa pergi hati Daechung pun cun gak~
Diam author!
Tersenyum sinis lelaki itu mendengar kata-kata Daechung. Lengannya disilangkan ke dada.
Daechung mengetap giginya menahan rasa. Bukan rasa tu eh! Rasa marah k marah.
" Aku tengok mata kau okey takde terluka apa apa pun. Takde bengkak or cacat even mata kau tu bukan nya cantik mana. Tapi asal eh, aku rasa mulut kau tu yang cacat sebab tanya aku ada otak ke tak? "
Muka Daechung dah memerah dah tu. Tunggu masa nak meletup je.
" Saya cakap macam tu sebab encik ni macam takde otak je saya tengok. Masa sekolah dulu, cikgu encik takde ajar ke cara menghormati orang atau dah buat salah kena mintak maaf? Ke encik tak pernah pergi sekolah? "
YOU ARE READING
• 𝓢𝘊𝘙𝘌𝘌𝘕𝘚𝘏𝘖𝘛 || 𝘑𝘒 •
Fanfictionbangun pagi pergi ke sekolah . eh sekolah tutup HAAAA-