Czym wogóle jest ta „bajka"?

359 12 10
                                    

Przyjaciele z wesołego lasu, Happy Tree Friends (w skrócie HTF) – amerykański serial animowany dla dorosłych, opowiadający o grupie wesołych zwierząt mieszkających w lesie, którym zawsze – czasem niezależnie od nich, czasem z ich winy – przytrafia się coś niemiłego. Serial produkowany jest przez Mondo Mini Shows i publikowany nieodpłatnie w Internecie (np. w portalu YouTube) w formacie flash. Wydany został także na DVD, obejrzeć można go też w telewizji (np. w polskiej, niemieckiej, holenderskiej i brazylijskiej MTV), przetłumaczono jego tytuł na język polski – Przyjaciele z wesołego lasu. Ze względu na swoją treść serial wywołuje kontrowersje na całym świecie, zyskał sobie jednak ogromną rzeszę fanów. Emitowany był na Netflixie w 2016 roku, 2 lata później został wycofany.
Zazwyczaj kilka (od jednej do czterech) postaci występuje w pojedynczym odcinku. Serial jest przeznaczony dla osób powyżej 18. roku życia. Twórcy na początku każdego odcinka zamieszczają informację, że jest to bardzo brutalna „bajka" i nie powinna być oglądana przez dzieci, ponieważ może mieć na nie zły wpływ. (Ten uczuć jak nie masz 18 lat xD)

Fabuła
Serial Happy Tree Friends opowiada o pogodnych, ciepłych stworzonkach, których działania i przygody, często bardzo nieodpowiedzialne i niebezpieczne, mają zawsze tragiczny i krwawy finał. Głównym założeniem fabuły jest doprowadzenie do mniej lub bardziej widowiskowej śmierci większości lub wszystkich bohaterów odcinka, w większości wypadków każdy z nich źle się kończy.

Postacie
Lumpy – niebieski łoś o wyjątkowo niskiej inteligencji, ogromna niezdara. Za jego sprawą bardzo często giną inne zwierzęta; sam ginie rzadziej od innych i mniej efektownie. Pomimo swojej niezdarności w serialu ma wiele ról, np. jako stróż prawa, sprzedawca w sklepie mięsnym, ratownik, chirurg, egzorcysta czy iluzjonista. Często pełni funkcję opiekuna grupy zwierzątek, np. na wycieczce do zoo. Nigdy nie zastanawia się nad tym, co robi. W przeciwieństwie do większości postaci, mimo zniekształconej mowy, można go zrozumieć w większości wypadków. Panicznie boi się krwi.
Toothy – jasnofioletowy bóbr kanadyjski. Ginie często i boleśnie. Najczęściej przyczyną jego śmierci są rany, utrata głowy lub utrata oczu.
Giggles – różowoskóry pręgowiec amerykański z czerwoną kokardką. Jest dziewczynką, bardzo radosną i uczuciową.
Petunia – niebieski skunks, dziewczynka nosząca na szyi samochodowy odświeżacz powietrza w kształcie drzewka. Najlepsza przyjaciółka Giggles. Ma wstręt do brudu.
Sniffles – niebieski mrówkojad wielki w okularach. Chętnie poluje na mrówki, jednak przeważnie to on staje się ich ofiarą. Bardzo lubi się uczyć.
Cuddles – królik florydzki o żółtej barwie, jedna z najczęściej i najbardziej efektownie ginących postaci. Nosi różowe kapcie w kształcie królików. Bardzo lubi Giggles (prawdopodobnie się w niej kocha), najlepszy przyjaciel Flaky.
Cro-Marmot – zamrożony w bryle lodu żółty świszcz. Mimo tego, że jest zamrożony, potrafi uśmiercać (np. rozpłaszczając leżące na ziemi zwierzątka). Pojawia się dość rzadko. Kiedy go nie widać, jest w stanie wykonywać czynności jak rzucanie śnieżek, sprzedawanie lodów itp.
Cub – miś-dziecko, mający bardzo troskliwego ojca, dbającego o jego bezpieczeństwo. Nosi pieluchę i czapkę z wiatrakiem. Podobnie jak jego tata, należy do gatunku niedźwiedź brunatny. Ginie bardzo często przez troskliwość ojca.
Pop – wzorowy ojciec. Dba o bezpieczeństwo swojego syna Cuba, jednak mimo to często doprowadza do jego niechcianej śmierci, o czym najczęściej nie wie. Podobnie jak jego syn należy do gatunku niedźwiedź brunatny. W przeciwieństwie do synka zwykle nie ginie. Nosi czerwony szlafrok i czapkę.
Disco Bear – pomarańczowy niedźwiedź brunatny z włosami ułożonymi we fryzurę afro i ubraniem w stylu Elvisa; Ilekroć zaczyna tańczyć, popada w kłopoty.
Flaky – czerwony jeżozwierz, której kolce są pełne białych płatków podobnych do łupieżu. Jest jedną z najpopularniejszych postaci w serii. Jest bardzo płochliwa. Jest także ostrożna, przez co jest jedną z najinteligentniejszych postaci w serialu. Często postrzegana jest jako tchórzliwa lub bardzo nieśmiała. Jej przyjaciółmi są Cuddles i Sniffles. Ponadto gdy znajduje się z Cuddles, często zostaje siłą wciągnięta do sytuacji, która kończy się śmiercią jednego bądź obojga z nich.
Flippy – bladozielony niedźwiedź, wojskowy. Weteran ze Stanów Zjednoczonych, cierpi na zespół stresu pourazowego i zaburzenie tożsamości. Ubiera się w wojskowy strój: zielony beret i mundur z nieśmiertelnikiem. Ma stopień sierżanta (według odznaczeń Brytyjskich). Kiedy nie ma ataków szału, jest miły i lubiany przez pozostałe postacie.
Handy – bóbr kanadyjski, złota rączka. Kiedy coś naprawia, kończy się to czyjąś śmiercią, ponieważ pozbawiony jest rąk. Nosi żółty hełm i pas z narzędziami. Ginie bardzo efektownie, najczęściej poprzez utratę głowy. Kiedy go nie widać, jest w stanie wykonywać czynności, do których posiadanie rąk jest nieodzowne (np. budowa domu).
Lifty i Shifty – dwa zielone szopy pracze. Kleptomani, złodzieje i oszuści. Są bardzo przebiegłe. Ich kradzieże zwykle kończą się czyjąś śmiercią – wyjątkiem jest odcinek Happy Trails Part 2: Jumping the Shark, w którym chcieli pomóc bohaterom wydostać się z bezludnej wyspy. Często wybuchają między nimi kłótnie o zdobycze, co nierzadko kończy się śmiercią jednego z nich.
Mime – fioletowo-biały jeleń szlachetny, mim. Nie może patrzeć na cierpienie innych, stara się więc zawsze im jakoś pomóc. Zazwyczaj skutkuje to śmiercią osoby, której pomaga. Ubiera się jak typowy mim, w czarno-białe ubranie. Nigdy nie mówi.
The Mole – niewidomy różowy kret, ubrany we fioletowy golf zakrywający usta. Postać ta, jako że pozbawiona jest wzroku, stwarza scenarzystom duże możliwości zabijania zwierzątek; sama ginie jednak rzadko, za to bardzo efektownie.
Nutty – zielona wiewiórka ze szklanym okiem. Jest silnie uzależniony od słodyczy, toteż jest nimi oblepiony.
Russell – turkusowa wydra morska – pirat. Jego śmierć często jest długa, powolna i praktycznie zawsze związana z wodą. Ma drewniane nogi, kapelusz kapitana piratów, hak zamiast lewej ręki, bluzkę w biało-czerwone paski.
Splendid – niebieska polatucha, superbohater, niosący pomoc potrzebującym. Przeważnie jednak jego ofiary giną wkrótce po uratowaniu, np. tracąc głowę na pobliskim drzewie. Najrzadziej ginąca postać. Stanowi ewidentne nawiązanie do supermana: pracuje w redakcji oraz traci swoją moc w obecności radioaktywnego materiału nieszkodliwego dla pozostałych postaci, a następnie umiera.
Lammy & Mr Pickels – owieczka płci żeńskiej z ogórkiem.
Sukces

Happy tree friendsOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz