Första Dan

181 9 5
                                    

Jag heter Zoey. Jag är 16 och har nyss bytt skola... Igen. Min mamma och min låssas pappa Johnny flyttar runt till olika ställen för att hitta det "perfekta" huset, jag tror det inte finns. Just nu bor vi i en liten stad som kallas för Key West i Florida. Idag är det min första skoldag här.
"Zoey, har du med allt nu" Fråga mamma.
"Ja, jag måste sticka nu annars kommer jag försent" Sa jag stressad.
"Okej. Jag och Johnny kommer inte hem fören klockan tio"
"Ja, ja, jag måste sticka nu. Hejdå" jag kramade henne och sprang sen till skolbussen. Jag satte mig och fifflade med telefonen. När jag kom fram var det första jag såg en stor skylt, "Florida Keys Colege" stod det. Jag gick fort in. Det var fullt i korridorerna. Alla stirrade på mig som om de var hypnotiserade till mig. På pappret står det att jag går i klass 4f och att min lärare heter Peter Malarkey. Klassrummet var vid caféet. Helvette! Jag var tio minuter sen och de hade redan startat lektionen. Alla tittade på mig, jag såg några tjejer viska med varandra.
"Du måste vara Zoey, jag heter Peter Malarkey och är din lärare inför de senaste två terminerna" Han såg ut att vara bara 18 år. Han var faktiskt ganska snygg, men jag kan ju för fan inte bli kär i min lärare!
"Du snygging, du kan sitta bredvid mig!" Ropade en kille.
"Alex, hon får bestämma själv" Sa Peter. "Var vill du sitta? Det finns tre platser, bredvid Eimy, Lilly och Alex"
Jag gick och satte mig vid Lilly.
"Hej, jag heter Lilly"
"Jag heter Zoey"
När det ringde slut på dan började jag gå hem. Jag genade genom skogen, jag hörde att det var nån som följde efter mig. Jag vände mig om flera gånger men ingen var där. Jag hörde snabba fotsteg från flera håll. Jag blev rädd och började springa. Jag tittade bakom mig flera gånger för att se om nån sprang efter. skogen tog slut och solen bländade mig så jag inte kunde se, men jag fortsatte springa. Mitt i allting kände jag inte marken under mina fötter och allt blev svart.

Vampire SecretsWhere stories live. Discover now