Allah (a.c)'nin hiç bir emri sebebsiz ve kullarına zulüm olsun diye değildir.
Rabbimiz Nur suresi 31.ayette tesettürü müslüman kadınlara kimlere ve ne şekilde olması gerektiğini bildirmiştir.
Nasıl ki bir meyvenin kabuğu soyulunca ona böceklerin,haşeratın hertürlüsü musallat olur ve o meyve kararmaya başlarsa; insanda heleki/özellikle kadın'da açılıp saçıldıkça her türlü pislik ve belayı toplar.Bununla beraber gereksiz yere bedenini açıp saçtıkça da bu durum kalbinide karartır.Allah'ın ona fıtraten verdiği haya (utanma) duygusunu bu açılıp saçılmasıyla yırtar ve böylelikle kalbini karartmış olur.
Her gün tv'larda kadın tacizlerini duyuyorsunuzdur.Peki bu haberlerdeki kadınların çoğunun giyinimi nasıl? Hiç dikkat ettiniz mi? Allah'ın emrettiği şekilde örtünen birine (zaten cezbedici şekilde değil cazibesiz bir şekilde çıktığı ve Allah'ın sözünü dinleyip itaat edip Allah'ında korumasına aldığı birine) kim ne yapsın?.
Tesettür kadının zinetini (bedenini) gösterişli kılmak için değil aksine süsünü örtmek ve onu hertürlü pislikten uzak kılmak için farz kılınmıştır.Fakat malesef zamanla halk arasında tesettür bir kur-an kavramı olarak değil geleneksel bir örtü olarak adet haline gelmiştir.Sevgili din kardeşlerim örtünmek yani tesettür büyük bir ibadettir. İslam toplumunun ıslahında önemli bir rol oynar. Bilirsiniz ki kadın insanlığın yarısını oluşturmakta ve kalan yarısını da kadınların yetiştirdiği insanlar toplumu oluşturmaktadır. Fıtrat itibariyle erkekler kadınlara meyillidirler. Allah bir çok insanın çoğalmasını erkek ve dişi'den kıldığı gibi insanın çoğalmasına da bu vesile ile takdir etmiştir. Bütün insanlar yalnızca Allah'a kulluk için yaratılmıştır. Allah insana irade vermiştir.Bu irade ile insan diğer yaratılan birçok varlığa Üstün tutulmuştur. İnsan bu iradesini dilerse Allah'a şükür yolunda kullanıp onun sözünü dinleyerek, Rabb'inin cennetini hakeder ya da Rabb'ine İsyan ederek ,bunca nimete nankörlük ederek cezayı yani Cehennemi hak etmiş olur. Allah'ın ne kadar adaletli olduğunu bu hususta çok açık bir şekilde görmekteyiz. Zira Allah insanları imtihan etmekle kalu-Bela denilen insanlar yaratılmadan önce Rabbimizin hepimizi bir araya toplayıp yalnızca kendisine itaat ve ibadet edeceğimize dair verdiğimiz söze/ahde kimler uyacak ve sadakatle bağlanacak,kimlerse bu verdikleri söze yalanlayacak ve Döneklik edecek diye selamet Yurdu olan cenneti hak edenlerin ve hak etmeyenlerin ayrıldığı yer imtihan yeri olan dünya takdir edilmiştir.
Düşünün diyelim ki Örneğin Savcı olmak istediniz.Oldukça yüksek bir makam ,öyle değil mi? peki böyle yüksek bir makama sizi sınavsız alırlar mı? Böyle bir şey mümkün değildir öyle değil mi? Çünkü değerli olan ne varsa ,düşünün aklınıza gelen her ne varsa ,değerli olan şeyler her zaman hep ,sınavlardan geçmeyi, zorlukları aşmayı gerektirir.Öyle değil mi?Örneğin bir kimse biriyle evlenmek istediği zaman onunla evlenebilmek için birçok zorluğu aşmak zorundadır. Ya da bir kimse istediği bir mesleği elde edebilmek için yine farklı zorluklardan geçmek zorundadır.Farklı imtihanlara tabi tutulup bu imtihanlardan yani sınavlardan elde ettiği notların onu istediği mesleği getirecek kadar yüksek olması gerekir ,Öyle değil mi? Ya da en basitinden dünyada herhangi bir şey almak istediğiniz zaman diyelim ki bir kalem,onu almak için dahi farklı zorluklara görüşmeniz gerekir.Onun için para ayırmanız, o parayla bir kırtasiyeye veya başka bir alışveriş merkezine gidip onu seçmeniz satın almanız gerekmektedir Öyle değil mi Söyler misiniz bu dünyada hiç zahmet etmeden zahmet çekmeden isteyipte elde ettiğiniz bir şey olabilir mi? Birgün bir hadisde şöyle bir ifade okumuştum " Allah dünya malına bir sineğin kanadı kadar dahi değer vermez" .Evet gerçekten Dehşet bir ifadedir Bu öyle değil mi? Peki söyler misiniz Rabbimizin gözünde bir sinek kanadı kadar değeri olmayan bu dünya malları için bu kadar uğraşır, ter dökerken Rabbimizin bizi asıl değerli olduğunu söyleyip çağırdığı Cennet yurdu için ne kadar ter dökmemiz, uğraşmanız gerekir?
İşte Rabbimiz bu zorlu sınavı kolaylaştırmak için insanı iki cinse ayırmış ve bu Hayatın yükünü ikisi arasında bölerek, ikisine de rahmet de bulunmuştur. Erkek evinin geçimini sağlamakla görevli ve onları korumakla görevli iken kadın ise evine,eşine ve çocuklarına bakmakla sorumlu kılınmıştır. Adam ailesini her türlü Kötülüğe karşı korumaya çalışırken ve onların maddi ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırken hanımı da evini temizlemek ile ve Çocuklara bakmak gibi işlerden sorumlu kılınmıştır. Böylece dünyadaki hayatındaki bu zorluklar ikisine bölüştürülmekle insan için biraz daha hafifletilmiştir. Düşünsenize sadece adamlar yaratılmış olsaydı, hem sabahtan akşama çalışıyorsunuz Hem de sabahtan akşama evinize bakmaya çalışıyorsunuz ve çocuklarınızla ilgilenmek zorundasınız ve daha birçoğu ...bunca yükün tek bir cinse tek bir insana yüklendiğini düşünebiliyor musunuz? Ne kadar zor Öyle değil mi? İşte Allah Adem Aleyhisselam ve oğullarına, Havva annemizi ve kızlarını takdir etmekle Onlara bu dünya yolculuğunda, bu zorlu kulluk sınavında kolaylık sağlamış ve ikisini birbirine eş kılmak suretiyle birbirlerini bu imtihan yurdunda arkadaş kılmıştır. Birlik zorunludur.Zira kendisinden başka kimseye ihtiyacı olmayan yalnızca Allah'tır. Yaratılmışların ise birbirlerine ihtiyaçları vardır kim bunca sorumluluğu yerine getirebilmeleri mümkün olsun.
Bununla beraber Rabbimiz eşleri birbirine örtü kılmıştır eşler hem birbirlerine maddi olarak hem de manevi olarak örtüdür ler Zira onlar birbirlerine kıskanmakla birbirlerini harama gitmekten alıkoyarlar. Kıskançlık; Rabbimizin fıtrata koyduğu muhafazakar yani insanı günahlardan koruyan gerekli bir duygudur. Rabbimiz erkekleri dişilere meyilli kılmıştır. Bu sebepten dolayı Rabbimiz kadınların kötü niyetli adamlardan zarar görmemesi için Onlara tesettürü farz kılmıştır.
Yine kötü kadınlardan zarar görmemeleri için erkeklere de tesettürü farz kılınmıştır.
Tesettür hem kadına hem de erkeğe farzdır fakat Erkek ve Kadın daki tesettür şekli görünür itibariyle biraz farklıdır.Çünkü yaratılış şekilleri farklıdır. Hem kadına hem de erkeğe yabancı erkek ve kadınlarla tokalaşmak yasaklanmıştır yine yabancı erkek veya kadınlarla çirkin içerikli bakışlarda yasaklanmıştır bununla beraber bedenlerinin başka bir bedenle temasıda yasaklanmıştır. Kadının tesettüründe;kadının yüzü ve elleri dışında görünmesi yasakken, erkeğin göbeği ve diz kapağı arası hariç diğer yerleri görünmesine müsaade edilmiştir.Yine erkeklerin saçlarının gözükmesine izin verilirken kadınların saçlarının gözükmesine izin verilmemiştir. Çünkü kadının saçı daha cezbedici daha güzel yaratılmıştır.Allah elbette ki hem erkeğin hem de kadının saçını güzel yaratmıştır ve lakin kadının saçını erkekler için daha cezbedici kılmıştır. Kadın fıtraten baştan aşağıya güzel ve cezbedici yaratılmıştır. Fakat adamlar için bu kadar böyle bir şey söz konusu değildir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GERÇEK TESETTÜR (NAMI DİĞER HİCAB)
RandomTesettür tarz değil farzdır. Tesettür bakanlara senin tarzını yansıtan,öylesine basit manalar yükletilmiş bir giyiniş tarzı değil,bakanlara Allah'ı hatırlatması gereken dini bir kimlik,islami bir sembol'dür.