Mingyu yang baru balik sekolah dengan keretanya sendiri, masuk ke dalam rumah dan menghampiri sang kakak yang sedang sibuk di dapur.
Sowon menoleh sebaik sahaja mendengar bunyi geseran kerusi.
"Dah balik Mingyu?" Tanyanya pada Mingyu, tetapi si adik hanya menghiraukan Sowon. Termenung jauh, membuatkan Sowon menatapnya pelik. Selalu tak begini, balik sekolah sahaja mesti terus naik ke bilik atau buat bising. Walau hanya mereka berdua yang tinggal di sini atas kemahuan Mingyu, rumah ini tetap riuh dengan keributan lelaki tinggi itu.
"Kau kenapa? Masam je? Kena buli ke?"
Mingyu menoleh mendengar pertanyaan terakhir yang seakan meremehkannya.
"Muka macam Gyu ni tak mudah kena buli okay" balasnya dengan wajah menjengkelkan. Sowon bergidik bahu dan kembali menggaul makanan yang masih separuh siap di dalam kuali.
Mingyu menatap bahagian belakang noona-nya dengan instens. Dari kepala hinggalah peha. Bawah lagi dilindung meja. Takkanlah dia nak terjengket jengket pula semata mata nak tengok tubuh akaknya yang setiap hari dipandang.
Entah kenapa baju yang Sowon kenakan membuat dia berpeluh, padahal hanya t-shirt putih yang besar dari saiz yeoja hingga menutup jeans pendek yang Sowon kenakan.
"Pergi mandi sana, nanti turun makan" sowon berkata tanpa menoleh ke belakang.
"Hm" itu sahaja yang dibalas Mingyu kemudian namja itu beranjak pergi.
.
.
Sowon berjalan menghampiri bilik Mingyu. Niatnya nak ajak adiknya itu tonton movie bersama. Kalau tengok sorang sorang ni tak best.
Pintu diketuk namun tak dibuka. Dah tidak berkunci, jadi sowon masuk sahaja kerana terkadang waktu begini Mingyu tidur.
Tapi tidak, namja itu sedang duduk di atas katil, bersandar pada kepala katil dan menatap laptop di ribanya.
"Buat apa Gyu?" Dia duduk di sebelah adiknya namun dengan cepat Mingyu menutup laptopnya hingga terdengar bunyi yang sangat kuat.
"Kenapa?? Kedekut betul lah kau" ujar Sowon dengan wajah cemberut.
"Noona ni kenapa tak ketuk dulu??"
"Lah, kau tak perasan ke aku masuk tadi?" Tanya Sowon geram. Khusyuk betul.
"Jom netflix?" Sowon mengubah perbicaraan,,, kerana tadi itu tak penting. Ini point utamanya ke sini.
"Malaslah,, nak tidur lah"
"Ala Gyu jom laaaa"
"Gyu bukannya buat apa pun. Malam japgi pun boleh tidur kan?"
"Kan?"
"Kan kan?"
"Jom??""Hm, tapi tukarlah baju tu dulu" ujar Mingyu mengalihkan pandangannya. Sowon menatap bajunya yang tiada apa masalah. Dia siap hidu lagi, mana tahu busuk. Okay je.
"Kenapa?"
"Gi je lah tukar! Kalau taknak, Gyu malas"
"OKAY FINE"
Sowon turun dari katil dan keluar dari bilik Mingyu dengan wajah kesal. Mingyu mengusap wajahnya kasar. "Gila kau nak pamer alur dada kat aku. Boleh sesak aku" batin Mingyu. Jadi itu sebabnya. Kalau dah dapat tayangan, buat apa nak disia siakan gitu.
Mingyu buka laptopnya semula dan buka app netflix. Tak lama kemudian Sowon datang dengan memakai t-shirt hitam dan seluar yang sama. Tukar baju sahaja kan?
"Joha joha, meh duduk sini" arah Mingyu dengan senyum kiut nya
"Pikir aku anjing kau ke apa"
_______
YOU ARE READING
Younger Bro
Romanceapa jadi bila kau suka akak kau suka badan dia suka wajah dia suka segalanya tentang dia tinggal serumah kau boleh buat apa sahaja kau nak tapi kerana hubungan sebagai adik beradik membatasi itu semua. Kim Mingyu X Kim Sowon (terdapat 21+ content)