Ni pengalaman aku sendiri masa darjah 6 kalau tak silap aku lupa pasal umur tapi aku ingat semua yang berlaku dalam hidup aku tahu..
So nak jadikan ceritanya, adik aku ejat dia teringin nak makan buah cempedak, so belakang rumah aku ada macam2 pokok buah macam pokok rambutan ada dalam 7 pohon, cempedak 1, jambu air 2 serta pisang and buah salak. And pokok cempedak ni duk belakang skali berdekatan dengan telaga lama.
Adik: wani nak cempedak jom pergi ambil nak?
Aku: wei nk magrib ni esk arr..
Adik:xnok, nk skrng!
Aku:oklah jom aku temankan, tapi mu yg kena ambil sndiri.
Adik:okey!So ni masanya aku jumpa nenek kebayan.
Adik aku tengah syok jolok buah cempedak sambil talk dengan akui.. pastu sekali aku terpandang dekat rumah nenek sebelah. Owh btw dekat sebelah rumah aku ada sorang nenek tggal bersendirian.. dia jenis ada saka tau. So tak pelik kalau kitorang always kena kacau. Ok sambung. Tengah teman adik aku ambil buah sambil talk sekali aku pandang belakang nampak lah sorang perempuan ni. Mula2 dia jalan tegak macam gadis normal pstu sekali dia bai bai kan aku macam ajak pergi dekat dia. Aku senyum sambil cakap dekat adik '0iii lambat lagi ke gila? Dah nk azan dah ni gelap! Adik ckap jap jap nk ambil dua cempedak ni.. mata aku tetap perhatikan perempuan tu.. smakin lama smakin membonggak badan dia and muka dia semakin banyak kedut.. aku fikir owh maybe nenek tu punya member😂 aku jenis alwys think positive tau.. skali perhhhh nenek tu boleh tembus pagar besi choiiii.. aku apa lagi ejat jomlh ejat.. adik aku tengok aku tau. Dia tanya wani ok tak? Ko nampak ke? Btw adik aku percaya dekat aku semenjak satu peristiwa nanti aku cerita part adik aku percaya pasal aku.
Ok sambung... aku jawablah ehh xde. Jomlah masuk rumah nanti mama cari. Adik aku macam dah agak tauu.. masa tu sumpah demi Allah nenek tu duk sebelah aku muka tengok aku but aku tak nampak muka dia dengan jelas. Demi AllH muka dia masyaAllah berkedut gila.. macam umur 300 tahun kedut dia.. nenek aku pum tak berkedut mcam dia tau..
Masa adik adik aku cakap ok jom pergi cempedak sempat ambil satu choi😂 aku still jalan elok tau tggal adik aku belakang skali sampai dekat kolam tepi rumah aku terus cakap 'LARIII NENEK KEBAYAN IKUT KITA!!!!' Masa tu aku ingat adik aku campak cempedak trus lari langgar pintu rumah🤣🤣 dia marah2 asal tak cakap awal bodoh.. aku dah agak mu nampak something sebab muka mu dengan mata mu paling arah lain masa cakap dengan aku.. seharian doe kena marah dekat adik.. sian dia tak dapat rasa cempedak malam tu😂Btw yang aku nampak tu bukan member nenek seblh. Memang hantu nenek kebayan.. dia pakai baju kebaya warna kuning diraja sert selendang kuning cantik gila and pakai tongkat berserta kain sarung..
Bila aku cerita dekat mama or nenek.. dorang cakap area kita memang ada nenek kebayan pada zaman dahulu. Nenek cakap rumah kitorang dulu tempat puteri2 and kawasan kitorang adalah taman mereka.. nama kampung aku pum. KAMPUNG PUTERI SA'ADONG😊
Klu nk tahu kesah silam puteri saadong boleh search tauu dkt google ✌🏻
YOU ARE READING
HANTU!!
HorrorNi pengalaman author and orang terdekat author tau,semua ni pengalaman real kitorang.. korang xpercaya tu hak korang yg penting ni semua REAL!! Didunia bukan kita saja yang wujud! Terdapat jugak makhluk lain! Please enjoy my story and support me Jg...