01 - Reverse Fangirl Contest

106 4 19
                                    

#01 Reverse Fangirl Contest

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

#01 Reverse Fangirl Contest


_



𝐏 𝐑 𝐎 𝐌 𝐏 𝐓
Schrijf een kort verhaal (Maximaal 1000 woorden) over hoe jij als superster jouw idool ontmoet, maar hij of zij is een heel normale, niet bekende, jongen of meisje.

𝐈 𝐍 𝐅 𝐎
Ik ben nu al 6 geweldige jaren fan van de Engelse meidengroep Little Mix. Één van de leden is Jade Thirwall. Jade zet zich met Little Mix al jaren in voor de LGBTQ+ gemeenschap. In 2019 heeft zij zelfs de "Change Maker" award van de British LGBT Awards in ontvangst mogen nemen. Omdat ik volledig achter haar boodschap sta dat er geen labels aan liefde zouden moeten worden gehangen, draag ik mijn inzending op aan Jade.



 Omdat ik volledig achter haar boodschap sta dat er geen labels aan liefde zouden moeten worden gehangen, draag ik mijn inzending op aan Jade

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


@RomantiekNL

_






𝕋𝕙𝕖 𝕓𝕠𝕪 𝕨𝕚𝕥𝕙 𝕥𝕙𝕖 𝕣𝕒𝕚𝕟𝕓𝕠𝕨 𝕗𝕝𝕒𝕘

Ik tuit mijn met lipgloss besmeurde lippen nog een laatste keer in de binnenspiegel van de geblindeerde Range Rover. Het was een snikhete dag in April. Afgezien van de bloesem in de bomen zou je kunnen denken dat de zomertijd al was aangebroken. Voor het hoofdgebouw van de Cosmopolition heeft zich een heuze mensenmassa gevormd.

Het blijft een uitermate vreemd gevoel dat fans stad en land afreizen om slechts één enkele blik op te vangen van een superster. Vorige week was mijn nieuwe nummer "Only You" in samenwerking met Cheat Codes uitgekomen en sinds de release was deze enorm snel in de ranglijsten gestegen. Inmiddels staat hij zelfs op plek 10 van de billboard hits top 100, een belangrijke Amerikaanse hitlijst.

Op het moment dat Richard het portier van de wagen opent, komt er een enorm gejoel uit de mensenmassa. Eerlijk is eerlijk, elke keer opnieuw bezorgt een menigte mij weer kippenvel. Mijn hakken klikken onrustig tegen het asfalt terwijl ik mijn weg vervolg naar de ingang van de redactie. Wanneer ik in mijn ooghoek een jongen met een regenboog vlag mijn naam hoor roepen, maakt mijn hart een sprongetje. "Only You" is niet slechts een absolute summer bop, maar bevat een mooie boodschap die ik met heel mijn hart ondersteun: Er hangen geen labels aan de liefde.

Eenmaal in de juiste ruimte aangekomen laat ik mij langzaam in de zwarte stoel voor de camera zakken.

"Wat fijn dat je tijd hebt vrijgemaakt om te komen!" Ik voel hoe een rode blos vanuit mijn hals richting mijn wangen trekt wanneer de vrouw tegenover mij haar hand uitsteekt. Haar krullende bruine haren hangen losjes om haar hoofd. "Mijn naam is Jade," Ze glimlacht vriendelijk. "Ik ga vandaag het interview afnemen." Er ontstaat een vreemde kriebel in mijn onderbuik. Ongemakkelijk schuifel ik met mijn voeten heen en weer. Ik baalde er plots enorm van dat ik vanmorgen had besloten om mijn leren broek te combineren met een oversized shirt in plaats van te kiezen voor een elegante jumpsuit.

Jade neemt tegenover mij plaats en slaat haar notitieboekje open. "Geen reden om zenuwachtig te zijn," zegt ze zacht wanneer ze zich weer tot mij wend. Blijkbaar had ze de verandering in mijn houding opgemerkt. "Ik ga je gewoon een paar vragen stellen over je nieuwe single, je leven als superster en je verbondenheid met de LGBT community." Mijn adem stokt in mijn keel bij haar laatste woorden.

"Zullen we direct beginnen?" Jade gebaard naar de cameraman dat hij kan beginnen met draaien.

"Je nieuwe nummer support de LGBTQ+ community, was het vreemd om je te verplaatsen in het feit dat veel mensen zich nog onderdrukt voelen en niet vrij zijn om te houden van wie ze willen?"

Ik sla mijn ogen neer en pluk zenuwachtig aan een pluisje op mijn shirt. Mijn gedachten dwalen af naar de woorden van mijn platenhouder Simon Cowell. Hij had gezegd dat wanneer ze hier naar zouden vragen, ik er niet te diep op in moest gaan."Dat is niet goed voor de publiciteit," Ik had zijn reactie niet goed kunnen plaatsen, maar sinds hij degene was die mijn muziek beheerde ging ik akkoord met zijn argument, zelfs als dat betekende dat ik mezelf moest verstoppen achter een web van leugens. Met een lichte aarzeling beantwoord ik Jade's vraag.

"Nee, ik denk niet dat dat vreemd is."

Jade fronst haar wenkbrauwen en werpt een blik op haar notitieblok. Ze was duidelijk niet tevreden met het gegeven antwoord. "Omdat je de liefde tussen twee mannen of vrouwen als gelijk beschouwd als die tussen een man en een vrouw?"

"uh, ik-"

Mijn gedachten dwalen opnieuw af naar de jongen die ik vanmiddag had gezien. Hij was niet bang om uit te komen voor wie hij was. Niet bang om te laten zien van wie hij hield. Mijn liedje had hem daar in geholpen, maar ik ben niet eerlijk met hem geweest. Als ik een steunpaal wilde zijn voor mijn fans, zou ik eerlijk met hen moeten zijn. Eerlijk met mijzelf.

"Wat ik probeer te zeggen is dat het niet vreemd is omdat het liedje heel dicht bij mij staat." Ik recht mijn rug en glimlach. "Ik hoef mij er niet in te verplaatsen omdat ik het zelf dagelijks beleef." In plaats van naar de camera te kijken, kijk ik Jade recht in haar ogen aan.

"Bedoel je hier mee te zeggen dat ook jij tot de LGBT community behoord?" Ik bespeur een twinkeling in Jade's ogen.

Ik knik, eindelijk zeker van wat ik wil zeggen.

"Dat is inderdaad wat ik probeer te zeggen. Het is iets moois, Liefde. Ik denk dat iedereen de kans moet krijgen om ware liefde te ervaren. In zo'n geval maakt het niet uit of dat met een man of een vrouw is. Het is tijd dat de wereld dat inziet."

Jade glimlacht en seint met een hoofdknikje naar de cameraman dat hij kan stoppen met filmen. The word was finally out en heel de wereld had het kunnen zien. Ik had altijd gedacht dat ik me vervelend zou voelen, misplaatst, maar in plaats daarvan voel ik me eindelijk mezelf.

Met sierlijke penbewegingen schrijft Jade iets in haar notitieblok. "Wat ontzettend mooi dat je dit zo open met ons hebt gedeeld." zegt ze zacht wanneer ze het blaadje uit haar notitieblok scheurt. "Bedankt voor je tijd. We kunnen hier een heel mooi verhaal van maken." Er trekt een elektrisch schokje door mijn lichaam heen wanneer ik voel dat ze mij niet alleen de hand schudt, maar er ook een briefje drukt.

Voor enkele seconden sta ik daar, het briefje stevig in mijn hand geklemd, te overvallen om te bewegen. Pas wanneer Jade de kamer  heeft verlaten durf ik het papiertje voorzichtig open te vouwen. Mijn hart bonst in mijn keel wanneer ik lees wat er op de notitie geschreven staat.

So, now the word is out...
Ik zou je graag beter leren kennen. Donderdag 20:00 at my place?
X
_

Think Outside The BoxWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu