Deneme

2 0 0
                                    


Bir kedi olsaydım mesela. Sahibim olsaydı. Her gün mamamı verseydi suyumu. Tuvalete giderken beni kontrol etseydi çişimi yapıyor muyum diye. Kısacası ilgilenseydi benimle. Bende onun kucağında otursaydım. Dertlerini anlatsaydı sevseydi beni. Tüm herşeyini bilseydim ama kimseye söylemeyip miyavlamayla yetinseydim. Çok isterdim öyle birşeyi.

Bizim mahallede bir kedi vardı adı mırmırdı. Bu arada mırmır bir balık cinsidir. Bir hayvana insanoğlu neden yediği birşeyin ismini verir ki. Düşünsenize bir insana yediği keçinin adını verildiğini komik olurdu herhalde. Bazen sorguluyorum kendimi ve hayatımı. Olmaması gereken şeyler olmuş amaçlarıma, hedeflerime ulaşamamış hiç aklıma gelmeyen şeyler gelişmişti hayatımda. Aynı Van kedisinin Alanya da yaşatılması gibi yada Sibirya kurdunun akdeniz sahillerinde insanların elinde dolaşması gibi bir şeyler olmuştu hayatımda. Yılmayacağım dayanacağım diyorum bazen kendi kendime ama olmuyor işte bir yerde oluyormuş gibi oluyor ama sonra en başa o çaresiz halime dönüyorum. Böyle çaresiz olduğum zamanlardan birisinde elime kitap alıp sessiz bir yerde bir başıma okurum. Ruh halime bağlı olarak değişen kategorilerden (genelde cinayet romanları olur) birisini seçer okumaya başlarım. Bazen kendimi maktülün yerine koyarım bazen katilin yerine. Nereden bakarsam bakayım haklıyım. Katilde olsam maktülde olsam poliste olsam her zaman kendimi haklı görüyorum. Bence insanoğlunun en büyük problemi bu. Hep haklı olmak yada haklı olmaya çalışmak. Mesela bir insan bir insanı neden öldürür hiç anlayamadım. Değdi mi yani şimdi. Öldürülen kişinin umrunda olmadı ki o zaten öldü. Ya daha cezasını bile çekmedi o. Ya öldüren en büyük cezayı o çekiyor zaten hayatta... İnsan bence en çok kendine ceza veriyor. Devletlerin ceza hukukları yanlış kişileri yargılıyor. Mesela bir katili dinleseler ölen kişiye verilecek en büyük ceza ama hep yanlış kişiler dinleniyor.Ben de o katil gibi oldum. Beni hiç dinlemeden ceza verdiler. Oysa ben daha amaçlarıma ulaşamamıştım. Sadece kendi hayatımı öldürmekle kaldım. Oysa ki daha sonrasında kendimi öldürecektim.

DenemelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin