Walt Disney bir sorunla karşılaştığında sürekli yaratıcı olmaya çalışmış. O sorunu kendi için bir fırsata çevirmenin yollarını aramış ve bu durum onun için gerçekten etkili olmuş. Her engelde köşesine çekilmek yerine beklemiş ve fırsat yakalamaya çalışmış. Ve bu durumu zaten şu sözüyle özetlemiş durumda Walt Disney;
''Önüme çıkan tüm engeller bana güç verdi. Yaşarken bunu anlamıyorsunuz elbet ama başınıza gelen her karın ağrısının hayatınızda ki en güzel şeye dönüşme ihtimali her daim var.''
Bir örnek verecek olursam eğer biyografisinde de anlattığım üzere Disneyland bir at çiftliği üzerine kurulmuş. Kuruluş hikayesi Walt Disney'in yaratıcılığını temel alır. Kızını bir at çiftliğine götüren Walt Disney, at çiftliğinin çok kötü durumda olduğunu görmüştür. Bu onun için bir sorundur çünkü kızı at binmekten bir türlü vazgeçmiyor ve yakınlarda da başka at çiftliği bulunmuyormuş. Walt Disney zaten ailesi ile birlikte zaman geçirebileceği ve hayalini kurduğu boydan boya tren olan bir mekan için yatırım yapabileceği bir yer arıyordu ve bu çiftliği kullanabileceğini düşünüp satın alıyor. Ne kadar da kötü durumda olan çiftlik ne kadar bir sorun gibi gözüküyor olsa da aslında yatırım yapılacak bir fırsattır. Önemli olan bakış açısıdır o kadar. Ve şu an Disneyland'ın kurulduğu alan Disney'in ailesi için bir fırsatın sonucudur ve hala yüksek kazançlar sağlamaktadır. Buradan çıkardığım sonuç herhangi bir sorunla karşılaştığımız da ondan kaçmak yerine onu çözmeye çalışmalıyız.
Walt Disney bir iş kurmak ve yatırım yapabilmek adına araştırmacı kişiliğini ön plana koymuştur. Sürekli araştırıp kendini geliştirmeye yönelik kurslara ve etkinliklere katılıp bıkmadan usanmadan en iyisi olmak için çabalamıştır. Zaman ayak uydurup yeni teknikler geliştirmiştir. Hiçbir zaman yaptığını yeterli bulmayıp karşısına çıkan engellere rağmen daha iyisini yapabilmiş, elde edilen başarılara doymayıp daha da başarı elde etmek için çabalamış, işine yarayacak tüm bilgileri edinmeye çalışmıştır.