Part 1

65 0 0
                                    

Seperti biasa Jannah mnjalankaN rutin hariannya iaitu berjoging . setelah beberapi minit jannah berjoging dia berasa penat lalu dia pun mengambil keputusan untuk berjalan seperti biasa ..Jannah berjalan riang di taman .. gembira rasa hati melihat kanak-kanak yang tengah bermain di situ ..

Angin yang kuat membuatkan tudungnya agak terangkat sedikit . Di sebabkan Jannah terlebih asyik melihat kanak-kanak di situ dia hampir tidak sedar bahawa tudungnya di tiup angin . Setelah jannah tersedar dari lamunannya . lantas dia memperbetulkan tudungnya

" Ataghfurullah jannah .. kenape engkau tak sedar tudung kau kene tiup angin nie ..! Tu lah kuat sangat berangan ..! " setelah selesai memperbetulkan tudungnya yang di tiup angin , lantas dia berjalan menuju ke sebuah kedai iaitu kedai favorite nya "Candy Shop" .

Dengan hati yang riang jannah berjalan menuju ke kedai tersebut . Sesudah sampai Jannah terlihat satu benda yang menarik perhatiannya iaitu Brancelet .. hatinya tertarik dengan Brancelet yg berwarna biru itu.

Tanpa berfikir panjang dia terus mengambil dan terus membayar ke Counter Setelah selesai membeli . Jannah melihat jam tangannya yang berwarna biru versi doremon itu "Ya Allah dah pukul 6.30pm ! Dah nak maghrib nie dah lewat ni , balik nanti mesti ummi marah aku .. Adush !"

Dalam perjalanan ke kereta , jannah memakai Bracelet yang d belinya tadi . "Cantik jugak Brancelet aku nie"

Tiba-Tiba jannah ditarik oleh seseorang .

"Bagi aku beg kau"

"Lepaskan saye . Tolong lepaskan saye"

"Kalau kw nak selamat . Bagi beg kw cepat "

"TOLONGG.. ! TOLONGG .. ! LEPAS KAN SAYA ..!"

Jerit jannah sekuat hatunya , namun jeritannya itu hanyalah sia2 .. tiada seorang pun yang mendengar jeritannya itu . Ketika pencuri itu memeluknya tiba2 ad seseorang yang memukulnya dari belakang .

"Cilaka kau setan .! Berani kau kacau perempuan ..!"

kata seseorang itu sambil menumbuk pencuri itu . LALu pencuri itu melarikan diri .

Jannah terasa sangat takut dengan kejadian tadi

."Syukran kerana membantu ana, Assalamualaikum.."

katanya kepada pemudah itu lalu beredar dr tmpat trsebut . Lelaki itu hanya pelik dan menyambut salamnya

" Waalaikumsalam"

Gula-Gula CintaWhere stories live. Discover now