- Lise veya dengi okul mezunu olmak.
- Yükseköğretime Geçiş Sınavı(YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı'ında (LYS) "Moda Tasarımı ya da "Moda ve Tekstil Tasarımı" bölümü lisans programı için yeterli YGS-5 puan almak.
-Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formu'unda "Moda Tasarımı" ya da "Moda ve Tekstil Tasarımı" Lisans Programı ile ilgili en az bir yükseköğretim tercih etmek gerekmektedir.
- Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar, liselerin Sosyal Bilimler, Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür ve Türkçe-Matematik alanları ile "Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü"nden ve Mesleki ve Teknik ortaöğretim kurumlarınınModa Resmi, Moda Tasarım, Moda (giysi) Tasarım, Tekstil Konfeksiyon alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
- Yükseköğretime Geçiş Sınavında (YGS) herhangi bir puan türünden barajı aşarak başarılı olanlardan bu yüksek öğretim programından öğrenim görmek isteyen adaylar ise ilgili üniversitece yapılacak olan özel yetenek sınavına girmeleri ve başarılı olmaları gerekmektedir. ÖSYM tarafından yapılan YGS sınav barajını geçen adaylar daha sonra ilgili üniversitelerin belirlediği tarihlerde yapılan yetenek sınavı ve mülakat sonuçlarına göre üniversitelerde bu bölümleri yerleştirilmektedirler. Ancak kendi alan /kol /bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansları azalmaktadır.
Konfeksiyon (hazır giyim), Kostüm Tasarımı, Moda Konfeksiyon, Moda Tasarımı, Örme, Saraciye Tasarım ve Üretimi, Moda Tekstil Tasarımı, Tekstil Baskı, Tekstil, Tekstil Dokuma, Tekstil İpçilik, Tekstil Teknolojisi, Deri Konfeksiyon, Ayakkabı Tasarım ve Üretimi, Ayakkabı Tasarımı, Ayakkabı ve Saraciye Tasarımı ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı'ında (DGS) başarılı oldukları takdirde, Moda Tasarımı veya Moda ve Tekstil Tasarımı lisans programına dikey geçiş yapabilirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Nasıl TASARIMCI Olunur? |Tamamlandı|
Non-FictionTasarımcı olmak istiyorum ve eğer kayıtları sinilinirse diye buraya yazmak kalıcılık sağlar diye düşündüğüm için boş zamanlarımda (film izlemezken, kitap okumazken ya da başka herhangi bir şeyle uğraşmazken) inşallah yazacağım. Zaman öldürmek için y...