Dnes si uvaříme rýžový nákyp. Je to jídlo sladké z rýže a různého ovoce. Přirovnat bych ho mohla třeba k zapečeným těstovinám ale na sladko a s ovocem. Takže jdeme na to!
Suroviny a tento rýžový nákyp bude porce pro čtyři lidi. Berte to trochu s respektem.
Suroviny :
Jeden a půl litr- mléko
440 g. - rýže
4 ks. - vejce
100 g. - cukr
100g. - másla
Půl lžička. - sůl
Jedna lžička. - citronová kůraNádobí :
Velký hrnec + poklička
Robot + mísa
PlechPostup
1. Dáme vařit rýži jako rýžovou kaši. Do velkého hrnce nad plamenem nalijeme mléko Všechno mléko a do vyhřátého mléka nasypeme všechnu rýži.2. Mezitím buď v robotu nebo ručně ušleháme máslo, cukr a žloutky. Po vyšlehání přidáme nastrouhanou kůru z citronu.
3. Uvařenou a dodělanou rýži necháme vychladnout buď na okně nebo na okně. Rýži můžete průběžně míchat aby lépe vychladla.
4. Mezitím co se líže chladí vyšleháme sníh z bílků.
5. Po vychladnutí rýži dáme zpátky dovnitř a smícháme se směsí tímto způsobem: Do směsi nabereme kousek rýže dáme tam a zamícháme toto praktikujeme podobu než všechna rýže z hrnce záhadně zmizí.
6. Zbyly nám už jenom bílky neboli už sníh a také ty tam přidáme a zlehka zamícháme.
7. Vytřeme máslem a moukou plech nebo použijeme stříkat. Co směs které se za chvíli bude moci říkat rýžový nákyp vyklopíme na plech a hezky rozetřeme navrch nebo dovnitř dáme nějaké ovoce Například z kompotu třešně jahody blumy atd. Nebo třeba čerstvé ovoce.
8. Dáme do trouby a pečeme na 150 stupňů asi půl hodiny nebo tři čtvrtě hodiny podle toho po jaké době nákyp bude dozlatova upečen.
9. Kdyby bylo návštěv v nějaký třeba málo sladký nebo jste ho chtěli hezčí vyzdobit můžete navrch nasypat trošku moučkového cukru a naaranžovat ovoce. Tak hotovo Můžete servírovat a přeji dobrou chuť!
Je to šíleně dobrý recept a potom to hrozně dobře chutná Každopádně nic jiného bych vám jsem nedávala. Tento recept jsem převzala z kuchařky jménem kuchařka naší vesnice.
Ještě jednou dobrou chuť a děkuji za přečtení.
XXX 💕