Iɴғᴏʀᴍᴀᴛɪᴏɴ

26 3 1
                                    

Yᴇᴀʀs ᴀɢᴏ, Kɪɴɢ Aᴅʀɪᴀɴ ᴅɪᴇᴅ. Hᴇ ʟᴇғᴛ ʙᴇʜɪɴᴅ ʜɪs ɢᴏʀɢᴇᴏᴜs ᴡɪғᴇ, Qᴜᴇᴇɴ Dᴇɪʀᴅʀᴇ, ᴀɴᴅ ᴛʜᴇɪʀ ғᴏᴜʀ ᴄʜɪʟᴅʀᴇɴ:

Pʀɪɴᴄᴇ Mallory,
Pʀɪɴᴄᴇss Asᴛʀɪᴅ,
Pʀɪɴᴄᴇ Dᴏʀɪᴀɴ,
Aɴᴅ ғɪɴᴀʟʟʏ,
Pʀɪɴᴄᴇss Sᴇʀᴇɴᴀ.

Hɪs ᴅᴇᴀᴛʜ ᴛᴏʀᴇ ᴛʜᴇ ғᴀᴍɪʟʏ ᴀᴘᴀʀᴛ. Qᴜᴇᴇɴ Dɪᴇʀᴅʀᴇ ᴡᴏᴜʟᴅ ᴍᴏᴜʀɴ ɪɴ ʜᴇʀ ǫᴜᴀʀᴛᴇʀs, ᴀʟᴏɴᴇ. Sʜᴇ ᴡᴏᴜʟᴅ ᴡᴀɴᴅᴇʀ ᴛʜᴇ ᴇɴᴅʟᴇss ᴘᴀʟᴀᴄᴇ ʜᴀʟʟs ᴀᴛ ɴɪɢʜᴛ, ᴡᴀʟʟᴏᴡɪɴɢ ɪɴ ʜᴇʀ ʟᴏɴᴇʟɪɴᴇss.
Tʜᴀᴛ ᴡᴀs, ᴜɴᴛɪʟ sʜᴇ ғᴏᴜɴᴅ ᴀ ᴘᴏʀᴛʀᴀɪᴛ.
A ᴘᴏʀᴛʀᴀɪᴛ ᴘᴏʀᴛʀᴀʏɪɴɢ ᴀ ʙᴇᴀᴜᴛɪғᴜʟ ᴡᴏᴍᴀɴ:  A Qᴜᴇᴇɴ ғʀᴏᴍ ʏᴇᴀʀs ᴀɢᴏ, ʙʏ ᴛʜᴇ ɴᴀᴍᴇ ᴏғ Tʜᴀɴᴀ. Dᴇɪᴇᴅʀᴇ ɪɴsᴛᴀɴᴛʟʏ ғᴇʟʟ ɪɴ ʟᴏᴠᴇ ᴡɪᴛʜ ᴛʜᴇ ᴏᴛʜᴇʀ Qᴜᴇᴇɴ, ᴀɴᴅ ᴅʀᴇᴀᴍᴛ ᴏғ ᴏɴᴇ ᴅᴀʏ ᴍᴇᴇᴛɪɴɢ ʜᴇʀ ᴀɴᴅ ʙᴇᴄᴏᴍɪɴɢ... Fʀɪᴇɴᴅs.
Aғᴛᴇʀ ᴡᴇᴇᴋs ᴏғ ᴏʙsᴇssɪɴɢ, Qᴜᴇᴇɴ Dᴇɪʀᴅʀᴇ ʟᴇᴀʀɴᴛ ᴏғ Tʜᴀɴᴀ's ᴄᴜʀsᴇ.

Iᴛ ᴡᴀs sᴀɪᴅ ᴛʜᴀᴛ 100 ʏᴇᴀʀs ᴀɢᴏ ᴀ ᴡɪᴛᴄʜ ʜᴀᴅ ᴄᴜʀsᴇᴅ Tʜᴀɴᴀ ᴛᴏ sʟᴇᴇᴘ ᴜɴᴛɪʟ sʜᴇ ʜᴀᴅ ғᴏᴜɴᴅ ᴛʀᴜᴇ ʟᴏᴠᴇ's ᴋɪss. Hᴏᴡᴇᴠᴇʀ, Dᴇɪʀᴅʀᴇ, ʙʟɪɴᴅᴇᴅ ʙʏ ʟᴏᴠᴇ, ᴅɪᴅ ɴᴏᴛ ғɪɴɪsʜ ᴛʜᴇ sᴛᴏʀʏ.
Sʜᴇ ʀᴀᴄᴇᴅ ᴛᴏ ғɪɴᴅ ᴛʜᴇ ᴄᴜʀsᴇᴅ Qᴜᴇᴇɴ ᴀɴᴅ ᴇɴᴅᴇᴅ ᴜᴘ ᴡᴀᴋɪɴɢ ʜᴇʀ. Bᴜᴛ ᴀs ɪᴛ ᴛᴜʀɴᴇᴅ ᴏᴜᴛ, ɴᴏᴛ ᴏɴʟʏ ᴡᴀs Tʜᴀɴᴀ ᴄᴜʀsᴇᴅ ʙʏ ᴛʜᴇ ᴡɪᴛᴄʜ, sʜᴇ ᴡᴀs ᴛʜᴇ ᴡɪᴛᴄʜ.
Dᴇɪʀᴅʀᴇ ᴡᴀs ɪɴsᴛᴀɴᴛʟʏ ʙᴇᴛʀᴀʏᴇᴅ. Hᴇʀ ʟɪғᴇ, sᴛᴀᴛᴜs ᴀɴᴅ ғᴀᴄᴇ ᴡᴇʀᴇ ᴀʟʟ sᴛᴏʟᴇɴ ɪɴ ᴀ ᴍᴀᴛᴛᴇʀ ᴏғ sᴇᴄᴏɴᴅs.
Tʜᴀɴᴀ ᴛᴏᴏᴋ ᴛᴏ ᴛʜᴇ ᴛʜʀᴏɴᴇ, ᴀɴᴅ ᴡᴀs ɴᴇᴠᴇʀ ǫᴜᴇsᴛɪᴏɴᴇᴅ. I ᴍᴇᴀɴ, ᴡʜʏ ᴡᴏᴜʟᴅ sʜᴇ ʙᴇ? Sʜᴇ ʟᴏᴏᴋᴇᴅ ᴊᴜs ʟɪᴋᴇ Dᴇɪʀᴅʀᴇ.

Tʜᴀɴᴀ ᴡᴀs ᴀ ᴅɪsɢᴜsᴛɪɴɢ ǫᴜᴇᴇɴ. Nᴏᴛ ᴏɴʟʏ ᴅɪᴅ sʜᴇ ᴇxᴇᴄᴜᴛᴇ ʜᴜɴᴅʀᴇᴅs, sʜᴇ ʙʀᴏᴜɢʜᴛ ʙᴀᴄᴋ ᴛʜᴇ ᴄᴀsᴛᴇ sʏsᴛᴇᴍ. Bᴜᴛ ᴅᴇsᴘɪᴛᴇ ᴀʟʟ ᴏғ ᴛʜɪs, sʜᴇ ᴡᴀs sᴛɪʟʟ ɴᴇᴠᴇʀ ǫᴜᴇsᴛɪᴏɴᴇᴅ.

Tʜᴀᴛ ᴡᴀs ᴜɴᴛɪʟ Mᴀʟʟᴏʀʏ's ɢɪʀʟғʀɪᴇɴᴅ ᴍʏsᴛᴇʀɪᴏᴜsʟʏ ᴅɪssᴀᴘᴇᴀʀᴇᴅ ᴀs sᴏᴏɴ ᴀs ʜᴇ ʜᴀᴅ ᴘʀᴏᴘᴏsᴇᴅ. Sʜᴇ ᴄᴀᴍᴇ ʙᴀᴄᴋ 2 ᴅᴀʏs ʟᴀᴛᴇʀ ᴀɴᴅ ᴘᴜʙʟɪᴄʟʏ ᴇᴍʙᴀʀʀᴀssᴇᴅ ᴛʜᴇ ᴘʀɪɴᴄᴇ.  As sʜᴇ ʟᴇғᴛ, Dᴏʀɪᴀɴ ғᴏʟʟᴏᴡᴇᴅ ʜᴇʀ, ɴᴏᴛɪᴄɪɴɢ sʜᴇ ʜᴀᴅ ᴅʀᴏᴘᴘᴇᴅ ʜᴇʀ sᴄᴀʀғ.
Hᴇ ᴛʜᴏᴜɢʜᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴏғ ɪᴛ ᴜɴᴛɪʟ sʜᴇ ᴇɴᴛᴇʀᴇᴅ ᴛʜᴇ Qᴜᴇᴇɴ's ǫᴜᴀʀᴛᴇʀs. Hᴇ sᴀᴡ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ.

Kɴᴏᴡɪɴɢ ʜᴇ ʜᴀᴅ ᴛᴏ ɢᴇᴛ ᴛʜᴇ ғᴀᴋᴇ ǫᴜᴇᴇɴ ᴏғғ ᴛʜᴇ ᴛʜʀᴏɴᴇ, ʜᴇ ᴡᴇɴᴛ ᴛᴏ ᴛʜᴇ ᴏɴʟʏ ᴘᴇʀsᴏɴ ᴡʜᴏ ᴡᴏᴜʟᴅ ʙᴇʟɪᴇᴠᴇ ʜɪᴍ - ʜɪs sɪsᴛᴇʀ's ᴍᴀɪᴅ. Tʜᴇʏ ʙᴏᴛʜ ᴋɴᴇᴡ ᴛʜᴀᴛ ᴏɴᴄᴇ ᴀɴ ʜᴇɪʀ ᴍᴀʀʀɪᴇᴅ, ᴛʜᴇʏ ᴡᴏᴜʟᴅ ᴛᴀᴋᴇ ᴛᴏ ᴛʜᴇ ᴛʜʀᴏɴᴇ. Bᴜᴛ ᴄᴏɴsɪᴅᴇʀɪɴɢ ᴛʜᴇ 'Qᴜᴇᴇɴ' ʜᴀᴅ ᴍᴀᴅᴇ ʙᴏᴛʜ ᴛʜᴇ ᴘᴜʙʟɪᴄ ᴀɴᴅ ɴᴇᴀʀʙʏ ᴋɪɴɢᴅᴏᴍs ʜᴀᴛᴇ ᴛʜᴇᴍ - ᴛʜᴇʀᴇ ᴡᴏᴜʟᴅ ʙᴇ ɴᴏ ᴍᴀʀʀɪᴀɢᴇ ᴀɴʏᴛɪᴍᴇ sᴏᴏɴ.
Tʜᴇʏ sᴛᴜᴍʙʟᴇᴅ ᴀᴄᴄʀᴏss ᴛʜᴇ ᴛᴀʟᴇ ᴏғ ᴀ 'sᴇʟᴇᴄᴛɪᴏɴ' ɪɴ ᴀ ɴᴇᴀʀʙʏ ᴋɪɴɢᴅᴏᴍ ᴀɴᴅ ʀᴇᴀʟɪsᴇᴅ ɪᴛ ᴡᴏᴜʟᴅ sᴏʟᴠᴇ ᴛʜᴇɪʀ ᴘʀᴏʙʟᴇᴍs. Tʜᴀᴛ ᴡᴀᴅ ɪғ ᴛʜᴇ Qᴜᴇᴇɴ ᴀɢʀᴇᴇᴅ.

Bᴜᴛ ᴛᴏ ᴛʜᴇɪʀ sᴜʀᴘʀɪsᴇ, sʜᴇ ᴅɪᴅ.

Embrace || A selection roleplay (0/20)Where stories live. Discover now