Bab 1 : Peguam Zhaffran

5.4K 57 7
                                    

Suasana bilik agak gelap, hanya lampu neon malap dari koridor  menerangi sebahagian bilik. Zhaffran sedang berbaring atas tilam empuk tetapi atas lantai yang disediakan dalam bilik itu. Dia menunggu seseorang, agak susah juga mencari lelaki itu. Ephraim lah yang jumpa lelaki itu disini. Memang kebiasaan Ephraim membuat kerja-kerja menyiasat untuk dirinya, Ephraim memang handal dalam mencari sesiapa jua dalam kes yang dipantau olehnya. Hampir lima belas minit dia menunggu lelaki itu, lelaki yang menjadi pilihannya untuk sesi satu setengah jam. Lelaki yang ditunggu muncul, Dia muncul secara tiba-tiba. Kain langsir yang memisahkan bilik dan koridor diselak.

'Hai, apa khabar? Maaf lama tunggu. Encik nak 'full body massagekan?'
Tanya lelaki tukang urut yang menjadi pilihan hatinya. Mukanya memang persis apa yang dilihatnya dalam gambar di kaunter, mujurlah hari ini lelaki itu 'available'.

'Nama siapa?' Tanya Zhaffran.

'Ahmad' jawab lelaki berbadan tegap yang hanya membalut tubuhnya dengan tuala. Dia menyamar kerana tak mahu dikenali, dia tak mahu orang memandang serong padanya kerana dia bekerja sebagai tukang urut. Hanya dunia ini dikenalinya, hanya dunia ini mampu menampung kehidupannya kerana dia tiada pelajaran. Baginya nama itu sangat mudah diingati sesiapa jua berbanding nama dia sebenar, lagipun setiap pelanggan pasti kembali apabila dia gunakan nama itu. Namun dia tidak sedar bahawa pelanggannya kali ini adalah seorang peguam, pelanggannya itu juga mengetahui segala tentang dirinya. Malah peguam itu juga tahu asal usul sebenar dia. Zhaffran sengaja bartanyakan namanya walaupun dia tahu lelaki didepannya bernama Wan Mikhail Shah bin Wan Arman Zahrawi cucu tunggal kepada orang kaya bernama Wan Maliki Zahrawi, anak guamnya yang baru meninggal.

'Boleh encik tanggalkan pakaian? Macam mana saya nak urut, kalau berpakaian lengkap macam ni?'

Zhaffran mula menanggalkan pakaiannya, satu persatu.

'Seluar?' Tanya tukang urut itu lalu cuba membantu menanggalkan tali pinggang pelanggan didepannya.

Zhaffran elak kerana tak mahu dibantu. Dia tak biasa dengan keadaan sebegitu.

'Jangan malu encik, ni kali pertama ke?'

'Maaf, ya'

'Jangan begitu, biar saya buatkan.' Kata Mikhail lalu membuka seluar 'khakis' hitam yang dipakai peguam terbabit.

'Encik ni nampak macam orang kaya, pakaian lengkap berkemeja dan bertali leher, baru balik kerja?' Mikhail ajak dia bersembang kerana tak mahu lelaki itu rasa kekok.

'Alhamdullillah, cukup makan dan pakai, Ya, baru balik. Dah lama kerja sini? Nampak kau macam muda lagi.'

'Baru masuk 20, dah 6 bulan kerja, terpaksa, belajar pun tak habis.'

'Tak perlu buka seluar dalam, aku malu.!' Kata Zhaffran bila Mikhail cuba buka seluar dia.

'Ok, meniarap..'

Mikhail melumur tubuh Zhaffran dengan minyak yang disediakan rumah urut itu. Apabila tiba dipinggang dia menyelak sedikit seluar dalam Zhaffran. Zhaffran cepat-cepat menariknya kembali.

'Saya buka seluar dalam ni ya, sebab nanti terkena minyak.'

'Jangan, aku segan.'

'Tak usah segan.'

'Jangan aku tak nak.!'

'Baik, saya faham.'

Mikhail meneruskan urutan, dia membuka tuala yang dipakai, kini dia sudah berbogel. Dia duduk diatas punggung Zhaffran dengan dilapik seluar dalam putih yang masih terpakai. Dia sengaja menggeselkan zakarnya kepunggung lelaki itu dengan harapan lelaki itu akan terangsang dan memintanya melakukan "extra", apabila itu dipinta, maka lebihlah bayaran yang akan diterima. Sudah menjadi kebiasaan dirinya, melayan pelanggan-pelanggan yang lain, yang meminta melakukan aktiviti diluar tabii dibilik urut itu. Zakarnya makin membengkak dek geseran yang dilakukan. Zhaffran pula hanya membiarkan kerana urutan yang diterima sangat mengasyikkan.

WARIS : SAMPAI MATI KU MENANTIWhere stories live. Discover now