Czasami w języku obcym możesz nie pamiętać rzeczownika, ale rozumiesz o co chodzi w zdaniu. To wszystko dzięki czasownikowi, to on przekazuje najwięcej treści. Uważam tą lekcję za bardzo ważną, ponieważ zajmiemy się najważniejszym czasownikiem być – essere.
W języku włoskim nie występuje zaimek ono i istnieje tylko rodzaj męski i żeński.
Odmiana essere w języku włoskim
Essere jest nieregularnie odmieniającym się czasownikiem (un verbo irregolare) o znaczeniu być.Poniżej odmiana tego czasownika w czasie teraźniejszym.
Liczba pojedyncza
io sono [ijo sono] – ja jestem
tu sei [tu sej] – ty jesteś
lui è [lui e] – on jest
lei è [lej e] – ona jest
Lei è [lej e] – Pan, Pani jestLiczba mnoga
Noi siamo [noj siamo] – my jesteśmy
voi, Voi siete [woj siete] – wy jesteście, Państwo są
loro sono [loro sono] – oni/one są
Loro sono [loro sono] – Państwo są
______________________________________Warto byłoby przy okazji poznać kilka prostych zastosowań tego słówka w praktyce.
La bambina è piccola. [la bambina e pikola] – Dziecko jest małe.
Che ora è? [ke ora e] – Która jest godzina?
Musisz wiedzieć, że Włosi często usuwają zaimek osobowy ze zdań. Na przykład zdanie – ja jestem Marco można powiedzieć w dwóch wersjach.
Io sono Marco [ijo sono marko] – Ja jestem Marco.
Sono Marco [sono marko] – Ja jestem Marco.
______________________________________w "załączniku" jest link do fajnej piosenki zwiazanej w sumie z włoskim.
CZYTASZ
Włoski
Short StoryPodstawy języka włoskiego. Wszystko wzięte że strony internetowej https://podstawywloskiego.pl/dni-tygodnia-po-wlosku/ link do dni tygodnia ale jest tam więcej informacji na ten temat tu jest tylko skrócona wersja.