Chap.1(Non Sibling)

3 0 0
                                    


Di sebuah rumah yang dikenali sebagai rumah anak yatim. Dimana terletaknya kanak2 di bawah jagaan berada. Lino, seorang yang pendiam dan tak bersosial seperti kanak2 lain. Umurnya sudah meningkat 11 tahun sekarang. Kematian ibubapanya masih dalam fikiran, traumanya terhadap kehilangan yang tersayang.

Dia mula berjalan ke belakang rumah itu dan melihat sekeliling.

" Bun, kau boleh keluar sekarang..."

Di sebalik pasu bunga yang terhias elok ditepi longkang. Keluar seekor arnab yang berwarna oren cerah dan telinganya yang berwarna hijau cerah.

"Hehe, jangan risau... Mama gi keluar beli barang..."

Mama yang digelar Lino itu sebenarnya penjaga anak2 yatim dirumah tu. Bun, nama arnab itu memandang tepat kearah tuannya. Lino yang sedar akan sesuatu mula berinteraksi dangan Bun.

"Oh ya Bun, aku ada bawa roti untuk kau... ni favourite kau..."

Mata Bun membulat teruja dengan apa yang dikatakan Lino. Lino terkekeh-kekeh dengan telatah Si Bun.

Namun, pada malam itu. Suatu kejadian tak diingini berlaku. Lino yang berada dalam biliknya memandang keluar tingkap dan menikmati angin malam. Nafasnya dihembus keluar sambil matanya tertutup.

"Apa ye, Bun tengah buat skarang ni? tengah tido kot, hehe"

Dia berkata perlahan. Tetapi, sebaliknye...
Bun sedang bersiar-siar di kawasan perumahan itu, lompatannya yang tak seberapa terhenti apabila ada satu bayangan dihadapannya. Kelihatan seperti seekor anjing, malah lebih besar daripada itu, seperti seekor...

Serigala

SPLAT

sebuah cecair terpercik di atas jalan dan lebih teruk lagi tepat di hadapan pintu belakang rumah anak yatim itu. Lampu bilik Lino waktu itu sudah pun dipadamkan memnandakan waktu tidur mereka....

Keesokannya, Lino sedang mencuci pinggan di dapur. Sempat dia keluar sekejap dengan izin Mamanya.

"Bun?"

Dia menoleh kekiri dan kanan... Bun seperti tidak menunjukkan dirinya. Apabila dia tercari-cari, Lino tersedar akan sesuatu cecair dihadapannya,seperti darah.

matanya mengalirkan air mata. Tak disangka, haiwan yang disayangi seperti keluarganya sendiri mati begitu sahaja. Tanpa meninggalkan satu pun tubuhnya.

SKIP TIME

Hari berganti hari, sekarang sudah masuk dua bulan. Lino menjadi seorang yang amat pendiam lebih teruk lagi. Dia akan berkurung dalam bilik. Makan hanya alar kada sahaja. Disebabkan makan di dalam talam, semestinya ada yang habiskan an?.

_______________________________________________

Lino memandang kearah sepasang suami isteri dihadapannya dengan seorang kanak-kanak perempuan yang sedikit tinggi darinya. Dia keliru sedikit, tetapi dia dapat menangkap apa maksudnya.

"Mama...Ni... Keluarga angkat Lino ke???

"Hah, ye... mulai sekarang mereka akan jaga Lino..."

Gadis yang berada di sebelah bapanya itu mula mendekati Lino dan menghulurkan tangan.

"Ohayõ! Watshi wa Tsukidesu! Akumu Tsuki"

Bahasa yang dikeluarkan Gadis bernama Tsuki itu membuatkan Lino berasa sedikit teruja dan mula memandang tepat kewajah Tsuki..

"U..Um... Ore wa Linodesu..."

"Wah! tak sangka kau pandai Bahasa Jepun! Mama! "

Tsuki berkata dengan nada teruja. Badannya di ubah kebelakang Lino dan mula memeluk dari arah belakang. Lino terdiam sambil mukanua memerah

" Mulai sekarang! aku adalah kakak kau! sebab kau 11 aku 12!"

Dengan itu Lino mula tinggal bersam dengan Kelarga Akumu. Lama kelamaan segala pahit di ganti dengan kemanisan.





Yo! satu malam buat chapter ni! haha... macammana? okay. ke? or Bosan? bih... this is not normal... aku tak reti sangat nak menulis...

tarikh 10 Jun(Jam 11:30)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 10, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Dark Lunar And The Sun ChainWhere stories live. Discover now