Kapitel 1

7 1 0
                                    

Emma satt vid köksbordet och åt en macka och drack ett glas mjölk. Snart skulle Emma och hennes föräldrar åka till sitt nya hus i stan. Emma hade aldrig varit i en stor stad förut. Hon hade varit i den lilla staden några kilometer bort från huset, om den ens kunde kallas för en stad. Det enda som fanns där var en mataffär, ett lägenhetshus, ett bibliotek och några andra små affärer.  Hon visste att det var ovanligt att en 13-åring som henne aldrig hade varit i en stor stad förut. Så hon hade bestämt sig för att när hon kom till stan skulle hon ligga lågt med var hon kom ifrån. När hon var färdig med sin macka diskade hon glaset, slog in det i tidningspapper och lade det i en flyttlåda som hon sedan stängde. Sedan tog hon flyttlådan och bar in den i bilen. Sedan satte hon sig i baksätet och började göra sig i ordning för att åka. Efter ett tag kom hennes mamma och pappa och och satte sig i bilen. "Jaha, ska vi åka då?", sade mamma och tittade upp på huset en sista gång. "Ja, ska vi stanna kvar här hela dagen eller?" , svarade pappa och skrattade lite. Mamma himlade med ögonen innan hon vred om nyckeln och motorn startade med ett vrål. Det var en väldigt speciell känsla för Emma att se huset hon bott i hela sitt liv försvinna bakom en kulle och veta att hon aldrig skulle få se det igen. Bilfärden till deras nya hem var inte mycket att prata om, den var precis som vilken annan lång resa som helst. Emma tyckte att det var otroligt skönt att få kliva ur bilen när de väl var framme sent på kvällen. Alla var trötta och gick och lade sig så fort de kunde. Imorgon skulle de hälsa på sina nya grannar och lära känna omgivningarna runt huset.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 25, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HotetWhere stories live. Discover now