part 3

53 4 0
                                    


Sibuk pasal orang lain pada pendapat kau elok ke tu?

Sebenarnya ada baik dan buruknya menyibuk pasal orang lain ni...

Yang baik nya kalau kau menyibuk urusan seseorang  untuk tolong seseorang tu untuk perbetulkan sikap atau tindakan dia dengan cara baik .. Sebab tak perlu nak tunggu jadi sempurna dulu sebelum nk tegur seseorang...kita sama sama membesar dan belajar dari kesilapan .. cakap elok elok...tegur je tau jangan nak perli melebih  sampai dia naik marah...kalau sekadar nak dijadikan bahan gosip atau mengata..baik tak payah lah ...dapat dosa weyh buat macam tu...

Kalau nak tegur pulak tegurlah dengan bijak serta berhemah...jangan tau nak menyembur je ...ingat dia tak ada perasaan...

Yang tak elok pasal menyibuk pasal hal orang lain ni ialah bila kau terlalu sibuk nak betul kan sikap orang sampai lupa nak tengok diri sendiri...jangan ingat kita je yang betul..orang lain salah..

Nak menyibuk pasal orang lain biarlah berpada pada jangan melebih sebab boleh menimbulkan pergaduhan ...kau pon bukan nya tau punca tindakan atau sikap dia...kita sama sama perbetulkan kesilapan diri kerana kadang kadang kita perlukan orang lain untuk menilai tindakan kita sebab kadang kadang benda yang sudah terang salah kita buat jugak...

Tegur bukan bermaksud nak menghina atau merendah seseorang tetapi untuk kita bersama menjadi lebih baik yang boleh dijadikan contoh kepada orang lain...

I hope you're having a good day🤗🤗🤗

Love yourself💖

My thoughts 😅😂   (ON GOING) Where stories live. Discover now