Chapter 1

90 6 13
                                    

*Ring Ring*

Aku menekan butang berhenti jam loceng aku yang menjengkelkan itu ⏰️

Aiden:wahai housemate aku yang gila bagun lh dh pagi!!!

"Hmm ok ii sabar jap"

Btw ni aiden angel A.k.a bff aku and housemate aku kitaorg kenal dari sekolah rendah sampai sekarang.
And nama aku owen evangelista nama kitaorg hampir sama and kitaorg rapat macam adik beradik umur pun sama (21).
So aku baru sahaja berhenti kerja dekat kedai coffe iaitu starbucks sebab aku tk berapa berminat buat coffee.

So aku merancang untuk berkerja di syarikat besar dimana aiden berkerja (iuso).

Aiden:oii tunggu apa lagi tu cepat lh nanti lambat nk pergi kerja harini kan first day kau.
Aku dh sedia kan makanan atas meja!!

Aku memandikan diri ku yang berbau busuk serta memberus gigi lalu menyarungkan baju dan seluar.

"Wah kau masak ke weyh"

Aiden:tkde ah aku beli

"Ingat kan kau masak, eh lupa kau tk pandai masak hahaha"

Aiden:aku housemate kau bukan bibik kau. so kalau tk sedap gi masak sendiri.dh jom ah dh lambat dh ni nk gi kerja nk kene tunggu bus lagi ;)

(Tkde masa nk ambik lesen so kitaorg naik bus je lh)

*iuso*
"Wahh besarnya syarikat ni"
Aku terpegun tengok bagunan yang besar itu buat pertama kali, sebelum ni interview di tempat lain 😅

Aiden:so sufi memperkenalkan ni vise president syarikat ni

Sophia:hai selamat berkenalan nama saya Sophia saya vise president syarikat ini

Aku membalas sapaan puan Sophia dan memperkenalkan diriku "selamat berkenalan puan nama saya owen evangelista boleh panggil owe  je 😅" mukanya seakan-akan berusia 40 macam tu.

Sophia:so awak akan berkerja seperti biasa and kalau ada apa ii masalah boleh tanya rakan kerja awak yang lain.

"Baiklah puan"

*petang*
Hmm kerja ni lagi susah dari kerja strabuck :)
Banyak nya tapi aku still nk habis kan harini jugak dekat office.

Aiden:weyh aku balik dulu eh pape call tau!!

"Hmm ok" sambil membuat kerja yang tk lh banyak sangat cuma aku buat lambat heheheh

Sedar-sedar semasa aku membuat kerja. hari makin gelap aku tengok jam tangan sudah pukul 7:00 aku segera mengemas barang dan berjalan ke bus stop depan bagunan.

Aku sudah tunggu berapa jam tapi bus atau kereta tidak dilihat dimana-mana.lalu ada seorang jejeka kacak menyapa aku.

???:awak kerja kat sini ke?

"Aah saya baru masuk syarikat ni"

???:saya berkerja kat syarikat ni jugak nama saya logan.  Hmm dh malam dh ni nk tumpang tk?!

"Hmm tkpe lh susah ii je"

Lali Jejeka tampan itu pun menekan kunci kereta nya, lalu terlihatlh kereta lambo yang mewah menyala.

Logan:sebenarnya bus dh tkde waktu pukul macam ni, awak tumpang saya je lh.

"Hmm kalau camtu ok lh"

(Suasana di dalam kereta sungguh sunyi)

Sampai sahaja dirumah ku logan pun memberi kad no nya pada aku.

Tanpa bercakap apa-apa aku berterima kasih pada jejaka itu serta melambai tangan.

Sampai sahaja dirumah aku nmpk aiden tertido depan televisyen yang terbukak. Aku menutup televisyen itu sambil mengeluh

"Uh patut lh bil mahal"

Aku melihat balik kad logan itu dan aku terkejut kerana di situ ditulis ceo syarikat iuso.

"Patut lh pakai kereta mahal"

Bersambung.....

𝗞𝗲𝗸𝗮𝘀𝗶𝗵𝗸𝘂 𝗘𝗻𝗰𝗶𝗸 𝗩𝗮𝗺𝗽𝗶𝗿𝗲Where stories live. Discover now