Hari Pertama Sesi Persekolahan

7.3K 38 4
                                    

Hari pertama persekolahan agak sendu ye la sebab lama sangat cuti.Aku dah la datang lambat.masuk kelas pun terus buat bising,lama wey x jumpa member2.
Tengah syok borak2 tiba2 cikgu yang ajar matematik pun masuk.
"Bangun kelas" selamat pagi cikgu!!
"Selamat pagi semua! Sila duduk!
"Baiklah ,saya akan mengajar matematik utk kelas ini dan nama saya ialah cikgu waty.

Bila tengok cikgu waty ni tak terlalu gemuk dan tak terlalu kurus.sedang2 je,pakai baju kurung johor bunga2 dan tudung labuh tutup dada.

Maka kelas pun bermula mcm biasa.semua perkenalkan diri masing2 dan aku pun kenalkan diri aku nama edy atau rusdi.

Habis sekolah aku pun keluar tapi aku pg makan kt kantin dulu sebelum balik.lps makan aku pergi terus kt bus stop,time ni dh pukul 2 lebih.budak2 pun ramai dh balik.dari jauh aku nampak cikgu waty sedang tunggu bus.Aku pun menyapa cikgu waty,
"Eh cikgu baru nak balik ke?
Cikgu: aha baru nk balik,kamu ni kenapa tak balik lg?
"Td saya makan kt kantin sebab lapar sgt.
Cikgu: ooo..patut la.
Cikgu tinggal kt mana?
Cikgu: dekat bangsar,kamu edy?
"Saya kt Kelana jaya.ehh jauh jgk cikgu duduk.
Cikgu:cikgu dah biasa dh jauh ni.

Bas pun sampai,aku pun suruh la cikgu ni naik dulu,ladies first katakan.

Dia pun naik,time nk naik tangga tu,dia pun angkat kain baju kurung dia,nampak betis putih gebu dia dan ternampak sikit kain dalam warna putih.
Fuh stim jgk tengok.

Dalam bus tu mmg kami terpaksa berdiri sebab orang dari stesen sebelum ni ramai naik.aku pun berborak2 kosong dengan cikgu waty.

Tengah2 borak entah mcm mana bus ni tiba2 pulak emergency break.dengan tak sengaja cikgu waty terpeluk aku.dada dia terkena aku,"demm besar jgk buah dada cikgu ni.adik dlm seluar pun xsenang la keras.
Cikgu: sorry edy,bus ni pun bawak laju sgt,nak pg mana laju2 ni,orang ramai kot.
"Eh xpe cikgu,dah nama pun x sengaja,dalam hati wow besar wey tetek dia.X sangka pulak sebab baju kurung yang dia pakai ni tak de la ketat sangat atau longgar sangat.biasa2.tp fuh bila terkena rasa empuk jgk tetek dia nk.

Dalam 15 minit aku pun sampai destinasi aku.
"Ok cikgu saya turun dulu.
Cikgu: ok edy,take care..

Sejak insiden tu aku dan cikgu waty agak rapat,kami sentiasa berdiskusi tentang pelajaran matematik ni,maklum la aku lemah skit math ni.Sambil2 tu aku try2 la usha tetek dia tu walaupun xnampak sgt sebab ditutup dgn tudung labuh.

Cikgu WatyWhere stories live. Discover now