Giriş

336K 522 115
                                    

Kitabın içeriğinde, ihtiyacımız olan Türkçe bilgisini elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Bunu yapmamın bir çok sebebi var. Özellikle son bir kaç gündür bir çok kitabı okumaya çalıştım ama çok bariz yapılan hatalar, hem dikkatimi dağıttı hem de beni kitaptan soğuttu.

Öncelikle şunu bilmelisiniz ki hiçbir şekilde kitap içeriğiyle alakalı eleştirilerde bulunmayacağım. Çünkü kitabı nasıl kurguladığınız sizin bileceğiniz iş. Kimisi beğenir kimisi beğenmez. Benim kitap boyunca odaklanacağım nokta Türkçe'nin kullanımı olacak.

Aslında bunu bir nevi ortaokul veya daha da öte lise düzeyinde Türkçe dersi, Türkçe kitabı olarak düşünebilirsiniz. Anlatacaklarım tartışılabilir şeyler olmayacak çünkü hepsi bilimsel bir gerçek olacak. Ama anlatış şeklimi istediğiniz gibi eleştirebilirsiniz, hatta lütfen eleştirin.

Tabii ki sizden kusursuz, hatasız bir yazı beklenmiyor. Bazen telefondan veya tabletten kaynaklanır, bazen doğrusunu bilmiyorsunuzdur. Her şeyi süper doğru yapacaksınız diye bir şey yok. Ama öyle hatalar var ki, çok bariz, çok yanlış, kabul edilemez derecede. Bir kere de değil. Tüm yazı boyunca bu hatalar görülüyor. Yani bir kerelik telefon hatası olmadığı bariz. İşte, bu konular üstünde daha çok yoğunlaşacağım. Bu hataları genelde kalın harflerle yazacağım. Sadece bunları bile doğru yapsanız eminim yazınız daha güzel görünecek ve kabul edilebilir olacaktır.

Umarım size faydası olur ve unuttukça açıp bakabilirsiniz.

Wattpad ve TürkçeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin