Dari jauh, Aku melihat sosok wanita berpakaian merah dengan jeans rompie dan seluar jeans hitam berdiri di bawah pokok ceri. Namanya Kitazama Yuki, dia kekasih aku.Tetapi itu hanya status. hubungan ini tidak berdasarkan perasaan yang disebut cinta, sama sekali tidak. dia mencintai aku, tetapi aku tidak mencintainya. Aku hanya mencintai Yura Hashizawa, dia adalah kekasih aku yang sebenar.
Aku dan Yura menghampiri Yuki. Aku melihat ekspresi di wajahnya sedikit terkejut tetapi dia masih tersenyum.
"Ada sesuatu yang ingin aku katakan kepada kamu, terutama kamu, Toru-kun," kata Yuki. dia mengeluarkan loket dari poket seluar jeansnya.
"Yura-san, kamu sangat cantik ya. Dan kelihatan seperti orang yang baik. Saya rasa awak sesuai dengan Toru-kun,"Dengan senyuman yang sangat tulus, Yuki mengatakan itu.
"Arigatou, Yuki" kata Yura.
Yuki mula merenungku. Aku melihat matanya seperti mahu menangis tetapi dia masih boleh tersenyum.
"Saya memberikan loket yang awak berikan. Doumo arigatou kamu mahu menjadi kekasihku, kamu ingin mencintai dan mencintaiku dengan hatimu, dan kamu telah membiarkan aku berhenti di hatimu "Yuki perlahan mulai menangis.
Aku merasakan sesuatu yang pelik, aku rasa mahu menangis tetapi tidak dapat.
"Sekarang adalah masa untuk saya pergi, Toru-kun. sekali lagi, Doumo arigatou untuk segalanya. Sayounara!"Yuki menunduk dan meninggalkan Yura dan aku.
Aku masih tidak memahami perasaan aku terhadap Yuki sekarang.
Seorang lelaki menarik tangan Yura, aku terkejut.
"Siapa dia, Yura?" Aku bertanya dengan terkejut.
"Dia adalah kekasih saya Hajime Sato, Toru,"
Aku merasa ditampar dengan kuat.
"Adakah awak mengetahui apa yang terjadi beberapa minit yang lalu ketika Yuki mengucapkan arigatou dan sayounara? dia telah meninggalkan hidup awak selama-lamanya. Saya menghampiri awak kerana saya dan Hajime sangat marah melihat perlakuan awak terhadap Yuki.
"Aku tidak marah ketika awak dan Yura bertindak sebagai kekasih kerana ini adalah rancangan kami.Kau tahukan bahawa Yuki sangat menyayangi kau tetapi kau sering menyakitinya dan kau tidak pernah menyangka dia ada di sana. kamu sangat jahat "Hajime juga mengikuti emosi.
"Aku melakukan ini kerana aku suka Kitazama Yuki sepupu aku," sambung Hajime.
"Kita lebih baik pergi" Yura mengambil tangan Hajime dan pergi.
~next~
Macam mana?best tak?Aku main tulis je ni.Tak tau menarik ke tak.Idea tiba-tiba datang pula sekarang ni...Dan korang boleh translate kat google ye...Apa2 pun happy reading.
1.18 am
25/6/2020
YOU ARE READING
Cerpen Story:Sayōnara kekasihku(C)
Short Story"Aku tahu alasan mengapa Tuhan memisahkan kita. alasannya kerana aku menyakiti hatimu dan aku tak menganggap kau ada. kini setelah kita berpisah, aku baru menyadari kalau dirimu itu berarti bagiku. Aku menyesali waktu saat kita masih bersama, waktu...