Aku tiba di tempat di mana aku dan Yuki berpisah dan Yuki berkata Sayounara. Aku bersandar pada pokok ceri sambil mendengar lagu.
"Perasaan saya menjadi damai" kataku sambil tersenyum.
Tiba-tiba suara yang aku rindukan itu terdengar lagi, suara Yuki.
"Hei Toru-kun" Yuki memanggilku.
"Ne, Yuki?" Aku bertanya kepada Yuki yang kini merupakan bekas kekasih Aku.
Aku melihatnya dengan kekasih barunya yang merupakan kawan baik aku bernama Moriuchi Takahiro.
"Wow, gaya pasangan akan datang," Aku memaksa diri untuk ketawa.
"Ini undangan perkahwinan kami, kami harap kamu datang," kata Taka sambil menepuk bahu aku dan Yuki memberi aku kad undangan. Aku menerima pelawaan tersebut.
"Mari kita pergi dulu, kita harus menghantar jemputan lain," kata Taka sambil memeluk Yuki dengan erat dan itu membuat aku cemburu. Akhirnya mereka pergi dan aku kembali ke rumah.
Setibanya aku di rumah, aku terus menuju ke bilik dan kemudian baring tubuhku di atas katil. Aku terkejut kerana Yuki dan Taka akan berkahwin esok pada pukul 8 pagi esok. Aku tidak pernah menyangka Taka adalah cinta sejati Yuki, bekas kekasih aku.
Pagi pun tiba....
Saya sudah bersedia untuk menghadiri majlis perkahwinan Taka dan Yuki. Aku mengambil kunci kereta dan kemudian aku memandu kereta ke masjid.
Perkara yang baik aku tidak terlambat, aku hanya melihat imam dan Taka datang. Pintu masjid terbuka luas dan semua mata termasuk mata aku tertuju pada pengantin perempuan. itu Yuki, dia kelihatan sangat cantik dengan gaun pengantin. Saudara Yuki bernama Kitazama Furukawa dengan berani mengambil tangan Yuki untuk membawanya ke dalam. Setibanya,Furukawa memberikan tangan Yuki kepada Taka.
"Saya harus berada di sana, Yuki," Kataku dengan volume yang perlahan.
Imam itu kemudian membaca ikrar perkahwinan dan Taka dan Yuki bersetuju. Taka meletakkan cincin perkahwinan di jari manis Yuki dan Yuki melakukan perkara yang sama. akhirnya Yuki dan Taka secara rasmi menjadi suami isteri. Aku sangat gembira melihat bekas kekasih aku telah menjadi isteri Taka, walaupun dalam hati aku tidak bersedia menerimanya.
Taka dan Yuki berjalan keluar dari masjid, beberapa orang termasuk aku keluar. kereta perkahwinan siap membawa pasangan itu ke rumah baru mereka.
Sebelum masuk ke dalam kereta, Yuki menghampiri aku.
"Toru-kun," kata Yuki.
"Ne?"Aku menjawab panggilan itu. Yuki memeluk aku dan aku terkejut. Ya Tuhan, pelukan itu sangat hangat.
"Sekali lagi, doumo arigatou untuk segalanya," Katanya sambil tersenyum indah.
"Douita, Yuki" Aku membelai kepala mantan aku untuk kali pertama dan terakhir. Yuki masuk ke dalam kereta.
Kereta akhirnya meninggalkan masjid. Aku tersenyum lebar mendengar kenyataan bahawa Kitazama Yuki, bekas kekasih aku mempunyai suami. Aku sangat gembira melihat Yuki gembira, kerana aku mencintainya. Aku memahami erti cinta dan kasih sayang yang sebenarnya dari awak, Yuki. Aku belajar banyak perkara daripada awak, Yuki ...
~end~
1.35 am
25/6/2020
YOU ARE READING
Cerpen Story:Sayōnara kekasihku(C)
Historia Corta"Aku tahu alasan mengapa Tuhan memisahkan kita. alasannya kerana aku menyakiti hatimu dan aku tak menganggap kau ada. kini setelah kita berpisah, aku baru menyadari kalau dirimu itu berarti bagiku. Aku menyesali waktu saat kita masih bersama, waktu...