part 1

15 1 2
                                    

Sebaik sahaja mereka tamat persekolahan, mereka ingin raihkan sebagai tanda tamat sudah persekolahan.

"Jimin kita dah habis belajar nanti kau sambung belajar tak",kata taehyung pada jimin.

"Aku tak pasti lagi aku sambung ke tak",kata jimin sambil gaul nasi.

"okay kau pula jungkook sambung belajar tak nanti",kata taehyung pada jungkook.

"Aku sambung sebab appa aku suruh kalau appa aku tak suruh memang taklah aku tak sambung jawabnya",kata jungkook sambil pegang cawan ingin minum.

"Kau asyik tanya kitaorang sambung ke tak kau sambung belajar tak",kata jungkook pada taehyung.

"Jawapan aku macam jimin",kata taehyung pada jungkook sambil mengambil daging panggang.

Appa jungkook,jimin dan taehyung adalah kawan baik sejak dahulu lagi.appa jungkook mempunyai syarikat sendiri manakala appa jimin dan taehyung penguasa yang berjaya.

"Apa kata kita berjanji nak tak",kata jungkook pada jimin dan taehyung.

"Janji apa",kata jimin dengan taehyung serentak.

"Kita janji yang kita tak akan berpisah antara kita kecuali takdir yang boleh pisahkan kita",kata jungkook sambil mengeluarkan kertas untuk ditulis.

"Okay juga idea kau",kata taehyung sambil mengeluarkan kertas untuk di tulis sama juga jimin mengeluarkan kertas untuk di tulis.

Sebaik sahaja selesai menulis,mereka pun menukar kertas sambil berkata janji antara mereka bertiga.

skip
.
.
.
.
Selepas mengambil jimin,jungkook pula akan mengambil taehyung untuk mereka pergi ke mall.

"Korang nanti lepas kita pergi mall kita pergi tasik nak tak",kata jimin pada jungkook dan taehyung.

"Kami okay",kata jungkook dan taehyung serentak.

"Kalau macam tu lepas pergi mall kita pergi tasik",kata jimin pada taehyung dan jungkook.

.
.
.
.
skip

Tasik pov

"Korang cantik kan tasik walaupun malam tak berapa ramai sangat",kata jimin pada taehyung dengan jungkook.

"Cuba kau tengok orang kat sana happy mereka dengan family mereka",kata jungkook dengan nada sedih.

"Betul kata kau tapi kita tak sebab appa kita selalu sibuk tak ada masa pun dengan kita walaupun sesaat",kata taehyung pada jimin dengan jungkook.

Tanpa mereka sedar,air mata mereka mengalir. mereka inginkan kasih sayang dari seorang omma dan appa mereka tapi mustahil untuk mereka dapat.mereka diberi kasih sayang dengan kewangan bukan kasih sayang di dalam hati.

"Kasih sayang aku kat korang sebab aku tak nak korang hilang dari dalam hati aku",kata jungkook sambil mengelap air mata yang mengalir.

"Korang adalah keluarga kedua aku",kata taehyung ingin peluk.

"Dahlah korang jom lah kita balik nanti appa dengan omma risau pasal kita",kata jimin yang sudah berdiri.

"Yelah jiminie",kata taehyung dan jungkook serentak.

Sebaik sahaja jungkook menghantar jimin dan taehyung pulang,jungkook pulang.semasa jungkook pulang,perasaan jungkook mendapat sesuatu yang perkara yang buruk akan terjadi. sabaik sahaja jungkook sampai rumah,jungkook terus masuk rumah dan terkejut.hanya satu perkataan sahaja yang jungkook sebut.

"OMMA"jerit jungkook kerana melihat omma jungkook jatuh dari tangga dan kepala omma berdarah.

"Omma bangun omma jungkook kat sini omma"kata jungkook sambil menangis.jungkook mengambil telefon miliknya lalu dail nombor hospital.

skip
.
.
.
.

Hospital pov

"Siapa anak kepada puan jeon",kata doktor itu.

"Saya doktor",kata jungkook lalu lari ke arah doktor tersebut

"Maafkan saya omma kamu tak dapat diselamatkan kerana omma kamu kehilangan banyak darah dan omma kamu juga mempunyai kanser tahap ketiga.

Jungkook sangat terkejut kerana fikiran jungkook hanya ingat omma yangnya sihat tapi tidak.jungkook sangat marah pada dirinya kerana tidak dapat menjaga omma.

.
.
.
.

Maaflah kalau tak best ff nie...pliss vote my second ff🌻

[OG]PROMESSEWhere stories live. Discover now