Selepas permakaman puan jeon,jungkook duduk dalam biliknya dan melihat gambar kegembiraan mereka dan tanpa sedar mengalir air matanya.
"Omma jungkook rindu sangat kat omma kenapa omma pergi dulu",kata jungkook dengan suara sekat.
"Maafkan jungkook sebab tak dapat nak buat omma bangga",kata jungkook lagi.
"Selepas ini jungkook akan buat omma bangga", kata jungkook sambil melihat gambar puan jeon.
Akhirnya jungkook tidur dengan mengalir air sambil berpelukkan gambar puan jeon.
skip
.
.
.
.Taman pov
Sedang jimin dan taehyung bersembang tiba-tiba jimin menyebut tentang jungkook.
"Taehyung kau tak pelik ke sejak kebelakangan jungkook senyap tak macam dulu",kata jimin pada taehyung.
"Betul kata kau jiminie jungkook tak macam dulu yang suka buat kita ketawa walaupun kita tengah sedih,kata taehyung pada jimin sambil fikirkan tentang jungkook.
"Itu kan jungkook",kata teahyung sambil tunjuk pada jungkook.
"JUNGKOOK",jerit jimin.
Jungkook terdengar seseorang memanggil namanya jungkook mencari orang itu dan orang itu jimin.lalu jungkook berjalan kearah mereka.
"Aku ingat siapa yang panggil aku kat taman rupanya kau jiminie",kata jungkook senyum palsu di depan hadapan jimin dan taehyung.
"Kenapa dengan muka kau pucat sangatlah kau sakit ke jungkook",kata jimin dengan risau.
"Aku kuatlah jimin tak payah risau",kata jungkook lagi.
Tiba-tiba pandangan jungkook menjadi gelap lalu jungkook pengsan dan botol kecil pun jatuh.jimin dan taehyung terkejut lalu mengangkat jungkook untuk dibawa ke hospital.
skip
.
.
.
.Hospital seoul pov
"Siapa ahli keluarga bernama jeon jungkook", kata doktor seokjin.
"Kami doktor",kata jimin sambil berlari ke doktor seokjin.
"Macam mana keadaan jungkook doktor",kata taehyung.
"Jangan risau keadaan dia stabil dan dia perlukan rehat kerana dia kekurangan air di dalam badannya",kata doktor dengan jelasnya.
"Syukurlah tidak jadi apa-apa dan boleh kami ingin tanya satu benda pada doktor",kata jimin pandang doktor tersebut.
"Baiklah pertanyaan apa kamu ingin tanya pada saya",kata doktor pada jimin.
"Botol apa ini doktor",kata jimin sambil memberi botol pada doktor.
"Ini pil tidur"kata doktor.
"Doktor biar betul kawan kami tak akan beli pil tidur",geram taehyung bila tahu botol itu pil tidur.
"Saya tak tipu kamu hanya orang yang tertekan akan beli ubat macam ini",kata doktor lagi.
"kalau macam itu saya minta diri dulu",kata doktor lalu pergi hingga hilang dari pandangan.
"Kenapa jungkook beli pil tidur sedangkan dia tahu pil tidur tak elok untuk dirinya",kata jimin dengan mengalirkan air mata.
"Sabarlah chim",kata taehyung sambil peluk jimin
"Jomlah kita masuk dalam tengok jungkook",kata taehyung.taehyung melepas pelukkan dan tarik tangan jimin untuk masuk kedalam wad.
skip
.
.
.
.
Tuan jeon povSudah dua hari jungkook duduk di hospital yang dijaga oleh jimin dan taehyung tanpa appa disisinya.
"Maafkan appa sebab abaikan kamu dalam keadaan kamu yang diperlukan sokongan",kata tuan jeon sambil melihat anaknya.
"Baru sekarang appa nak jaga jungkook kenapa dulu appa tak jaga jungkook",kata jungkook dengn nada geram pada appanya.
"Appa faham kenapa jungkook marah appa sebab omma betul tak",kata tuan jeon nada sedih.
"Kenapa appa tak balik masa permakaman omma kenapa appa perlu lebihkan kerja dari keluarga", benggang jungkook pada appanya.
"Maafkan appa sebab appa tak balik waktu permakaman omma",kata tuan jeon sambil menangis.
"Kenapa perlu minta maaf pada jungkook appa perlu minta maaf pada omma sebab appa tak balik",kat jungkook tahan geram.
"Baik appa pergilah jungkook sakit bila appa ada dengan sini",kata jungkook lagi.
"Baiklah itu yang kamu mahukan tapi appa tak akan abaikan kamu lepas ini",kata tuan jeon ingin keluar.
"Kata-kata appa hanya palsu bagi jungkook tidak bermakna dan jungkook tak kisah appa ambil kisah atau tidak pada jungkook",kata jungkook lalu memusingkan badannya menghadap tingkap.
Tuan jeon keluar dari bilik jungkook tanpa sebarang balasan.jungkook cukup sakit apa yang dilakukan oleh appanya
.
.
.
.kalau ade typo maaflh...vote lah ff x seberapa nie🌻💙
YOU ARE READING
[OG]PROMESSE
Short Story"Tiada apa yang boleh pisahkan kita kecuali takdir sahaja"-vminkook . . . . . cover by @w-luvlattae