-1-

40 6 1
                                    

A történetünk egy békés téli estén kezdődik. Steve Rogers és Tony Stark éppen a nappalit díszítették a hangulatos karácsonyi fényekkel. Ugyanis már csak 2 nap volt Szentestéig.

-Mr. Stark, Mr. Stark! Kivehetem a 22. csokit az adventi naptárból.-rohant kiáltozva Tony felé Peter.

-Persze! Mondjuk az adventi naptár 5 éveseknek való. És ha jól tudom te már rég elmúltál 5 éves.-válszolt nevetve a milliárdos.

-Nem is 5 éveseknek való!-fonta össze karjait mérgesen a fiú.

-Tony, légyszíves figyelj, mert megint nekem kell megcsinálni mindent!-közölte feldúltan Steve.

-Jól van, jól van. Karácsonykor mindig olyan feszült vagy.

-Miért is ne lennék? Régen sokkal szebb volt a karácsony...

-Az öregek mindig csak panaszkodnak.-nézett rá Steve-re a még mindig a létrák alatt ácsorgó Peter.

Parker elszaladt az adventi kalendáriumhoz, Steve pedig csak forgatta a szemeit. Legbelül megbántották a fiú szavai, de ő csak ezt mondogatta magában: ,,Nem vagy öreg Rogers! Még mindig ugyanaz a jóképű, fiatal, de mégis komoly férfi vagy, aki voltál!" Biztató mantráját, viszont félbeszakították Tony gúnyos gondolatai.

-Steve, légyszíves figyelj, mert mindig nekem kell megcsinálni mindent!

-Haha. Nagyon vicces.

-Apropó vicces: Miért volt más a retro karácsony?

-Ehhez, hogy kapcsolódik a vicces? Amúgy nem retro, ne hívd így!

-Ó, bocs. Akkor őskori. És azért vicces, mert viccesek az őskori berögződéseid.-gúnyolódott tovább Stark.

A Kapitány már nem szerette volna tovább szítani a feszültséget, így nem reagált. Inkább válaszolt Tony kérdésére.

-Mert más volt. Nem rohantak az emberek, nem volt ennyi fölösleges kacat, nem volt ilyen tömeg. Sokkal hangulatosabb volt.

-Fiúk! Kész lesz még Szilveszterig a díszítés?-törte meg Steve érzelgős hangulatát Natasha.-Inkább gyertek le onnan. Nem igaz, hogy mindent nekem kell csinálni.

-Ők is ezt mondták.-kiáltott hátra a kanapén ülő Scott.

-Te itt vagy Scott?-kérdezte Tony.

-Nem igaz, hogy nem vettetek észre.

-Én se hiszem el, hogy nem tűnt fel. Itt ül reggel óta. Felébresztett mindenkit, mert neki már reggel 7-kor X-box-oznia kell! Igaz?-nézett mérgesen rá Natasha.

Persze választ nem várt. Lezavarta a létráról a két, díszítéssel szerencsétlenkedő férfit, majd 5 perc alatt felbiggyesztette a dekorációt. Ekkor csengettek.

-Nyissa ki valaki! Én felviszem a dobozokat.-kiáltott Natasha.

-Rogers?-nézett Steve-re reménykedően Tony.

-Scott! Nyisd ki kérlek!-passzolta le a feladatot a Kapitány.

-Aha persze! Mindjárt megnyerem ezt a menetet.

-Hahó! Valaki kinyitná az ajtót. Itt kint legalább -10 fok van. Mindjárt megfagyunk!-kiabálta valaki kintről.

Natasha lerohant az emeletről és az ajtó felé indult. Közben halkan mormogta magában:

-Még hogy mindent nektek kell megcsinálni!

Kinyitotta az ajtót. Nagy meglepetéssel nézett az ajtó előtt álló Clint-re és Thor-ra.

-Ti mégis mit kerestek itt?-kérdezte.-Vagyis, én azt hittem, hogy ti itt vagytok.

-Hát, úgy volt.-válaszolt Clint.-Aztán Tony elküldött minket karácsonyfa díszeket venni. De mostmár bemehetünk?

-Persze, gyertek.

Natasha arrébb ált az ajtóból, Thor és Clint pedig besétáltak.

-Állj, állj, állj! Így nem jöhettek be! Teljesen el vagytok ázva, mi pedig most takarítottunk.-állította meg őket Stark.

-Takarítottam.-javította ki Natasha.

-Tony, elküldtél minket karácsonyfadíszekért, eddig oké. De neked mindenkibb arany kellett, ezüst hópihékkel és piros pöttyökkel, de olyan, aminek zöld az akasztója. Szerinted hol találtunk olyat? Hát megmondom, sehol! Végig jártunk 12 boltot és 5 karácsonyi vásárt és sehol nem volt. Órákat álltunk sorba és majdnem halálra fagytunk. Közben a kocsi motorja is befagyott, így gyalog kellett sétálnunk kb. 4 km-t a -10 fokban.- jegyezte meg idegesen Thor.

-Hé, hé, nyugi! És megint félreértettél. Én azt mondtam, hogy arany vagy ezüst díszt hozzatok. Vagy hópihéset vagy pöttyöset, de az akasztója legyen zöld vagy piros. Hoztatok valamit?

-Igen hoztunk. Sima aranyat piros akasztóval.-mondta Clint, majd átnyújtotta a csomagot.

-Egyántalán miért kellettek új díszek?-kérdezte Scott.

-Nem emlékszel mit művelt Bruce tavaly a Szilveszteri bulin?

-Ó, igen emlékszem.

-Tényleg ő hol van?-érdeklődött Steve.

-Ő csak holnap jön.

Várjatok, azonnal folytatom a történetet, csak le kell ordítanom pár 9 éves fejét, akik itt játszanak az ablakom alatt. Hé, gyerekek! Menjetek a p.csába, valaki itt éppen mesét olvas.

-Te vagy a bácsi a tv-ből akin piros cicanadrág van?

Mi? Nem, dehogy én vagyok! És az egyébként sem cicanadrág, hanem férfias szuperhős jelmez. Bocsánat, a kellemetlenségért, akkor folytassuk a történetet.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Once upon an Xmas /Marvel ff./Where stories live. Discover now