kahwin

611 10 0
                                    

semua orang berkumpul dirumah thufailah.haish serabut betul la..aku kena kahwin dengan makcik ni aduhai..sarah thufailah berhenti la jadi blur ..penat la aku

"hahahahahahaha"tak guna punya adik adik bukan nak bela abang dia tapi malah ketawakan abang dia haish kalau kena kat muka korangkan seronok.biar tahu rasa sikit korang ni

"apasal korang gelak macam itu hah..kau ingt kelakar ke?"

"sorry bro memang kelakar pun..kata benci gila kat sarah last last ko kena  kahwin dengan dia padan muka ko"

"shut up adrian!"

"relax bro tak payah melenting...thufailah kalau abang kita orang ni  buat something yang akak tak suka cakap je kat kita orang..kalau hal dalam kelambu nanti pun boleh"

"kauorang tak payah nak melampau"

"betul tu  thufailah  mummy pun setuju apa yang dikatakan oleh adik2 ash tu.kecuali dalam kelambu tula ya"

adoi mummy pun nak menyampuk juga ke?kesian lah kat kami ni dah tak cukup blusher dah nii...

aku pandang wajah daddy dan bakal pak mertua .Ya Tuhan sahaja yang tahu bertapa  seram dan menggerunkan mereka....jantung ni pun satuy berdebar macam nak kena strok je..macam jumpa pak mertua perempuan yang kita suka je padahal  sebab utama kahwin sebab tutup malu kena tangkap dengan pihak agama padahal tak buat apa apa pun..stresss ..kepala aku dengan projek melambak..kayla tak call aku pun..kayla pergi mana ni..abang asy perlukan kayla.

"asy.."

"ye daddy"

"daddy  harap kamu tak berfikir untuk lari dari pernikahan  kamu"

"yelah daddy.asy tahu kalau asy lari daddy akan jumpa asy dan paksa asy lagi"

"bagus...dah tahu.."

daddy memang dah tshu jadi tidak perlu cuba melakukan sesuatu yang daddy  dah boleh tahu ..tak guna sebab daddy tak mudah mengalah...

"asy mummy dan ummi dah bincang kamu akan akad nikah dan buat majlis pihak perempuan kalau nak buat pihak kita bila akad nikah adik kamu kayla"

"baik mummy'

"hoi  sarah kau nak buat majlis macam mana?"

"tak kisah"

"okay tak kisah kita pakai aja apa  yang ada dalam almari"

"asy!!!!!!!!!!!!!"habis semua menjerit .
akudah agak ada akan jerit tapi aku tak fikir semua akan menjerit mujur aku tak ada masalah...

"tak  ada la asy main main je..nanti kita jumpa weding planner ye...."

sakitnya hati aku..kenapa dia/why?why?aku rasa nak bergolek dan menagis tahu tak.

akhir semua persiapan telah siap....besok aku sah jadi milik dia.hah

pagi besok

fuhhh..berdebarnya aku.....padahal kahwin paksa kot.tarik nafas panjang panjang lepas..tarik lepas..

"bro siap"andrew

"entah bro aku rasa pelik semacam"

"maybe loe jatuh cinta kali atau enggak loe berdebar untuk jadi suami dan ermmm"

"jangan nak merepek kau"

"asy..sarah itu adik aku tau..kau jangan sakit kan dia.dia macam kayla juga.dia tak macam  bella tapi dia sebaik andini.kau kena ingat kalau kau sakitkan dia macam kau sakitkan aku.meskipun dia cuma adik susuan aku.dia tetap adik aku faham?"

"aku faham andre.mungkin aku tak dapat terima dia lagi sebagai pendamping hidup aku tapi aku akn homati dia sabagai adik,perempuan dan sahabat"

"thanks"

"apalagi jom..tok kadi dah tunggu"

"anak daddy dah bersedia"

"dah"

"semua dah ada.siap penggantin?"

"siap"

"basmalah,aku nikahkan dikau saudara asymawi danny bin asyran lim  dengan anakda puteriku nur sarah thufailah binti ibnu khalif  amir dengan 75 dinar emas dibayar tunai"

"aku terima nikahnya nur sarah thufailah binti ibnu khalif amir dengan 75 dinar emas dibayar tunai"

"sah?"

"sah!sah!!"

"dah boleh batal wuduk dah"

aku berjalan kearah sarah .apa yang aku rasa sekarang sama dengan saat aku bersama andini.setelah selesai acara batal wuduk aku  berjalan kearah adik beradik ku.

aku berpaling kearah sarah aku melihat andini yang tersenyum kepada seolah olah dia bahagia melihat pernikahan aku hari ini.andini maafkan asy.andai hal ini membuat andini tersenyum bahagia melihat asy.asy berharap andini akan sentiasa bahagia.aku melihat seorang gadis bernikap berbaju putih dan berlabuci pink biru mendekatiku.dia mendekatiku dan terus memelukku .hal itu membuat sema para hadirin terkedu apatah lagi  sarah dan keluarga ku....gadis itu meleraikan pelukannya terhadapku.dia memberikan sekotak hadiah untukku lantas dia berkata 'amanah yang diberikannya telah selamat ku jalani dengan air mata suci sang dia'.lantas gadis itu berlari keluar.aku tidak mengerti apa yang dia katakan.aku mengerja gadis itu dan aku melihat   gadis itu menaiki kereta dan berlalu pergi,kotak!apa isi kotak itu?"aku mengambil kotak itu dan membelek kotak itu ada kad dan tertulis 'untuk mu sayang danny,daripada aku cinta abadiku.cinta abadi terakhirku   cahaya andini'

andini?!siapa gadis itu?andini awak masih hidup kesayang?tapi apa isi kotak itu?aku belum sanggup untuk buka.....

he is my fience ?Where stories live. Discover now