الغرفه الملعونه - part 2

1.4K 30 11
                                    

هحكي عن نغم صديقتي دي كانت أغلى صديقه عندي هبدأ احكيلكم نغم متجوزه وعندها طفل زي القمر عنده 9 سنين كانت بتحب جوزها جدا بس كرهتو جدا ايوه كرهتو بعد ما خنها في اوضة نومها وعلى سريرها انا هحكلكم ايه اللي حصل يوم ماعرفت انه بيخونها هي مهندسة ديكور وكانت مسافره في شغل وجالها مكالمه ............ 

ألحقي جوزك بيخونك على سريرك في الشاليه بتاعكم اللي في اسكندريه جريت وسابت الشغل وراحت على الشاليه شافته بيخونها جريت بسرعه وهي منهاره وخادت ابنها من على الشط وجريت على العربيه بسرعه لقيته هوا اللي قاعد وساق بيهم ومشي وقعد يتخانق معاه وتتخانق معاه لحد ماعملو حدثه قامو هما بكدمات بسيطه لكن الولد جاله نزيف في المخ دخل اوضة العمليات قعد فيها 9 ساعات متوصله مفيش غير الممرضين بيطلعو يجرو يجيبو دكاتره ويدخلو المهم العمليه نجحت وقدرو يوقفو النزيف فرحت ام الطفل احمد جدا بس كان في مشكله المستشفى مكنش فيها ولا اوضه فاضيه والولد لو كان اتنقل مستشفى تانيه كان هيموت لأن مينفعش يتشال الاجهزه اللي عليه ومينفعش يتنقل بيها وكانت المحدثه بين الدكتور والممرضه كالأتي ..............

الممرضه؛ مفيش ولا اوضه فاضيه يادكتور الدكتور؛ اتصرفو الولد هيموت لو نقلناه مستشفى تانيه الممرضه؛ مفيش يادكتور اقل حاله هتطلع بعد يومين على الاقل الدكتور افتحو غرفه705 الممرضه؛ ايوه يادكتور بس الاوضه دي محدش بيدخلها الا لما يموت دي اوضه ملعونه الدكتور؛قطع كلامها. بلا ملعونه بلا تخاريف الاوضه تتفتح ومش عايز كلام كتير في الموضوع ده تنفذه حالا الممرضه؛ حاضر يادكتور بعد اذنك اروح اجهزها.......... 
دخلو الولد الاوضه بس الولد طول اوي في الغيبوبه جه صديق ابو الولد وقاله في شيخ هيقدر يفوق ليك ابنك تعالى وجرب مش هتخسر راح الاب ودفع الفلوس والشيخ خد رقم الغرفه واسم الولد واسم المستشفى وراح المستشفى في اليوم التالي طقمس في شخصية دكتور ودخل الاوضه وولع شمع كتير اوي في الاوضه وطفى النور وقعد يقول طلاسم ....... ........ ......... وينادي على اسماء جن لحد ما . . . . ....... الشمع كله طفى وفجأه ...... . . . . . 

اصوات مخيفه اوي اصوات راجل بس صوت تخين اوي صوت معرب صوت يرعب بجد بيقول ألحقوني ألحقوني........... 

الحقوني الحقوني 

اتثبت الدجال مكانه ومعرفش يتحرك وفجاه نور زهري بسيط جدا جيه عليه ............. 

وظهر الولد قام من على سريره بس قام شبه الشياطين شكله وحش اوي عينه كلها ابيض ووشه كمان شبه واحد ميت بص للدجال وبعينه المخيفه وفجأه أختفى ايوه اختفى والنور جيه جري الدجال ومخه بينزف وراح على شقته بعدها بيومين الولد فاق من الغيبوبه ابتدا يبص للممرضه نفس النظرات اللي بصها للدجال الممرضه خافت وعرفت ان في حاجه حصلت ........... 

فرحت ام الطفل وراحو على البيت بدأت نغم تحس ان ابنها مش طبيعي ابنها متكلمش الدكتور قالها دي صدمه من اللي حصل بس وهتروح لحالها مع الوقت بس الولد كان غريب كان دايما ماسك الفاس وبيحفر في جنينة الفيلا كانت بتستغر بس كانت بتتصل بباه وتقوله يجي يقعد مع الولد ويشوفه ماله طبعا الولد كان بيبص لوالده نفس النظرات المرعبهباباه كان فاكر انه بيبصله كده عشان اللي عمله في امه وانه هو السبب في الحادثه . . . . . . . . . . . . . . . 

وفي يوم من الايام نغم كانت بتشاهد فيلم على التلفزيون ووسمعت وصوت بابا بيترزع جامد وصوت انفاس مسموعه اوي جريت نغم تشوف في ايه لاقيت . . . . . . . . . . دم رجلين مطبوع عليها دم كانت ماشيه في الشقه فضلت ماشيه ورا الدم وهي بتفكر ده ايه لحد ماوصلت للحمام . . . . . . . . . . 

شافت ابنها غرقان في الدم وبيبصلها نفس النظرات المرعبه . . . . . . . . . . انهارت افتكرت ان النزيف رجع تاني لابنها اتصلت بوالده بسرعه وجيه وخدوه على الدكتور الدكتور قالهم . . . . . . . . . . 

الدم ده مش دم الولد انا معرفش ده دم مين بس مش دم الولد استغربوا طبعا بس حمدو ربنا ان الولد بخير جات الممرضه تنضف مكتب الدكتور من الدم وتمسح للولد الدم اللي عليه وهي بتمسح للولد نظر ليها نظره مرعبه جدا نظره تموت من الخوف سابت الممرضه كل اللي في ايديها وجريت واول ماشافت باباه لوحده كلمته وقالتله الحكايه مش حكاية وقت زي ماقال الدكتور انا هحكي ليك ايه اللي حصل الاوضه اللي دخل فيها ابنك ملعونه . . . . . . . . . . 

ايوه ملعونه في يوم من حوالي 15 سنه في مسجون حاول انه يسم نفسه بس جابوه على هنا على طول وحجزنا هنا في الاوضه اللي دخل فيها ابنك بس المسجون فكر يهرب طلب سجاير من ممرضه وجبنالو سجاير بس كان عايز السجاير عشان الولاعه ولع في السرير وقام عشان ينط من الشباك ونفتكر انه مات محروق بس للأسف منجحش في هروبه الانابيب بتاعت الاكسجين فرقعت واتحرق فعلا ومن ساعتها اي حد يدخل الاوضه دي يموت على اقل سبب مهما كانت الحاله كويسه بتموت الأ ابنك الوحيد بس ابنك سكنت فيه روح القتيل دور على شيخ يساعدك انا بريت زمتي قدام ربنا سلام عليكم وسابتو ومشيت . . . . . . . . . 

راح بعدها بعد مافكر كتير على الشيخ اللي وداه عنده صديقه فضل يخبط يخبط محدش بيرد الشيخ كان من يوميها عايش في رعب راح سأل البواب هوا فين الشيخ حسن ثاله بقاله يومين محمدش يعرف عنه حاجه بس تقريبا مات لأن في دم شفناه نازل من تحت الباب . . . . . . . . . 
مشي من عند الدجال ده اللي هو بيعتقد انه شيخ مراته كلمته ألحقني ألحقني يا محمد مازن بيحفر في جنينة الفيلا وعنيه كلها بيضه ومرعبه وانا خايفه عليه اوي تعالى بسرعه وفجأه الخط اتقطع ألو ألو نغم جري بسرعه بالعربيه بتاعته نغم لقيت ابنها بيجري وراها بالفاس اللي بيحفر بيه في الجنينه فضلت تجري وهو بيجري وراها عايز يقتلها وهي طالعه على السلم بتجري شافت جسة المحروق بعين واحده وعينه مش في راسه لا دي راسه مقطوعه عينه كانت في نص جسمه وبيبصلها وبيقوله دي ادوار علينا دي ادوار علينا وبيضحك ضحكه مرعبه هاهاهاها ها هاهاها . . . . . . . . . 

اتخضت من كتر خضتها وقعت على السلم لقيت ابنها وراها . . . . . . . . . 
جيه ابو الولد بيجري لقي في فاس محطوط على طينه عاليه فضل يحفر يحسن يكون دفن نغم لقي ايد خرجت من الطين . . . . . . . . . ايوه ايد بس بس ايد راجل ايه ده ده افتكر دي ايد الشيخ اللي راحله ايوه نفس الخاتم اللي كان لابسه في ايده . . . . . . . . . 

معنى كده ان الولد يوم ماكان على جسمه دم منعرفوش كان قاتل الشيخ ده جري جري بسرعه على جوا الفيلا لقي مراته مرميه على السلم مقتوله ايوه ابنها قتلها وهو عليه روح محروق فضل يضرب فيها لحد ما قطع راسها عن جسمها محمد عمال يعيط عليها وهو حضنها فجأه سمع صوت من وراه صوت رجلين بتمشي بص وراه لقي ابنه بشكله البشع قتله هو كمان وقطع رقبته واختفى الطفل واصبحت الفيلا مسكونه بروحين 

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Dec 29, 2014 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

قصص عن الجن حيث تعيش القصص. اكتشف الآن