Umat manusia yang memiliki iq yang tinggi berganding bahu untuk memusnahkan mahluk yang bernama"ABYSS". Mereka di sebut 15 pahlawan kerana telah membina suatu benteng bergerak yang bernama "Plantation". Terdapat 15 plantation di seluruh dunia.setiap plantation memiliki senjata yang tersendiri dan unik untuk menghapus mahluk tersebut.mereka telah membina senjata yang boleh melukai makluk tersebut.saintis tersebut mengetahui bahawa makluk tersebut lemah terhadap suatu logam bernama vibranium.Terdapat manusia yang memiliki kekuatan yang luar biasa.mereka dipanggi "terinfeksi" atau dikenali "sihir".manusia yang memiliki kekuatan sihir diwajibkan untuk membunuh makluk tersebut.Mereka dikenali sebagai "THE PROTECTION".mereka memiliki senjata khusus dipanggil "ARK".senjata ini hanya boleh digunakan oleh manusia yang memiliki sihir.senjata tersebut seperti pedang,panah,sniper,perisai, dan berbagai jenis senjata lagi. Wujud manusia yang dikenali sebagai "MAGE".MAGE merupakan manusia yang memiliki sihir yang terlalu besar sehinggakan dapat membunuh ABYSS kelas naga dengan satu serangan akan tetapi jika mereka menggunakan telalu banyak sihir mereka akan mati. Sihir memiliki beberapa kelas iaitu sihir air, sihir api,sihir tanah dan sihir misteri. Jarang manusia yang memiliki sihir misteri. Setiap sihir memiliki "MANA".Mana bertujuan mengaktifkan sihir dan senjata khusus mereka . Selepas beberapa tahun mendirikan organisasi THE PROTECTION.
Sekali lagi umat manusia berperang dengan ABYSS .peperangan itu telah menggegarkan seluruh pelusuk benua kerana 15 PLANTATION berusaha untuk memusnahkan sarang ABYSS. Akhirnya ABYSS dan umat manusia mengundurkan diri kerana banyak yang terkorban semasa peperangan tersebut.mereka menamai perang tersebut ialah perang hitam. Setiap PLANTATION membincangkan kesilapan mereka kerana ahli THE PROTECTION banyak yang tewas.Pemimpin di setiap PLANTATION berbincang untuk mendirikan sebuah sekolah untuk manusia yg memiliki sihir.Akhirnya mereka mendirikan sekolah itu di salah satu PLANTATION yang terkenal dengan militer iaitu THE ROSES.sekolah ini akan menerang kan tentang cara membunuh ABYSS dan dibahagikan setiap kelas mengikut sihir masing ii.Sekolah itu dinamakan sebagai AKADEMIK SIHIR.
YOU ARE READING
Akademik Sihir
Fantasyseorang budak lelaki yang berumur 16 tahun duduk bersama bapa angkatnya ..tanpa dia sedari dia memiliki kekuatan yang tersembunyi dan dia tidak memiliki sebarang ingatan tentang kedua ibu bapanya