"Een medium latte, alsjeblieft."
"Wat is je naam?"
"Floor."
"Floor, dat is een mooie naam," klonk het terwijl Floor haar bankkaart net weer in haar portefeuille stak. Ze keek op en zag twee fonkelende, groene ogen haar aanstaren. "Euh, bedankt," zei ze. De man vlak voor, ook aan het wachten op zijn bestelling, droeg een donker blauw pak, met een licht hemdje en een donker blauwe das. Zakenman of advocaat gokte Floor. Ze wilde gewoon haar koffie om dan op haar gemakje naar het commissariaat te wandelen. Ze had helemaal geen behoefte om een praatje te maken. Het was nog geen acht uur in de ochtend. "Mijn petekind heet ook Floor, echt een schatje is ze," zei de man dan. Floor glimlachte wat. "Als ze Floor heet, dan kan het niet anders," antwoordde ze. Floor had de opmerking van de man ook kunnen negeren, maar ondanks dat ze geen behoefte had aan een babbel, vond ze het wat gemeen hem zomaar te negeren. De man lachte. "Ja, dat moet wel. Jij lijkt me ook wel een schatje." Hij gaf haar een knipoog. Opeens ging de hele situatie voor Floor van ongemakkelijk naar ongepast. Ze zuchtte. "Ben je gay?", vroeg ze dan. Ze klonk kortaf. De man opende zijn mond om iets te antwoorden, maar er kwam niets uit. "Ik wel," antwoordde Floor. De man schraapte zijn keel. "Stijn," riep de barista. De man nam zijn koffie aan en ging er vandoor zonder Floor nog een blik te gunnen. Floor moest er om lachen. Ze vond het altijd zo grappig als een man haar probeerde te versieren, terwijl ze helemaal niet geïnteresseerd is in mannen. "Floor?", riep de barista. Floor nam haar beker aan. "Goede move trouwens, girlfriend," zei de barista met een knipoog. Wel, dat apprecieerde Floor wel.
---
"Goedemorgen," zei Floor terwijl ze de refter binnenliep. Ze had haar koffiebeker al gedumpt in de vuilbak aan het onthaal. Ze had ook al snel haar uniform aangetrokken in de kleedkamer en was nu helemaal klaar nog even te chillen vlak voor haar shift begon.
"Goedemorgen," zei Obi terug. Hij was de enige die er al was. Terwijl een korte zucht haar longen verliet, plofte Floor neer op een stoel. "Slechte ochtend?", vroeg Obi dan. "Niet bepaald, het is gewoon ochtend," antwoordde Floor al schouderophalend. "Juist ja, ik had het moeten weten."
Obi en Floor hebben een aantal jaar een team gevormd. Ze konden het goed vinden met elkaar en kennen elkaar ook door en door. Een paar weken geleden besloot de chef om wat verandering te brengen: Floor werkt nu samen met Femke en Obi met Aziz. Beide dames hebben het van in het begin prima gevonden om met elkaar samen te werken. Ze kenden elkaar, ze waren vrienden, alleen bleek het wat onwennig te zijn om als team mooi op elkaar in te spelen. Een aantal weken later is het nog altijd wat onwennig en nieuw. Het is niet dat Floor en Femke op een paar weken tijd plots een fantastisch team zijn zoals Obi en Floor na een paar jaar samenwerken waren.
"Ik had ook weer touche," gooide Floor er uit. "Terwijl ik op mijn koffie stond te wachten, begon een man tegen mij te praten. Het is ochtend, dus ik had al meteen zoiets van: do not talk to me, it's morning. Maar dan gaf hij mij een, naar mijn gevoel, ongepaste opmerking en knipoogde-" Floor rilde helemaal, haar schouders schudden en ze maakte een geluid als "bluugh". Obi schoot meteen in de lach. "Dat maak jij toch ook altijd mee." Floor rolde met haar ogen.
"Wat maakt Floor altijd mee?", hoorde ze plots achter zich. Het was Robin die samen met zijn partner Tom de refter binnenkwam. "Interesse van knappe mannen," antwoordde Obi, "Hoewel, was hij knap?" Dat laatste vroeg hij aan Floor die haar voormalige partner een dodelijke blik toewierp. Ook Robin en Tom moesten er om lachen. "Vroeg je hem ook of hij gay was om dan te zeggen dat jij het wel bent?", vroeg Robin. Floor knikte terwijl ze achterover leunde in haar stoel. "Heeft ze dat ook bij jou gedaan of zo?", vroeg Tom aan zijn partner. Robin lachte zachtjes. "Inderdaad," antwoordde hij, "Terwijl ik haar gewoon heel beleefd probeerde te vragen of ze een nietmachine had die ik mocht lenen." Hij keek Floor met een, naar haar zin, veel te grote smile aan terwijl hij het uitlegde. Tom kon het niet meer houden van het lachen.
YOU ARE READING
Voor het te laat is
FanfictionFloor staat heel zelfzeker in het leven, terwijl Femke eerder het onzekere type is. Sinds kort vormen ze een team bij de politie. Beide dames maken van alles mee en zijn er altijd voor elkaar, want daar zijn zowel collega's als vrienden voor. Hoewel...