TITEL
de drakenorde
SCHRIJVER
bassieboy03COVER 7/10
de cover is vrij basic, maar heeft alles wat het moet hebben zonder chaotisch over te komen. het plaatje komt goed overeen met waar het boek over gaat. door de donkere achtergrond komt de witte draak er goed uit, net zoals de tekst op de cover.TITEL 7/10
de titel geeft een goede inhoud weer waar het boek precies overgaat. het is kort en duidelijk en trekt de aandacht van de lezer.FLAPTEKST 4/10
de flaptekst vind ik persoonlijk niet zo goed. toen ik de flaptekst las, had ik het gevoel dat het verhaal en de schrijfwijze van dit verhaal niet zo goed zou zijn. als dit een boek was dat ik niet zou moeten reviewen, had ik daar al afgehaakt.dit komt omdat je heel veel spelfouten geschreven hebt, waar ik echt een enorme hekel aan heb. ook vind ik dat de schrijfwijze van de flaptekst niet goed overeen komt met de inhoud van het verhaal. ik had als het ware verwacht dat je het schreef met een mysterie-achtig gevoel. en je schreef meer in de stijl voor een romantisch verhaal.
ik schrijf hieronder de flaptekst zonder spelfouten of wat ik beter vind klinken:
Jamie wordt erg gepest. Hij haat school en heeft bijna geen vrienden. Alleen Ted en Emmelien, een jongen uit zijn klas en een meisje uit een andere klas, zijn er voor hem. Zijn moeder is overleden en hij en zijn vader kunnen nauwelijks rondkomen met hun inkomen.
Alles verandert (alleen mag je weglaten) compleet als er een draak neerstort in de buurt van zijn huis. Hij ontdekt dat er een gemeenschap bestaat die draken beschermt en verborgen houdt. Dit zou Jamies ultieme kans zijn om gerespecteerd te worden... maar is hij wel goed genoeg?
Hij krijgt de kans om zich te bewijzen als er een nieuwe dreiging ontstaat. (ik zou: "is hij wel goed genoeg om bij de draken gemeenschap te horen", weglaten omdat je die vraag al in de vorige alinea hebt gesteld). Maar lukt het hem om de drakenwereld te redden?
ORIGINALITEIT 6,5/10
Ik vind het een origineel idee: drie personen die een draak vinden, waarna een hele gemeenschap blijkt te ontstaan en zij proeven moeten winnen om mee bij de orde te horen. al vind ik dat je soms wat te snel door hoofdstukken heengaat, wat maakt dat je de plot niet zo goed uitwerkt. hierdoor lijkt alles veel te makkelijk te gaan. ik had liever gezien dat ze moesten vechten voor hun plaats in de orde, want voor mijn gevoel ging het te snel. dit maakte het einde voor mij erg voorspelbaar en minder origineel.SCHRIJFSTIJL 6,5/10
over het algemeen vond ik je schrijfstijl best wel goed. het is niet het soort stijl dat ik het liefst lees, maar het werkte aangenaam en goed in dit soort genres. je beschrijft de duellen tussen jamie en nils goed en je weet precies wat er gebeurt. al mis ik dat soms wel bij andere situaties van het verhaal. je beschrijft de gedachten en gevoelens van de hoofdpersonen soms te weinig, wat het soms wel saai maakte om te lezen. maar dit gevoel onderdruk je dan om er iets spannends aan toe te voegen. ik vond de ideeën in het boek echt meesterlijk verzonnen en creativiteit is in dit boek de grootste troef.soms had ik wel het gevoel dat je hoofdstukken een te abrupt einde gaf. bij het laatste hoofdstuk van boek één had ik geen idee of er nog een hoofdstuk ging komen of niet. het was pas toen ik zag dat je een deel twee had, dat ik wist dat dit het einde van het boek was. dit gevoel gaat minder worden als je bijvoorbeeld aan het einde van het boek echt zet dat dit het einde is.
INLEVING 6/10
omdat je de gevoelens en gedachtes te weinig beschrijft, is de inleving in het boek soms minder goed. maar ik vond het persoonlijk een interessant verhaal, wat er voor zorgde dat ik makkelijk verder las. maar dit heeft eigenlijk puur te maken met het verstel standpunt. zoals ik al eerder zei is dit niet mijn favoriet, dus dit heeft niets te maken dat je niet goed kan schrijven. maar puur op mijn interesses.KARAKTERS 5,5/10
over het algemeen vind ik dat je de karakters meer diepte mocht geven. ik weet vrij weinig over ze en dat zorgt ervoor dat ik geen empathie voor ze voel. dit kan voorkomen worden om meer dingen over ze te zeggen en een echt evolutie laat geven naar het einde van het verhaal toe.ik vond dit een leuk verhaal, maar ik denk wel als je dit herschrijft en meer diepte steekt in de karakters, dit boek meer gaat schitteren. ik vond het wat te snel gaan en ik zou sommige hoofdstukken in meerdere opdelen. al hoewel vond ik het echt goed boek en het was makkelijk te lezen. hier en daar heb je een paar spellingsfoutjes, maar ik vond het niet lastig in het boek zelf. ik heb echt van genoten en bedankt om dit op te geven. ik zou normaal nooit dit genre lezen, maar ik vond het echt zeer leuk. bedankt hiervoor!
in het algemeen heb je een 7/10
JE LEEST
BOEKREVIEW
RandomWil je weten wat lezers van je boek vinden? Ben je nieuwsgierig naar je sterke kanten, maar ook je zwakkere kanten van het schrijven? Of wil je verhalen beoordelen en ben je sterk in andere mensen helpen? Neem dan zeker een kijkje in dit boek!