keesokkan paginya.,.,.,.,.,.
"hyung,kookie lapar"
"lah,yg bgth hyung npe? kookie prgi lah bgth jin hyung" jwb jhope yg sbnrnya sengaja nak jungkook bercakap dgn seokjin.
"hurmmm,kookie lagi rela tak makan 1 hari drpd nk bgth mamat tak guna tu"sengaja dia tekankan perkataan 'mamat tak guna tu'..
"knp ckp camtu? slama ni kookie mkn masakkan jin hyung kn?"tanya jhope dgn nada yg sdg menahan geram.
"dahlah kookie nk prgi masak ramyeon,lagi sedap drpd masakan dia tu" (berlalu pergi)
"koo-"
"jhope,biarkan je la dia" jin memotong percakapan jhope yg ingin memarahi kookie.
"ape ni hyung? dia tu dh melampau sgtlah"
"hobie lapar tak? hyung laparlah...jom tolong hyung masak,,kesian kookie mkn ramyeon je..mana kenyang" kata seokjin yg sengaja menukar topik
"yela hyung,hobie tolong..lps ni jgn nk tukar topik lg"
"hehehehhe miannn"
skip malam hari
(smua kluar jalan-jalan kecuali v dan jin yg menemani jungkook sbb jungkook tk sedap bdn)
"Jin hyunggggggggggggggggggggggggggg" jerit v dari tingkat bwh
"npe tae?" tanya jin yg dlm prjalanan turun kebwh
"koo-kookie pengsan"
"hah pengsan? jom bwk dia naik atas cepat" arah jin
di dalam bilik
"panasnya bdn kookie, dia demam ni..patutlah dia kata tak sdp bdn"
"hyung, mcm mn hyung blh sabar eh ngn perangai si gigi arnab ni?"
"hurmmm mungkin sbb hyung syg sgt kt dia"
"malam ni tae tidur ngn jimin and namjoon hyung blh?biar kookie tidur ngn hyung?" sambung jin lagi
"okk" jwb v singkat
tngh mlm
smua dh tido di bilik masing- masing kecuali jin yg masih berjaga...
"omma,appa.omma,appa.omma,appa" jungkook meracau sambil menoleh kekiri kekanan
(korg blh bygkn kn? ala yg mcm slalu dlm tv tu.meracau tgh malam)
"kookie? kookie bgn.." kata jin sambil menampar lembut pipi jungkook
"kau? kau buat ape kat sini?" tanya kookie yg baru sedar tapi masih dlm keadaan mamai
"kookie demam,jd hyung jaga kookie"
"hurm" jwb kookie singkat dan kembali tidur krna terlalu mengantok
jin menatap lama muka adik kesayangannya tu sdg tidur,kemudian tanpa dia sedar airmata nya terjatuh
Flashback~
pada suatu hari, ada seorang budak yg berumur 7 tahun bersama adik kesayangannya yg baru berumur 2tahun sdg bermain di dalam rumah kerana adik beradiknya yg lain pergi ke tadika..
"omma knp bdn kookie panas sgt?" tanya sang abang yg bernama kim seokjin
"hah ye ke ? adik demam ni! tapi knp panas sgt ni?" tanya si omma kpd anaknya
"jinnie tak tahu..tadi kookie muntah,pastu jinnie lap lah..tetiba jinnie rase bdn kookie panas" jwb sang anak
"jom ikut omma gi klinik..hr ni jinnie tk yah sklh ye"
"ok omma"
jungkook disahkan demam panas yg mengakibat kan nyawa nya hampir melayang~ hanya jin yg pling risau akan kesihatan jungkook..
"kookie..kookie bertahan ye..kita nak smpi dh ni..hyung tahu kookie kuat,,kookie jgn tinggalkan hyung,hyung syg kookie"kata jin kpd jungkook yg dlm keadaan nyawa2 ikan..mujur saja mereka smpi tepat pada waktu~ sejak itu jin slalu risau jika jungkook demam..
end flashback~
"cepat smbuh ye kookie..hyung nk tgk kookie bersemangat,,kookie lah semangat hyung..klau kookie tak sembuh sape nk semangatkan hyung?" kata jin sambil mengusap tangan jungkook.
tanpa dia sedari jungkook mendengar smua luahan hatinya tadi,,tetapi jungkook membiarkan sahaja kerana dia berasa selesa dan dia sbnrnya menyayangi hyung nya itu,tapi kerana ego yg tinggi kalah kota kinabalu itu dia biadap dgn jin..
hi guys,, aqish tahu chap ni bosan!!!aqish dh cuba yg terbaik..sorryyyy..and korg jgn lah sombong sgt, VOTE lah ..free je takyah byr pun,sorry klau ade typo or merepek..aqish hrp korg setia lah nk tunggu next chap.. ANNYEONG~~
-saranghae🌸
-aqish🤧
YOU ARE READING
[End] //SIBLINGS\\
FanfictionTak nak letak sinopsis lah,sbb takut crita lari dari sinopsis 😌 Klau nk thu ape yg berlaku...tekan button TERUSKAN BACA or BACA but before that Klau blh ltk lah dlm reading list and Don't forget to VOTE ok? thanks😊 Start:4 Julai 2020 End:5 Septemb...