3

255 12 4
                                    

De foto is haar vriendje
Madelief POV

Oh jeetje ik heb nog maar een halfuur om te onbijten en naar school te lopen want ik heb met Mike, m'n vriendje bij de kluisjes afgesproken een kwartier voor de les begint. Dit jaar is er een nieuwe geschiedenis leraar, ik ben benieuwd.

Marcel POV: op de jongens kamer met Pim

"Ik en Anastacia het is maar een kwestie van d.." "Ja ja een kwestie van dagen" " Heh zou ik anders vragen of Anastacia een knappe tweelingzus heeft?" "Nee dat hoeft niet" "Het is je type ook niet heh ... oh wat denk je van katmeisje" "Sterre" "Je weet de naam" "Maar jouw naam weet ik toch ook" "Vind je mij ook leuk dan?" "Nee doe niet zo belachelijk" "En bloemenmeisje dan?" "Dat haar naam het zelfde als een bloem is betekent niet dat ze een bloemenmeisje is" "Dus je vind haar leuk" "Laat me gewoon met rust". Pim loopt de kamer uit. Hij zei geen nee dacht Marcel. Als Pim toegeeft dat hij bloempje leuk vind kan ik aan operatie koppellen beginnen... ik moet wel een betere naam verzinnen.

Madelief POV

"Doei mam ik ga naar school" "Ho ho maar wacht is even, wil je niet met Sterre en Anastacia meelopen" "Oke.. best". Ik ren naar hun kamer en bots tegen iemand aan. "Oh sorry ik ben ook zo onhandig... oh hoi Pim" "Geef niet heb je haast" "Ik moet Sterre en Anastacia halen, ik bedoel het is nogal stom als ze te laat in de les komen en dan belt misschien het schoolhoofd en dan geeft mijn moeder mij de schuld en krijg ik straf en... oh sorry ik praat te veel" "Nee hoor maar ik zie straks op school ,ik wil je niet in de problemen laten komen" "Oke zie je straks detective" "Wat?" "Oh ... uh je jas die ziet er uit als de jassen die detectives ook vaak in fims dragen". Marcel komt eraan "Hey tortelduifjes sorry dat ik stoor maar Madelief mag ik Pim lenen of waren jullie van plan samen naar school te lopen" "Nee hoor ik moet Sterre en Anastacia halen , zie jullie op school" En ik liep naar de meisjeskamer.

Marcel POV

Pim kijkt me boos aan. "Waar sloeg dat op" zei Pim. "Nou het is beetje vreemd hoe jullie het zo snel goed met elkaar kunnen vinden" "Madelief is gewoon een heel aardig meisje en ik mag toch vrienden met haar worden" "Tuurlijk dude wat jij wil maar je kan altijd naar me toe komen voor advies want je ziet voor mij en Anastacia is het maar ik kwestie van dagen"...

Madelief POV: op school

Ik zag Max bij mijn kluisje staan en zei snel tegen Anna en Sterre dat ik weg moest. Mike zag er nog al verveeld uit maar toen hij Madelief zag kreeg hij gelijk een glimach op zijn gezicht. "Hey schoonheid je bent laat" "Sorry van me moeder moest ik de nieuwe bewoners de weg wijzen en eentje wist niet eens wat een school was... vergeef je het me?" "Wel als je me een kus geeft" . Mike en ik zoenen tot dat de bel gaat. "Zie je in de pauze schoonheid" "Ja ik beloof dat ik dan niet te laat ben". Snel ren ik het klaslokaal in en zie dat de leraar er nog niet is maar ik zie wel Anna(Annastacia) die op de plek van de leraar zit. Ik negeerde het maar want ik zag dat Sterre al naar Anna toe ging dus ik besloot naast Fiona te zitten en te kletsen tot dat de les begint. De leraar kwam binnen en hij droeg een soort witte jurk. Na geschiedenis hadden we pauze, het was wel een rare les , hij vertelde dingen over druïden en we moesten een eet afleggen dat we het niet door moesten vertellen. Onderweg naar mijn kluisje zag ik Mike en wat ik toen zag maakte me erg verdrietig, hij stond te zoenen met Suzan, de hoofdcheerleader en het populairste meisje van school. Ik rende naar de meisjeswc en pakte me telefoon en ik smsde Mike dat ik het had gezien en dat hij uit me buurt moest blijven, ook al gaat hij dan weer Fiona pesten dan pak ik hem gewoon terug. Ik deed me make-up weer goed en ging naar de bibliotheek om een boek te lezen en te lunchen. Fiona stuurde me een bericht dat ze terug naar het weeshuis moest, ze moet altijd daar mevrouw Morris helpen en daarom is ze altijd heel weinig op school. Ik zag Pim, Marcel en Anna dus ik ging er bij zitten. "En hoe is jullie eerste schooldag?" "Goed hoor heb je gehuild je ogen zijn nog een beetje rood?" vroeg Pim met een bezorgde blik. "Niks om je zorgen over te maken ... het is al weer goed" "Zeg bloempje weet jij nog leuke dingen die je na school kan doen hier" vroeg Marcel. "Tuurlijk er is verderop een leuk dorpje met allemaal leuke winkeltjes  maar omdat je een jongen bent vind je dat vast niet zo leuk maar deze plek ligt nog al ver afgelegen van de stadt enzo..." "Ik denk dat er vast winkels zijn die wij ook leuk vinden hoor ... maar ik denk de enige winkels waar Marcel ooit heen gaat zijn de fopwinkels en de supermarkten voor eten" zei Pim. En iedereen begon te lachen behalve Anna. "Nou sorry hoor maar hier zijn echt veelste veel mensen ik zie jullie wel weer" zei Anna. "Ze is zo mooi, het is maar een kwestie van dagen... hey bloempje heb jij al een vriendje" vroeg Marcel. "Ik had een vriendje" zei ik met tranen in m'n ogen."Oh sorry" "Geef niet" "Maak je geen zorgen er zijn vast wel anderen jongens die voor je in de rij staan en dat weet ik zeker ik ken er zelf een" zei Marcel. Pim geeft Marcel een trap onder de tafel. "Ik moet maar eens gaan nog bedankt dat ik bij jullie mocht zitten, zie jullie straks".

Pim POV

Hmmm Madelief eens kijken wat ik over haar weet... is net uit een relatie, heeft een beste vriendin die Fiona heet en die niet vaak op school is ... moet nog later te weten komen of zij echt familie is van Arlene. "Hallo aarde aan Pim , ze is al weg hoor" "Huh wat" "Je zat naar bloempje te staren en dan waar ze naartoe ging " "Ik vraag alleen af of Arlene en zij echt familie zijn" "Ben je dan bang dat als je later met hoor gaat trouwen dat je schoonmoeder dan Arlene wordt". Ik liep de bibliotheek uit opweg naar het kantoor van het schoolhoofd. "Dude ... Pimmie het was een grapje ... wacht op mij!"

Jij bent mijn detectiveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu