Történetünk az 1690-es évekbeli Norvégiában játszódik. Hideg és kopár ez a vidék, viszont egyben hősünk szülőhelye is. A nap kezd lemenni, ezért sietni kellene. Egy kicsiny faluban vagyunk ekkor, ahol nagy a sürgés-forgás. A falu főterén nagy a zsivaj, mert sikeres zsákmányszerzésből jöttek haza a férfiak. De egy Catrina nevű asszony, aki egyébként vékony, közepes növésű, lángvörös, derékig érő hajjal és gesztenyebarna szemekkel áldotta meg az ég. Ruhája bőrből készült; melénye díszes, nadrágja világosbarna, csizmája térd alá ér egy kicsivel. Buskomor tekintettel bámul ki a ház ablakán a tömegre, felelevenítve halott férje látványát. Fia, Cyclops, egy fiatalságához képest elég bátor fiú, akinek közepesen hosszú, barna, befont haja van, szemei enyhén zöldek. Felsője zsákszerű anyagból áll, rajta picike bőrmellényével, aminek hátán egy harci bárd képe látható; nadrágja festett bőr, fenyőzöld színben pompázik. Csizmája medvebőrből készült, Ironhide készítette. Jelenlétében nem mutatja érzelmeit, mert a fiú semmit sem tud apja létezéséről. Ironhide, a falu kovácsa, beszélgetésbe kezd Catrinával.– Megint rá gondolsz?
– Igen.
– Cyclops! Kérlek, hoznál egy vödör vizet a kútról?
– Persze, anya.
A fiú elszalad egy vödörrel a kezében, nagy vigyorral az arcán és örömmel a szívében, hogy tud segíteni édesanyjának.
– Mikor mondod el neki?
– Elmondanám, de nem megy, szegény összetörne, hogy titkoltam előle az apja kilétét olyan sok éven át.
– De meg kell tudnia egyszer.
– Mit kell megtudnom?- kérdi a fiú hevesen.
– Azt, hogy felveszlek segédnek a kovácsműhelybe– terelte Ironhide, hogy ne bukjanak le Cyclops előtt. A fiúnak elállt a szava is a döbbenettől.
– És mikor kezdek?
– Akár már holnap is, ha szeretnél.
– Anya, mehetek? Hadd menjek! – nyaggatta anyát.
– Miért is ne? De előbb alvás, mars az ágyba! -Szót fogad a viking csöppség anyja szavának, kettőt-hármat pislant, és már durmol is a kis árva. Másnap reggel ki se nyitja szemét, és máris a kovácsműhely előtt terem, ahol már Ironhide várja.
– Gyere, fiam, megtanítalak vasat hajlítani! – mondta ezt nagy mosollyal. Ironhide-ról csak annyit, hogy a fiú apjának legjobb barátja; ismertetőjele, hogy egy kövér, de mégis izmos tag, akinek válig érő barna haja van. De majdnem el is felejtettem, melkasig érő fonott szakállát, amit mindig pödörget.
Így telt el az idő, míg a gyerek 18 nem lett. Megtanult mindent, amit az öreg kovács a fejébe vert: halászni, vadászni, fegyvert készíteni, mindent, ami a túléléshez fontos. De ne szaladjunk előre, mert 12 év alatt is történtek események. Cyclops 7 évesen elkészítette az első kardját, amit nagy becsben tartott, helyet kapott a kandalló felett mint dísz. Az édesanya nem is sejtette, hogy a fiú ugyanekkor erős érdekeltséget mutatott a mágia felé. Ezzel szemben az édesanyja mindig is orrolt a mágiára, mert szerinte veszélyes, de a fiú nem törődött vele, mert izgalmasnak tartotta a mágia hatalmát. A 10. életévében Cyclops egyedül is vezethette a műhelyt, mert annyira termet legényke vált belőle, hogy Ironhide rábízta, mikor távol volt. Ekkor már vadászni is tudott. A kortársaival ellentétben nagyon jó vadász volt. Nem is csoda, mikor volt szabad ideje, akkor a régi tölgyhöz járt edzeni; volt, hogy napokig is távol volt. De ebben az időszakban kapták a hírt a faluba, hogy egy medve garázdálkodik a környéken. Vadászok gyűltek össze a főtéren, hogy levadászák a bestiát. Cyclops is köztük szeretett volna lenni, de anya tiltotta.
YOU ARE READING
Erdőjáró
FantasyTörténetem egy különleges, és rejtélyes fiúról fog szólni, aki páratlan, és csodálatos képességek birtokában lesz. Jó barátja és tanítója Ironhide mellett bátor harcosá cseperedik. Azonban szembesül édesapja borzasztó halálával és elhatározza, hogy...