kapitola 1-začátek

16 3 0
                                    

Kdysi dávno ve středověku žil hnědovlasí kluk Christian. Christianovi umřel otec ve válce, mátka byla nemocná a on byl donucen žít se svím chamtivím strýcem Hugem. Christian šel jednou spátky z nákupu, v tom najednou uviděl přivěšený list, kde bylo napsáno, že princezna byla unešena. Christian vběhl do chalupy a povídal: ,,Venku bylo napsáno, že princezna byla unešena. Když jí najdu možná se ze mě stane rytíř jako táta."
Strýc Hugo se postavil a zlostně řekl: ,,A jak na to tvůj otec doplatil?" Hugo chvilku mlčel a díval se na Christiana a pak dodal:,, Umřel Christiane, umřel." Christian se, ale nedal jen tak odbýt a řekl: ,, Ale víš strýčku, že za odměnu můžeš dostat hodně peněz. Za ty peníze by sis mohl postavit hospodu jak si vždycky chtěl" (V jejich vesnici nebyla hospoda a Hugo musel chodil do druhé vesnice a proto si Hugo přál mít vlastní hospodu) Hugo přemýšlel a pochvilce řekl: ,, Ale co bude s tvoji matkou nemůžeme jí tady nechat a taky tam nemůžeš jít sám." Christian už se málem rozločil z nadějí, ale poté ho napadlo, že by si mohli půjčit od Bořkova (Bořek=Christiánův kamarád) táty povoz, protože tam by se věšli všichni.   Huga tento nápad potěšil, protože je tlusty a už docela starý, takže by to určitě pěšky neušel. Christian se vidal za Bořkovím otcem, ale našel tam jen Bořka. Christian se tedy zeptal:,,Ahoj Bořku nevíš kde je tvůj táta?" Bořek mu odpověděl: ,,Šel někam s kámošema. Proč se ptáš?" Christian: ,, Chtěl bych zachránit princeznu a k tomu potřebuju tenhle povoz" Bořek z úžasem: ,,Tývado. To je pecka. Můžu jet taky. Vždyť víš, že jsem chtěl vždycky vypadnou z týhle díry a poznat svět." Christian: ,,Mužeš. Myslíš, že tvímu tátovi nebude vadit, když jen tak odejdeš a vezmeš sebou jeho povoz?" Bořek s úsměvem: ,, Určitě ne!" Poté vzali matku a strýce Huga do vozu a už jeli vstříc dobrodružství.

Christiánův příběhKde žijí příběhy. Začni objevovat