Setelah ali habis mkn.. Ali pergi ke kaunter untuk bayar makanan dan minumannya.. Selepas itu, Dia pun ingin pergi ke meja perempuan tersebut yg tidak jauh dari mejanya.. Tetapi..hampa kerana perempuan tersebut serta dua org lagi rakannya telahpun berlalu pergi begitu sahaja.. Ali terkaku seketika..dia berasa sgt kecewa.. Lagipun kalau nk kejar.. Dh tak sempat sbb perempuan tuh dh masuk kereta dh pun..
*dlm hati ali*
Hisyyhhh!!! Kalau aku dh tanye dia td.. Mesti aku dh tahu dia tu sape.. Tp.. Kenapa aku nk sgt tahu siapa dia.. Hmm.. *ali berfikir sejenak.. Tiba ii*"haa!!! " jerit ali tanda telah mendapat satu idea..
Mamak yg riuh rendah tadi itu tiba tiba je menjadi sunyi apabila terdengar suara ali..
Ali pula berasa malu yg amat.. Mne x nye dh kalau kedai yg aman tu tetibe muncul bunyi org jerit 😂..
Ali : err.. Sori ii.. Sila sambung mkn.. Sila sila..
Yg lain pun ape lagi? Ade yg still terbeliak mata pandang ali.. Badan kecik tp suaranya boleh didengari oleh satu restoran tuh..( tp suara ali x sekuat suara alicia dan general rama lah) , ade jugak yg sambung makan dan macam biase.. Geng makcik bawang dh get ready nk bukak mulut.. Tahu nk buat dosa je geng nih 😂..
Okeh skang nih kita pegi kt situasi ali balik..
"ha!! Aku dh tahu knp aku nk tau tentang pompuan tadi.. Hmm... Knp aku rasa mcm penah nmpk dia ek.. Aku kenal dia ke?.. "detus ali di dlm hati..
Ali berlalu pergi drpd restoran tersebut..
Di dlm kereta perempuan tadi
?? 1 : mm.. Alicia.. Kita nk pergi mne??Alicia : ouh.. Kita nk pergi ke gen---
*kata ii alicia terpotong*?? 2 : kita nk pegi GENTING HIGHLAND !!!! YEYYY.. Weyh alicia.. Laju skit
Alicia : ish kau ni moon.. Sabar lah..kau x nmpk ke lampu tgh merah tuh.. Hmmphh!! Yg drive nye aku bkn kau.. Lagipun kita baru je lepas amik iman, roza ngan mika kan....
Moon : alaaa.. Sori lah alicia..jgn la marah...*buat puppy eyes*
Tp Alicia tak pandang moon pun.. Yelah moon kt seat belakang.. Alicia pulak kt seat driver tgh main fon.. Kesian moon.. "puppy eyes yg sia sia" 😂..
Iman hanya tersenyum dan tergelak kecil melihat gelagat kawannya itu..
Moon : ehh.. Licia.. Dh lampu hijau lah.. Jommmm.. GERAKKKK!!!
Alicia yg sedang bermain telefon itu pun menutup telefonnya dan bersedia untuk bergerak..
Di situasi ali
Ali : weyh Jet kau nk bawak kitorang pegi mana nih??
Jet : sabar je lah.. Nnt kau tahu lerr
Rudy : tahnye.. Sabar je lahh.. Mcm x reti nk sabar ..x de iman ke?
*nada menyampah*Ali : mmg lah aku x de iman.. Iman tu kan kau punye.. *ali menyakat rudy*
Muka rudy dh merah padam sbb yg tahu rahsianya itu hanya zass.. Cemana yg laen tahu ni.. Lagi ii ali.. Mulut dia tu.. MASYAALLAH.... Bahaya weyh.. Tp.. X sebahaya moon lah 😂
YOU ARE READING
Travel Kids
FanfictionKisah yang mengisahkan tentang pengembaraan dan pengalaman ejen ii muda..