Kena Reject?

135 11 1
                                    

Ki wong: Hahahaha. Serius Kingka sekolah kita kene reject? Susah nk percaya.

Minah:Hahaahah! Kolot gila kau He sung! Minah macam tuh kau nak buat jadi girlfriend! Bikin lawak la lu!

Se yeon:Korang Boleh senyap tak? Itu hak dia untuk pilih siapa dia nak. Yang korang sibuk dengan keputusan dia kenapa?

Minah:Kau ni kenapa? Kau nak backup minah kampung tuh?

Bummmm!!!!!

Sesi kelas terkejut dengan bunyi yang sangat kuat.

He sung: Korang boleh senyap takkkk???!!!!! Suka hati aku lah aku nak kawan dengan siapa!!!!! *Lari keluar kelas*

Minah:*diam tk terkata*

Sementara He sung menghilangkan diri..Ha yeon pula bersendirian di sebuah pondok berdektan kantin.

Ha yeon:*menngis* kenapa ni semua jadi kat aku? :( Apa salah aku?

Ketika ha yeon sedang teresak-esak menangis meratapi nasibnya, Seorang Pelajar lelaki ternampak dia. Lelaki itu adalah Jungkook.

Jungkook:Itu bukan ha yeon ke? Kenapa dia menangis?

Lalu jungkook pun berjalan ke arah ha yeon.....

Jungkook:Ha yeon, gwenchaneyo?

Ha yeon: ha? Oh. Jungkook oppa.... gwenchana.*fake smile*

Jungkook:Wae geurae? Kenapa awak menangis?

Ha yeon:Nae? Anniya. Saya tak nangis lah.

Jungkook:Kalau awak sedih, awak cerita la kat saya. Saya sedia mendengar.

Ha yeon: *diam tak terkata*

Jungkook: Khatja. Mari saya hantar awak masuk kelas.*tarik tangan Ha yeon*

Ha yeon:Nae? *blur*

Lalu jungkook pun menarik tangan ha yeon.... mereka berdua menuju ke kelas 1D iatu kelas ha yeon.

Jungkook:*bukk pintu*

Murid lain:*Melihat mereka dengan pelik*

Jungkook:*Bisik* Awak pergilah Duduk dulu. Arasso? Saya kena balik kelas nie.

Ha yeon: Arasse oppa. Kamsahamida *bow*

Jungkook:*Smile sambil usap rambut Ha yeon*

Ha yeon: *terkejut lalu terus duduk di tempat duduknya*

Jungkook pun berlalu pergi sambil tersenyum ke arah ha yeon.

Minah: Bagi tepukan semua! Tak sangka bukan? Hebat betul minah kampung ni! Kau guna sihir ape ha? Tadi he sung, sekarang senior hot kita jungkook pulak. Kau memng nk mti ye? *tunjal kepala ha yeon*

Park Hee sun: Sudahhh!!!! AKU CAKAP DAHHH! Jangan byat macam tuh dekat kawan baik aku! *jerit cam orang gila*

Minah:Kau dah kenapa nerd? Kawan? Muahahahaha. Tepukkk sikit. Ade orang buat lawak la.

Ha yeon: Dah la tuh hee sun. Biar la dia nak buat ape. Kau jangan la macam ni. Kau baik kan?

Tanpa disedari.... he sung memerhati suasana kelas.... ketika berjalan di koridor, dia ternampak adengan jungkook dengan ha yeon. Ketika itu, hatinya rasa sakit sangat. Tetapi sekarang, hatinya rasa sayu. Hatinya terdetik, kenapa gadis sebaik dan selembut ha yeon diperlakukan begitu? Tanpa sedar.... He sung menitiskan air mata jantannya yang sudah lama tidak gugur.... kelopa mata he sung basah dengan mutiara jernih....

-Tamat part2-

Sorry kepada sume readers klau tk best xD

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 31, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Let Me knowWhere stories live. Discover now