Drömmar! Drömmar ! Drömmar !
Kommer man nånsin bli av med , antagligen inte. Att drömma om killar med stora muskler och korta shorts är en sak men att ha samma mardrömmar är en helt annan sak. Jag har haft mardrömmar sedan jag var liten. I drömmen lever jag i en värld där det är alltid natt fast på samma gång är himlen och månen röda. I drömmen känner jag att någon iakttar mig och följer varannan steg jag tar. Jag känner mig törstig för att när jag vaknar är jag trött att även vatten inte kan släcka min törst men inrest in vet jag vad jag behöver. JAG BEHÖVER BLOD .
Jag springer utan att se nånting. Det är mörkt. Ju längre jag springer desto mörkare blir det. Det här är inget jag har upplevt tidigare. Jag kunde inte se nånting, inte höra nåt eller ens känna. Jag fortsätte springa när jag plötsligt började höra små viskningar och de blev högre och högre men jag kunde inte uppfatta. Visningarna upphörde inte utan fortsätte normaltakt. Jag kände mig instängd och ville gömma mig lågmälda röster hördes långt bort som om den stod på andra sidan av den smutsiga svarta floden. Nu hördes rösten bakom mig jag fortsätte att springa men plötsligt stannar, nej det är inte jag som stannar det är min ben som stannar. Jag försöker att röra på mig men märker att min ben är fast kedjade fast i marken. Jag skriker men inga ljud kommer från min mun. Någon eller något närmar sig. Jag hör visningar som blir starkare för varje sekund och mitt hjärta som bultar hårt. Vem där! Plötsligt sker ett starkt ljus främför mig. Nu kunde jag höra tydligt rösten" Det är dags, din tid har kommit". Då vaknar jag.
Kallsvettig sitter jag mig upp, jag har aldrig upplevt en sån dröm för ut visst har jag haft mardrömmar och ibland kändes som om det var verkligt men jag brukade vara ensam så ensam man kan vara. Rösterna skrämde mig mest vad menade de om att min tid har kommit. Varför hade jag haft dröm av alla dagar idag. Jag kunde inte sluta tänka på det. Idag skulle Adrian komma eller som han verkligen heter Prins Adrian av Vertomore. Jag ville inte oroa honom på nåt sätt visste han saker om mig även som jag inte visste han var dessutom han som räddade mig. Om jag vet någon som kan få mig tänka på annat är det Mia så jsg ringer henne och säga att träffa mig om 30 min.
YOU ARE READING
Nattens Törst
VampireNattens Törst handlar om Emma som har mardrömmar om en värld som hon har aldrig varit. När hon fyller 18 år får hon veta att mardrömmarna försöker att säga nåt. Hon måste döda Serephina och hämnas på hennes bästa vän Mia.