Media : Aireena & Azmina
.
.
.
.
.
.
.
"Tengok dia tu,"ujar salah seorang pelajar. Rakan-rakannya yang lain dengan pantas melihat gelaran tersebut."Euww...tak sedar diri. Pakaian dah lah kotor,"kata lagi seorang. Mukanya dijijikkan. Ketawa besar dilepaskan oleh kumpulan itu. Dan berlalu pergi.
Merah padam muka 'Si Dia' kerana malu dihina serba gitu. Dia sudah biasa dihina,dicaci dan diejek serba gitu. Hidupan hariannya. Dia diejek kerana tiada ibubapa. Tiada harta.
Sabar reen sabar. Selagi boleh sabar kau sabar. Pedulikan orang kata.
Gumam hati Reen atau nama penuhnnya Dyanah Aireena.
Dia kehilangan bapa semenjak dia berumur 7 tahun. Ibubapanya meninggal kerana kemalangan jalan raya. Sekarang,dia tinggal bersama mak sedaranya. Selalu didera. Hartanya juga diambil oleh mak sedaranya.
SKIP !
"Weyh weyh..."panggil salah seorang budak kelasnya.
Sekolahnya itu sebenarnya bukan sekolah elit tetapi pelajar disekolahnya perasan sekolah mereka itu sekolah elit. Kononnya sekolah orang berada. Ada yang ada pangkat, ada yang tiada macam dirinya. Kebanyakkan pelajar disekolah itu tiada pangkat. Hanya murid biasa sahaja.
"Eh ! Budak miskin is coming guyss !" Lantang sahaja suara itu kedengaran dilubang telinga.
Aireena mengeluh perlahan. Dia sudah bosan dengan perlian kawannya itu. Sudah lali.
"Nak apa?"soal Aireena perlahan.
"Pandai menjawab sekarang eh ?"sindir pelajar tadi atau dikenali sebagai Farisha.
"Sejak bila dho pandai menjawab ni ?" Ujar Alisya iaitu kawan kepada Farisha. Satu jelas gelakkan dia.
Aireena hanya mendiamkan diri sahaja.
"Kelas bangun !"lantang suara ketua kelas apabila mendapati guru subject sudah masuk kelas mereka. Semua kembali ke tempat duduk.
SKIP !
"Makan sorang lagi ke?"soal seseorang.
Pinggan diletakkan dihadapan Aireena. Aireena dengan segera mendongakkan kepalanya. Dia tersenyum nipis sahaja.
"Yelah...makan soranglah sapa nak kawan dengan orang miskin ?"kata Aireena lalu menyambung suapan yang tergendala itu.
"Tak apa saya kawan dengan awak,"kata orang itu sambil tersenyum.
Aireena juga turut tersenyum.
Awak tak akan bertahan lama.
Keluh hati Aireena.
"Tak baik megeluh,"
Aireena hanya tersenyum sahaja.
SKIP !
"Assalamualaikum,"ujar Aireena perlahan.
Kelihatan mak longnya sedang bermain telefon. Sama juga dengan anak Mak longnya itu iaitu Khaisara. Anak bongsu keluarga. Anak sulung mak longnya pula ialah Khairul.
"Tercegat apa dekat pintu tu, masuk buat kerja kau,"arah Mak long. Khaisara hanya berdiam diri sahaja. Dia memang hormat Aireena sebab Aireena sebaya dengan Alongnya.
"Baik, Mak long,"ucap Aireena.
Aireena memang patuh dengan arahan Mak long. Suruh buat itu, dia pergi. Suruh buat ini, dia pergi.
"Assalamualaikum!"jerit seseorang diluar.
Kelam kabut Aireena pergi ke ruang tamu. Dia sangka ada tetamu datang rupanya Khairul.
Hampeh betul bagi aku fake hope. Mati-mati aku ingt ada tetamu datang.
Gumam hati Aireena. Kalau cakap depan-depan nanti takut kena pukul pula. Baik cakap dalam hati lagi bagus.
"Waalaikumsalam,"jawab Aireena perlahan.
"Nah surat kau,"kata Khairul kepada Aireena. Dia mencampak surat tersebut ke muka Aireena. Aireena hanya mampu menahan sabar sahaja.
SKIP !
Aireena tertanya-tanya apa isi dalam surat tersebut. Dia mengambil langkah untuk membuka surat tersebut.
Aireena tergamam seketika. Seakan bumi berhenti berputar.
Aku dapat ? Sekolah ni ?
Gumam hati Aireena.
Dia seakan tidak percaya dia diterima di sekolah itu. Sekolah elit. Untuk orang kaya dho kau rasa ? ? ?
Arghhh ! Pedulikan baik aku tidur.
Otaknya membantah kata-kata hati.
Aireena membaringkan diri diatas katil. Dan melelapkan matanya. Namun, fikiran jauh kelain.
TBC🥺🥴...
DON'T FORGET TO VOTE EHH ! 😂🤪
YOU ARE READING
𝓓𝓲𝓪 𝓙𝓸𝓭𝓸𝓱𝓴𝓾
Teen FictionStarted : JULY 2020 End : - Dyanah Aireena ,seorang gadis biasa. Dia sering dibuli,didera oleh ibu angkatnya dan juga diejek kerana miskin. Dia telah mendapat tawaran ke sekolah elit. ☆☆☆☆☆☆☆ Tengku Danish Naufal, jejaka idaman pelajar disekolah. F...