kapitel 1

228 7 0
                                    

Jag heter Felicia och jag är 15 år gammal jag bor ihop med min mamma Anette. Min mamma och pappa skilde sig när jag bara var 8 år gammal sen har vi inte sätt pappa sedan dess.

-

Du är så jävla dum! Jag tänker inte åka upp till något jävla Stockholm och träffa Daff och det idiotiska skit bandet The Fo eller vad dom nu heter. Jag tänker vara hemma och fira nyår med mina kompisar mamma! det kan inte du bestämma, Jo Felicia jag är din mamma och jag bestämmer över dig tills du är 18 unga dam, du ska följa med upp till Stockholm över nyår och två veckor efter nyår. Men mamma varför? För att jag vill träffa min bror och du kanske vill träffa din morbror eller? Ja det är klart att jag vill träffa Daff men kan inte det jävla skit bandet, kan inte Daff komma ner hit? Nej det kan han inte gå och packa nu vi åker om en timme.

-

Nu har jag äntligen packat färdigt, det blev 2 stora resväskor som knappt går att stänga. Jag sätter på mig ett par boy friend byxor och ett neon gult linne där det står bad på varför vet jag inte jag är väll lika bad ass som alla andra 15 åringar, jag är ute och festar och super och jag är med mina vänner. Jag menar jag är lika normal som alla 15 åringar. Skynda dig Felicia vi kommer försent hör jag mamma skrika nerifrån hallen. Ja jag kommer, jag sätter upp håret i en slarvig bulle mitt på huvudetför att slippa ha det i ansiktet.  Jag har långt blont hår som räcker ner till höfterna ungefär, jag är normal lång för min ålder och jag är lagom smal osv. Nu kommer du ner hit Felicia vi kommer att komma försent annars hör jag mamma skrika nerifrån hallen, jag tar mina väskor och springer ner i trappen och in i hellen och skyndar mig att sätta på mig mina vans och en tjock vinter jacka.

Nyårskyssen (The Fooo)Where stories live. Discover now