Cadavrul adormit

180 5 2
                                    

Miss Whitehead mergea grabita spre conacul de langa brutaria "Brotchen".Intotdeauna s-a intrebat ce se afla in interiorul lui...candelabre de aur...covoare persane...mobila de lux...tapet scump...o biblioteca impunatoare...toate aceste lucruri ar fi trebuit sa existe intr-un conac de lux,lucruri care s-au adeverit de indata ce Sofia intra in locuinta asa-zise doamnei Schwarz.Dar era mult,mult mai frumos...asemanator cu locuinta reginei Angliei....da,cine si-ar fi imaginat asa ceva?!Nu dadeai nici doi bani pe zidurile monotone ale cladirii...erau neingrijite,acoperite de o iedera groasa,exact ca in filmele cu case batuite...toate acestea insuflau un cadru de conac parasit....de strada parasita.Femeia s-a gandit cum ar fi daca ar locui in conac..."da...ar fi minunat,intr-adevar...",isi zise ea,dar reveni repede la imaginea locuintei ideale intruchipate intr-un apartament  modest,decent si ingrijit,din Stephanplatz, atunci cand isi dadu seama ca imobilul decedatei doamnei Schwarz avea un aer sumbru...rece...muribund...nelinistitor si transparent..."nu,clar nu as putea locui aici,cu toate bogatiile existente in conac...dar ma gandesc,oare oamenii stiu ce se afla in spatele zidurilor gri de afara?Strada nu e chiar circulata,e perfecta pentru un jaf de amploare...ma mir...da...e foarte ciudat..."

-Dumneavoastra sunteti miss Whitehead?intreba o voce masculina cu un aer banuitor.

-Da...eu sunt...,raspunse repede Sofia,analizandu-l pe barbatul care statea in fata usii conacului....de vreo 50 de ani...inalt...slab...cu par grizonat...nas vulturesc si ochi mici,iscoditori,parca impinsi in cutia craniana.

-Eu sunt domnul Schwarz,fratele Claudiei...,se prezenta barbatul lasand capul in jos,cu durere,va rog,domnul inspector va asteapta in camera numaratorii...va va conduce nepotul meu,Albert...va rog,luati-o drept inainte...

Sofia facu vreo zece pasi si se impiedica de un copil marunt,care se uita curios la ea.Femeia se abtinu sa nu-i arunce o privire urata,caci ar fi ajuns sa cunoasca indeaproape parchetul de visin,frumos mirositor a ceara,din cauza mogaldetii asteia si a luminii insuficiente din hol.

-Dumneavoastra sunteti miss Whitehead?intreba Albert,incercand sa pastreze aerul oficial de om mare la care lucrase zece minute inainte de venirea femeii.

-Da...insasi Măria Mea...,raspunse ea.

-Atunci haideti sa va duc in camera numaratorii...,zise Albert.

Sofia intra in camera indicata si zari o intreaga echipa de la criminalistica...intr-un fotoliu frumos tapitat se gasea o femeie batrana,parea de vreo 80 de ani,cu fata linistita si brazdata de riduri...la o prima privire ai fi crezut ca doarme...un aspect ciudat,dar evident ii atrase atentia...un teanc urias de bani o inconjura pe doamna Schwarz...in rest,totul parea in regula.

-Buna ziua,miss Whitehead,zise inspectorul Klaus.Apoi o privi fix in ochi pe Sofia si zise:cianura...cianura a fost...

Ochii mortiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum