♥︎

1.7K 143 70
                                    

No więc cześć! Mam na imię Aurelia i choruje na mukowiscydozę... Dowiedziałam się o tej chorobie gdy miałam 7 lat, cała ta wiadomość była dla mojej rodziny ogromnym szkoiem. Ja na samym początku nawet nie umiałam tego wypowiedzieć.

Osoby chore na mukowiscydozę na zewnątrz nie różnią się od innych, ale w środku nas jest coś co nie wszyscy mają. Są tam płuca, które są w większości zalane gęstym śluzem.
Utrudnia nam on oddychanie i normalne funkcjonowanie.


Osoby chore na mukowiscydozę żyją do około 30 roku życia a nawet i krócej. Nawet jeśli osoba będzie mieć przeszczep płuc to, to nie wyleczy jej z choroby. Nowe płuca wytrzymują około 5 lat...

Jednak nie wszyscy chorzy na muko mają szansę na przeszczep. Niektórzy są zrażeni Burkholderią cepacią w skrócie b-cepacią, tą bakterią jestem zarażona również ja. Ale to też nie oznacza, że jutro czy po jutrze umrę tak?

Nie muszę umrzeć jutro ale mogę... Nigdy nie wiadomo kiedy śluz zaleje nasze płuca...

Co drugi dzień na 2500 zdrowych dzieci rodzi się jedno z właśnie tą chorobą.

Mimo to, że chore osoby szybko się męczą to powinny uprawiać sport no chyba, że mukowiscydoza tej osoby jest bardziej zaawansowana.

No więc to tyle w pierwszym rozdziale! Jak wam się podobał?

Możecie zadawać mi pytanie a ja na nie odpowiem!

Za wszystkie błędy językowe przrpraszam!


✓ | 𝑴𝒐𝒋𝒂 𝒄𝒉𝒐𝒓𝒐𝒃𝒂; 𝑴𝒖𝒌𝒐𝒘𝒊𝒔𝒄𝒚𝒅𝒐𝒛𝒂Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz