Gerçek Olan Hayal

47 4 2
                                    

İnsanları hayata bağlayan bir ip misalidir Hayal... Sanal alemde ki yaşamın kendisidir.Çok hayal kuran insanda sanal alemin insanıdır.Hayaller bir ağaç gibidir.Önce tohum atarsın sonra fidan olur sonra ağaç olur ve meyve verir.Bu benzetmeyi yaparken yanlış anlaşılmasın,hayaller gittikçe büyümez.Burda önemli olan nokta ağaçın meyve vermesidir .Yani ileride gerçek olma ihtimalidir.Şunu unutmamak gerekir her ağaçta meyve vermez.Bir hayalin ne kadar peşinden koşarsan o kadar gerçekleşme ihtimali olur. "Peşinden koşacak cesaretin varsa bütün hayaller gerçek olabilir. " diye bir söz vardır.Bunu söyleyenlerin hayatlarını çok merak ediyorum.Bütün hayalleri gerçek olmuşmudur diye ki bu sözü söylerlerken eminlermiydi..?Bana göre insanların hayallerin peşinden koşacak cesareti olsa bile bazı engeller bu cesareti yol eder.Aslında önemli olan bu engelleri aşmaktır. Aslındavhayal kuranlar için Asr-ı Saadetten güzel bir teselli geliyor...! "Allah nasip etmeyeceği şeyin,hayalini kurdurmaz."(Hz.Osman (r.a.)) Ne güzel de teselli etmiş ,haya timsali Hz.Osman (r.a.) demek ki hangi asırda olursan ol,kim ve nasıl olursan ol bütün insanlar hayal kurar.Buda demek ki insanların ortak yönlerinden birtanesi de tüm insanların hayal kurmasıdır. Ümit ediceğiz.Umutsuz kalmayacağız...

GERÇEK OLAN HAYALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin