1

28 3 0
                                    

Saa...... Korang dah tahu yang aku dah tiada di dunia 'origin' dan hidup di dunia lain.

Nama(dulu): Kartini Kazama
Umur(dulu): 23 tahun
Ability(dulu): Hand combat. Sword art. Medic. All weapon user. Mind and face reader. Cooking. Makeover. Menjahit. Tracking.
Gender: female
Like:secret
Dislike:secret

Sekarang aku di dunia lain.
Nama:?.
Umur:5 tahun
Ability: same. Night flame. Illusion user.
Gender: male
Like:secret
Dislike: secret

Nampaknya umur aku 5 tahun dan bertubuh lelaki. Hm~menarik.




[Hai host. 117 datang melapor]





'H-hai? Hm~ aku panggil kau Chungi yang bermaksud Loyalty. Saa..'





[Chungi? Terima kasih host! Saya akan loyalt kepada host macam maksud nama ini!]





'Baiklah Chungi, tolong beritahu aku di mana dan siapa yang aku diami tubuhnya'





[Kita berada di mana ada pahlawan yang dikenali sebagai,knight, healer dan tracker serta juga ada raksasa2 yang ganas. Host sekarang berada di dalam tubuh Yuuchiro Akio. Anak lelaki yang bungsu daripada tiga orang anak lelaki dan seorang anak perempuan. Kalau host nak tahu, ibu dan adik-beradik Yuuchiro benci atau menyampah dengan Yuuchiro dan sikapnya yang bertingkah seperti angkuh, sombong dan juga juga sering meninbulkan masalah. Hanya ayah Yuuchiro, Shiroko Akio yang menyayangi Yuuchiro]






Bibirnya menguntum senyuman sinis. ' Begitu  ya.....? '. Secara perlahan dia ketawa membuatkan Chungi mengundur ke belakang sambil peluh menitis sari dahinya.





[H-host??😅]






'Hussh...... Chungi. Jangan risau, sekarang kamu diam dahulu. Ada orang di hadapan pintu' kata Yuu.(*saya terus guna Yuu daripada Yuuchiro*). Chungi mengangguk lemah lalu hilang dalam cahaya putih.

➡⬅➡⬅➡⬅➡⬅➡⬅➡⬅➡⬅➡⬅➡

Shiroko Akio, salah satu daripada knight diraja,yang telah bernikah dengan wanita pilihan keluarganya, Hiyori Makki. Hasil pernikahan mereka berdua, mereka dikurniakan tiga orang anak lelaki dan seorang anak perempuan. Anak sulungnya, Sasaki yang tegas dan jarang berbicara di kalayak ramai. Dia juga jarang meluangkan masa dengan ibunya serta adik-beradiknya walaupun usianya masih sembilan tahun. Tapi aku bangga dengan dia kerana Sasaki ialah anak yang rajin, prihatin, baik, tidak pernah mengaku kalah dan juga....... ...

< "Sasaki" panggilku. Budak lelaki berumur sembilan tahun segera berjalan ke arah aku.

"Adakah kamu membenci Yuu seperti ibumu, Koharu dan Koyuki?". Aku ingin mendengar jawapannya.

Wajahnya tidak menunjukkan sebarang perasaan." Tidak".

"Kenapa?"

"Sebab ia perkara yang dungu untuk mempercayai satu cerita yang belum pasti akan berlaku"

"Kamu tidak menyampah apabila Yuu bertingkah angkuh, sombong dan sentiasa menimbulkan masalah?".

" Tidak dan Yuu pasti mempunyai sebab2 yang munasabah untuk berkelakuan demikian. Lagipun pada awalnya dia tidak begitu tapi ia adalah sebab wanita itu dan si kembar yang konyol itu menyebabkannya. Saya juga berpuas hati apabila dia menumpahkan kuah panas kepada pembantu2 pengkhianat itu" katanya sambil tersnyum sinis.

Aku memandangnya mengerti. "Tetapi sekarang ayah risau dengan keadaan Yuu. Apakah sebahagian dirinya telah kembali? Ayah tidak akan pernah memaafkan mereka!".

"Saya juga begitu".> .

.
.....menyayangi Yuu.

Shing!

Aku segera mengeluarkan batu permata yang bersinar," Ini?!  Tapi kenapa pengunci itu masih ada?". Aku segera mempercepatkan langkah ke arah bilik Yuu.

Secara perlahan-lahan mengetuk pintu dan kemudian muncul budak lelaki yang comel di depannya. "A-ayah?".

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 30, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

aku. reinkarnasi atau tidak?Where stories live. Discover now