BAB 13

490 57 7
                                    

Setelah satu minggu berada di hospital. Akhirnya, Aku dibenarkan keluar. Sedang Aku mengemas pakaian Dan barang yang tidak seberapa. Pintu bilik wad di tolak dari luar.

"Beb!!"

Aku tersenyum melihat Aina yang Tiba bersama dengan Jayden. Kami saling berpelukkan. Aina membawa Aku duduk di birai katil lalu dia bersuara.

"Kau ok dah?"
"Alhamdulilah, dah ok."
"Aku risau Tau dengar cerita kau kena tikam. Aku nak je balik cepat Kat sini. Tapi Tak dapat sebab project Kat Sana kena settel before end month."
"Tak apa. Aku faham."
"Luka kau dah kering ke?"

Aina Cuba menarik keatas baju yang Aku pakai. Mujur saja Jayden berdehem. Aina berpaling Dan bersuara.

"Awak dah kenapa?"
"Ber-agak sikit, Bie Ada Kat sini ni."
"Oh, lupa pula. Hehe."

Aku geleng kepala. Tidak lama kemudian, Haraz pun tiba di bilik wad dengan resit bayaran di tangan. Dia bersalam dengan Jayden Dan menghampiri Aku.

"Sayang dah siap kemas?"
"Dah..barang Tak banyak pun."
"Kita baliklah ya."

Haraz mencium dahiku Dan memeluk Aku kejap. Aku tersipu malu. Aina Pula dah senyum kambing. Tiba-tiba Jayden bersuara.

"Along, Mak Ada call Tak?"
"Tak Ada. Kenapa?"
"Atikah dah sampai Malaysia. Mak Dan Ayah suruh balik."

Aku kerut dahi dengar nama wanita yang di sebut oleh Jayden. Wajah Haraz aku pandang dengan riak wajah ingin tahu. Seolah faham, Haraz mencium kedua kelopak mata aku Lalu bersuara.

"Atikah, adik abang no tiga. Muda setahun dengan sayang."

Aku membuat bentuk mulut 'O' saja. Haraz menoleh kearah Jayden.

"Aku balik Kat apartment. Apa-apa, boleh Cari Aku Kat Sana. Sebab nanti Aku Tak Ada. Aku nak ambil anak Aku Kat terengganu."

Aku melihat Jayden angguk perlahan. Tapi tidak lama kemudian dia bersuara dengan kuat.

"ANAK? Kau cakap anak Kan tadi Along?"
"Iye.. anak aku dengan Avrin."
"serius ke ni?"

Jayden memandang Aku. Wajahnya gembira sangat. Aku angguk Kan kepala tanda mengiyakan. Jayden terus bangun Dan memeluk Tubuh Haraz kuat. Dan bersuara.

"Tahniah!! Lelaki perempuan? Aku nak ikutlah ambil anak buah Aku Kat Sana."
"Ah kau ni, over nya.."
" Siapa Tak happy? Ada anak buah. Eh, lelaki ke perempuan?"
"Lelaki."
"Wahhh Haraz Junior!"

Aku Dan Aina ketawa melihat gelegat Jayden yang terlalu gembira itu. Haraz Pula hanya geleng kepala. Tidak lama kemudian, Kami bertempat pun keluar dari hospital Dan berpisah untuk pulang ke rumah masing-masing.

****

"Sayang dah siap?"

Aku menoleh kearah Haraz. Hati Aku berdebar melihat penampilannya itu. Dia kelihatan sangat kacak. Haraz memeluk Tubuh Dan bersuara.

"Tak puas lagi ke sayang?" Aku tersentak Lalu tersipu malu.

Segan bila kantoi memerhatikan suami sendiri.

"Abang ni, ke situ Pula." Aku bersuara sambil membetulkan tudung yang aku pakai.

Degupan jantung terlalu kuat bila Haraz memaut pinggang Aku dari arah belakang. Dagunya di letakkan di atas bahu Dan pipi ku di kucup mesra.  Ugh, Haraz ni terlebih sweet Pula. Perut dah rasa penuh dengan rama-rama ni. Serta merta adegan suami isteri kami petang tadi melintas di fikiran.

Serta merta wajah aku membahang. Avrin! Jangan fikir tentang tu lagi!!
Haraz masih juga berada dalam kedudukkan seperti tadi. Cuma Kali ini kami bertentang Mata melalui cermin. Haraz senyum Dan bersuara.

MASA LALU ☑️Where stories live. Discover now