Suus licht in bed met haar ogen gesloten, maar ze slaapt nog niet. Teveel gedachtes in haar hoofd.
Ze weet dat ze morgen naar school moet en dat het al drie uur s'nachts is en toch krijgt ze haar hoofd niet rustig.De volgende ochtend staat ze voor de spiegel en kleed zich voor de derde keer om als haar moeder roept dat ze naar beneden moet komen en dat ze anders te laat komt. Ze besluit toch maar de eerste kleren aan te doen en rent naar beneden. Eenmaal op de fiets naar school hoort ze een jongens stem achter zich. ze verstaat niet wat hij zegt en fietst gewoon door. Als hij het nog een keer zegt hoort ze dat hij "hallo" zegt tegen haar, en zegt snel "hallo" terug. Ze parkeert haar fiets en loopt de school in. Gelijk komen haar twee oude vriendinnen Julia en Chelsey naar haar toe rennen. Voor dat ze de tijd heeft om iets te zeggen beginnen ze allebij druk door elkaar te praten. Suus hoort niet wat ze zeggen, ze kijkt opzij en ziet de jongen die opweg naar school achter haar fietste. Hij zwaait en Suus zwaait zenuwachtig terug en glimlacht. 'Luister je wel naar me' ,zegt Julia. 'Uuh, wat zeg je', stottert Suus. Ze kijkt de jongen na en Chelsey volgt haar blik. 'Aha, Juul, Suus is met heel iets anders bezig op dit moment, geloof ik' lacht Chelsey, en Julia kijkt haar niet begrijpend aan. 'Volgens mij heeft Suus nu al een jongen op het oog' zegt Chelsey tegen Julia.
'Of niet?'. 'wie bedoel je?' vraagd suus. 'die jongen die naar je zwaaide, wie is dat?' antwoord Chelsey. 'dat is de jongen die achter me fietste onderweg naar school' en ze realiseert dat ze niet eens weet hoe hij heet. 'Suus, Suus,' zegd Julia en schud aan haar arm. 'Wat is er?' vraag ik verward. 'We moeten naar de les toe'. Samen lopen ze naar de eerste les. Het eerste uur hebben ze scheikunde van meneer Pakens. Als we de les in komen val ik bijna flauw. Ik word licht in mn hoofd en langzaam wordt mijn zicht wit. Ik val achterover en ik word net optijd op gevangen. Als ik mijn ogen open doe zie ik waarom ik flauw viel. Meneer Pakens, is de jongen die achter mij fietste! Als ik evenlater een glas water heb gekregen en weer in de klas zit, is meneer Pakens druk aan het praten. Zachtjes tik ik Chelsey en Julia aan. 'meneer Pakens is de jongen die achter mij fietste op weg naar school' zegt Suus tegen Juul en Chelsey.
'Hoe kom je daar nou bij' zeggen Julia en Chelsey tegelijk net iets te hard zodat de hele klas ons aankijkt.
JE LEEST
Bitch Perfect
Non-FictionHet is de eerste dag op de middelbare school, Suus en haar twee vriendinnen, Julia en Chelsey helpen haar het school jaar door en ze lijden een dood normaal tiener leven... dat houd in: iedere schooldag iets heel speciaals meemaken en nooit rust heb...