First Love ❤

662 56 14
                                    


April,2002

"What a sucks fcuking life!!!" Min Olivia menjerit sekuat hatinya.

Dari tadi pagi air mata dia nda berhenti macam hujan lebat. Di luar sana pun hujan memang turun dengan lebat lagi-lagi ada kilat guntur segala.

Tok! Tok! Tok!

"Oliv!!! Apa saja kau buat tu?!" Teriak si Puan Kris dari luar pintu bilik.

Min Olivia tidak menjawab. Dia buang badan dia ke tilam terus dia tarik bantal tutup muka. Segala perasaan yang ada dalam hati dia, dia lepaskan dengan air mata dan tangisan kuat.

'Dear god, sampai bila saya mau ada hidup begini? Saya pun mau happy macam orang lain. Ada supportive family. Ada loving caring family! Kenapa life begini saya dapat??!!! Saya kah yang nda bersyukur? Saya kah yang nda menghargai apa yang Tuhan sudah bagi??!! Arrgghhh!!!' Min Olivia menjerit sekuat hatinya.

Dia nangis sampailah air matanya tertutup rapat kerana terlalu penat. Penat menghadapi apa yang sedang dia hadap. Penat menelan.

*****

Dia terjaga dari tidur yang panjang. Keadaan gelap. Urgh!! Hari sudah malam. Dia bangun dengan kepala yang sakit dan begitu berat sekali. Perutnya lapar.

Dia turun dari katil dan melangkah perlahan menuju ke pintu. Dia buka saja pintu, dia terdengar suara Puan Kris dengan beberapa orang perempuan oppss! Nope! Bukan perempuan. Tapi aunt-aunt Onion.

"Untung bah kau Kris. Ada dua anak perempuan bujang. Tu si Oliv tu basar sudah pun. Buli tulung kau sudah. Macam sia ni..hrmm..! Mau harap anak dara saya si Ciara tu. Apa pun inda buli harap!" Kuat betul suara si Puan Maria.

"Eii..apa.kurang juga tu anak saya si Janice. Sama juga bah. Inda boleh harap. Tau belawa saja!" Sambung lagi si Puan Tusia.

"Hrmm.. sama juga tu anak-anak saya. Si Oliv tu keras kepala. Inda mau dengar cakap. Bukan macam si Auni. Auni iyalah saya boleh harap. Sebab dengar cakap inda kuat melawan." Bersuara si Puan Kris.

"Aik..pandai melawan juga si Oliv tu? Macam good girl ba pula.." tanya si Puan Tusia.

"Iya bah. Lagi pun bukan saya yang kasih besar dia. Mama saya yang kasih besar dia tu. Tapi memang kuat melawan.. entah kenapa Tuhan kasih saya anak begitu..!" Bentak Puan Kris.

Rasa-rasa kena carik tu hati si Min Olivia bila dengar mama dia cakap macam tu.

Pang!! Dia hampas pintu bilik dengan kuat.

*****

Hujan masih turun dengan lebat. Min Olivia memandang jam dinding. Waktu ketika itu sudah menandakan pukul 10.45 malam.

Dia bangun dari katil terus dia melangkah menuju ke pintu. Keadaan di luar sana sepi. Tukang-tukang gosip tu balik sudah. Puan Kris pun nda tau pigi mana sudah.

Dia keluar dari bilik terus melangkah ke dapur. Baru saja dia mau buka peti ais, dia terdengar ketukkan di pintu luar.

Dia melangkah keluar menuju ke pintu. Sebelum buka pintu dia silik dulu dari tingkap. Dia nampak si Josh.

Pintu di buka. Josh senyum bila nampak dia.

"Apa kau mau?" Tanya Min Olivia.

"Mau kau.. eheks! Nda baa.." tersengih nakal si Josh. Tapi masam saja muka si Min Olivia.

"Janganlah bah konon tu muka begitu mandak. Saya mau anu ba ni..pinjam..."

"Pinjam jamban kami lagi? Kenapa lagi jamban rumah kamu? Tersumbat taik lagi???" Marah Min Olivia. Geram betul dia sama si Josh.

I AM FOR SALEWhere stories live. Discover now