Hepimiz yaşamımız boyunca değişik zorluklara maruz kalırız. Elbette imtihan cerçevesinde bakmak dogru olacaktır bu tür olaylara ama insan istiyor ki bu zorluklara bir dört başlı ejderha gibi alev püskürtüp içindeki siniri boşaltıp kırılan kırılsın üzülen üzülsün demek istiyor. Ama içimizde bir yerlerde buna izin vermeyen ruhumuz vicdanımız dört başlı ejderhaya sımsıkı sarılıp izin vermeyerek hata yapmamızı engelliyor..
Ahhh o iyi niyetlerimiz ve vicdanımız ve irademiz...
İyi ki var değil mi ?
Onları bu ruha yerleştirip bizi doğrulukla yönlendiren yaratıcıya nasıl teşekkür etmeli..
İrademiz sayesinde karşımıza çıkan o zorluklara karşı yere yuvarlanmış bataklıktan, ellerimizin kiri pasıyla bir yandan akan göz yaşımızı silip ağlayan yüzümüzü düzeltip tüm gücünle ayağa kalkmaya gayret edersin. Tabi çaban neticesinde Allahın yardımı eksik olmaz. Elbet bir tutacak dal uzatır yahutta bir el feda eder kendini. Velhasıl kurtulursun sabırla.
Ama insan bu işte İçindeki öfkeyi yenmesi içindeki nefsini yenmesi dısarıda güreşte birini yenmesinden daha zordur...
Gerçek galibiyet işte budur.
Şimdi sabrettin sonra selametini bak nasıl sevinç göz yaşlariyla sulayacaksın o yeni gün yaprağını..
İşte gerçek galibiyet budur dostum..